Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Error's op Canon 1000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Error's op Canon 1000D

    Lieve mensen,


    Ik heb twee errors op mijn Canon EOS 1000D. de eerste die voorviel was de flits die niet meer uitklapte. De tweede is nr 99 (ik had gehoord dat hij dan gecrashed was). Dus hij kan mijn geheugenkaart ook niet meer goed lezen buiten hem 20 keer terug af en aan te zetten.

    Nu had ik er net voor gebeld. Verdict:
    - 70 euro voor een bestek te laten maken (iemand anders zei al da dat gratis moet zijn, maar het is al buiten garantie)
    - gemiddeld gaat een reparatie 250-350 euro kosten.

    Dus: het heeft feitelijk geen zin om die te laten repareren vind ik, aangezien ik morgen een 7D ga aanschaffen.

    Klopt de uitleg van die mens?

    Mvg,


    Ans

  • #2
    Re: Error's op Canon 1000D

    Als je toch voor een 7D zou gaan, vind ik persoonlijk een reparatie van €250-350 teveel.
    Een niet-uitklappende flits zeg je? Heb je ooit een externe flitser op je 1000D gebruikt? Want dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. In dat geval gaat het om een pennetje of veertje in de hotshoe dat vastzit en los te maken is met een tandenstoker of zo.
    Over die Err.99 kan ik me niet uitspreken, maar da's wel een error die nogal eens voorkwam bij de 40D.
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Error's op Canon 1000D

      voor die prijs lijkt het me interessanter om als je het echt nodig achter eerder te gaan kijken naar een back-up toestel in occassie als je al een 7D gaat aanschaffen

      hierbij denk ik dan bvb aan een 400-450d of een 30-40d
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Error's op Canon 1000D

        Oorspronkelijk geplaatst door Ans.B Bekijk bericht
        ......

        Nu had ik er net voor gebeld. Verdict:
        - 70 euro voor een bestek te laten maken (iemand anders zei al da dat gratis moet zijn, maar het is al buiten garantie)
        - gemiddeld gaat een reparatie 250-350 euro kosten.
        raar verhaal. ze weten toch niet wat er aan mankeert.
        hoe kunnen ze dan zeggen dat de reparatie tussen de 250-350 gaat kosten..
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Error's op Canon 1000D

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          raar verhaal. ze weten toch niet wat er aan mankeert.
          hoe kunnen ze dan zeggen dat de reparatie tussen de 250-350 gaat kosten..
          grt,bouk.
          Ja ik had gevraagd of hij kon zeggen hoeveel een reparatie ongeveer kost. En hij zei zo dat een gemiddelde reparatie zoveel kost.. Ik probeer nog andere winkels te bellen maar ze nemen niet af.

          Comment


          • #6
            Re: Error's op Canon 1000D

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            voor die prijs lijkt het me interessanter om als je het echt nodig achter eerder te gaan kijken naar een back-up toestel in occassie als je al een 7D gaat aanschaffen

            hierbij denk ik dan bvb aan een 400-450d of een 30-40d
            Ja dat had ik ook gevraagd aan die mens. Ik zei als dat toch zoveel kost dan koop ik er best ineens een nieuwe body toch? Waarop hij me gelijk moest geven..
            Als het 150 euro was dan was het nog de moeite maar nu..

            Comment


            • #7
              Re: Error's op Canon 1000D

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Als je toch voor een 7D zou gaan, vind ik persoonlijk een reparatie van €250-350 teveel.
              Een niet-uitklappende flits zeg je? Heb je ooit een externe flitser op je 1000D gebruikt? Want dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. In dat geval gaat het om een pennetje of veertje in de hotshoe dat vastzit en los te maken is met een tandenstoker of zo.
              Over die Err.99 kan ik me niet uitspreken, maar da's wel een error die nogal eens voorkwam bij de 40D.
              http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...th-224315.html
              Nee het gaat over die ingebouwde flits. Die komt er niet meer uit. En aangezien de ISO van dit toestel maar tot ocharme 1600 gaat, moet die er met het minste uit. Na vele keren af en aan zetten kan ik toch een andere stand zoeken waar de flits niet bij nodig is.
              Ik heb de body eens één keer laten vallen op een parketvloer, maar dat was van 50cm hoogte ofzo. zou het daaraan kunnen liggen?

