Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooie aanbieding of gefopt ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mooie aanbieding of gefopt ?

    Beste forumleden,

    ik zou mij een digitale reflexcamera willen aanschaffen. Ik ben ingeschreven om een cursus te volgen om met zo'n camera te kunnen werken. (niet op auto dus). Als beginneling zag ik een promo voor een canon eos 1100d met canon-lens 18-55 mm DC + Sigma-lens 70-300 mm voor de prijs van 499€. Is dit nu een goede aanbieding of ga ik toch beter voor de Canon 550d (of Nikon D5100 of d9) met enkel de standaard lens 18-55 ?
    Doordat deze camera's iets duurder zijn, kan er momenteel geen andere lens bijkomen.
    De camera zou voornamelijk gebruikt worden in onze kinderopvang alsook op reis en de huis-tuin-en-keuken foto's. Er is natuurlijk een grote kans dat dit zou uitgroeien tot een fantastische hobby.

  • #2
    Re: Mooie aanbieding of gefopt ?

    je kan altijd beginnen met de 1100D en de 2 lenzen. Voor de huis-tuin foto's denk ik dat de 1100D zeker even goed moet presteren als de 550D. Bovendien maakt de kwaliteit van de lens meer uit, dus dan kan je beter de 1100D kopen zodat er meer budget is voor de lenzen als dit een beperkende factor is.

    Een tweede optie is op de tweedehandsmarkt kijken, dan kan je voor dezelfde prijs weer naar net iets betere kwaliteit gaan.

    Belangrijk is misschien na te gaan wat je aan bereik wil: ik kan me voorstellen dat voor veel personen 55mm als maximum bereik toch wat weinig is (waardoor de keuze dan snel gemaakt zou zijn)

    als de hobby zich uitbreid kan je nadien nog altijd beter (en dus ook duurder) materiaal aanschaffen

    Comment


    • #3
      Re: Mooie aanbieding of gefopt ?

      Aangezien tegenwoordig veel lui van alles het beste en alsmaar nieuw willen, of alles vlug
      tegenvalt en er dus uit moet, zou ik de tweedehands markt eens onder de loep nemen.
      Daar vallen bij tijd en wijle echt wel koopjes te doen.

      Comment


      • #4
        Re: Mooie aanbieding of gefopt ?

        ik zou even navragen war je de cursus gaat doen. Misschien ontbreekt de 1100D wel functies die in de cursus aan bod komen.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Mooie aanbieding of gefopt ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          ik zou even navragen waar je de cursus gaat doen. Misschien ontbreekt de 1100D wel functies die in de cursus aan bod komen.
          heb je voor een fotocursus dan een speciaal toestel nodig.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Mooie aanbieding of gefopt ?

            waarschijnlijk niet maar het zou spijtig zijn als je een cursus volgt en je moet op een bepaald moment afhaken omdat je toestel de nodige instellingen niet kan maken.
            Hangt natuurlijk van de cursus af
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Mooie aanbieding of gefopt ?

              Voor een fotocursus volstaat zelfs een compactje. Hoe verder je evolueert, zal je wel zien dat je tegen de beperkingen van je toestel botst. Met een 1100D zal je tijdens zo een cursus niet snel aan de beperkingen van het toestel zitten.

              Samen met mij in de cursus zitten er ook met een compactje of een G11/G12. Maar soms veranderen die wel naar een reflextoestel doordat ze zien wat anderen daarmee kunnen (bvb meer scherptediepte of een opzetflits gebruiken).

              effe off-topic : Zo heb ik al enkele Canonbezitters uit de cursus mijn 50/1.8 lensje laten gebruiken. Ze zagen wat er mee mogelijk was en wilden dit zelf op hun toestel proberen. Achteraf hebben ze er wel zelf eentje gekocht!
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #8
                Re: Mooie aanbieding of gefopt ?

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                heb je voor een fotocursus dan een speciaal toestel nodig.
                grt,bouk.



                denk van niet
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                Comment


                • #9
                  Re: Mooie aanbieding of gefopt ?

                  Is een goede kit, maar ik zou eerder zien zoals hier eerder al gezegd is naar een vaste 50mm erbij te nemen of lenzen MET stabilisatie.
                  Veel mensen laten zich vangen in de prijsvergelijking door de al dan niet IS / DC

                  Mvg
                  Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mooie aanbieding of gefopt ?

                    Persoonlijk zou ik die sigma er niet bijnemen
                    Photozone review is er niet al te positief over..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mooie aanbieding of gefopt ?

                      De cursus die ik ga volgen is digitale beeldvorming (in avondschool) Deze is enkel om mensen (beginners) met een reflexcamera wegwijs te maken en te leren over iso, scherptediepte, sluitertijd enz.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mooie aanbieding of gefopt ?

                        Kijk eens op aangeboden hier op het forum?
                        Staat een D3100 met 2 kit-lenzen op, en een D90

                        Comment

                        Working...
                        X