              Comment


              • #8
                Re: Error's op Canon 1000D

                Oorspronkelijk geplaatst door Ans.B Bekijk bericht
                Nee het gaat over die ingebouwde flits. Die komt er niet meer uit. En aangezien de ISO van dit toestel maar tot ocharme 1600 gaat, moet die er met het minste uit. Na vele keren af en aan zetten kan ik toch een andere stand zoeken waar de flits niet bij nodig is.
                Ik heb de body eens één keer laten vallen op een parketvloer, maar dat was van 50cm hoogte ofzo. zou het daaraan kunnen liggen?
                Jazeker, ik heb het over de ingebouwde flitser, die niet meer omhoog springt t.g.v. een pennetje in de hotshoe dat geblokkeerd zit. Klassiek probleem, b.v. bij de 60D en meestal veroorzaakt door het gebruik van een externe flitser op de hotshoe, waarbij dat pennetje dus wordt ingedrukt en achteraf niet meer omhoogkomt. Als gevolg daarvan werkt de ingebouwde flitser niet meer.

                Kan uiteraard ook het gevolg zijn van de val. Bij ons was het een 350D die op z'n hotshoe viel (op een tegelvloer). Gevolg: interne flitser doet het nog steeds, maar het metaal van de hotshoe is teveel verbogen om er een externe flitser op te plaatsen.

                Het gebruik van lichtsterke lenzen (of meer omgevingslicht) kan die hoge ISO's en gebruik van een (al dan niet externe) flitser beperken.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Error's op Canon 1000D

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Jazeker, ik heb het over de ingebouwde flitser, die niet meer omhoog springt t.g.v. een pennetje in de hotshoe dat geblokkeerd zit. Klassiek probleem, b.v. bij de 60D en meestal veroorzaakt door het gebruik van een externe flitser op de hotshoe, waarbij dat pennetje dus wordt ingedrukt en achteraf niet meer omhoogkomt. Als gevolg daarvan werkt de ingebouwde flitser niet meer.

                  Kan uiteraard ook het gevolg zijn van de val. Bij ons was het een 350D die op z'n hotshoe viel (op een tegelvloer). Gevolg: interne flitser doet het nog steeds, maar het metaal van de hotshoe is teveel verbogen om er een externe flitser op te plaatsen.

                  Het gebruik van lichtsterke lenzen (of meer omgevingslicht) kan die hoge ISO's en gebruik van een (al dan niet externe) flitser beperken.
                  Dus al bij al gezien is hij niet zelf open te prutsen zonder het nog meer kapot te doen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Error's op Canon 1000D

                    je hebt bijna een nieuwe. De oude heeft geen waarde meer. Wat kan dan het probleem zijn om er aan te prutsen of hem uit elkaar te halen als je daar zin in hebt?
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Error's op Canon 1000D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ans.B Bekijk bericht
                      Dus al bij al gezien is hij niet zelf open te prutsen zonder het nog meer kapot te doen?
                      Als het effectief om dat pennetje zou gaan, is er weinig gepruts aan; en verder kapot doen dus helemaal niet.
                      Hier wordt het bediscussieerd voor de 550D:
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Error's op Canon 1000D

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Als het effectief om dat pennetje zou gaan, is er weinig gepruts aan; en verder kapot doen dus helemaal niet.
                        Hier wordt het bediscussieerd voor de 550D:
                        http://www.photomalaysia.com/forums/...-flash-problem
                        Langs ene kant zie ik een pennetje eruit steken, maar langs de andere kant zit niets.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Error's op Canon 1000D

                          Dat klopt: ik meen te weten dat het slechts om één pennetje gaat. En als dat pennetje eruit steekt, en de ingebouwde flash gaat toch niet open, dan is er wat anders aan de hand (waarschijnlijk t.g.v. de val).
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Error's op Canon 1000D

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Dat klopt: ik meen te weten dat het slechts om één pennetje gaat. En als dat pennetje eruit steekt, en de ingebouwde flash gaat toch niet open, dan is er wat anders aan de hand (waarschijnlijk t.g.v. de val).
                            Ja dus dat ene steekt er uit.. hmm, want ik meen te herinneren dat de error van de kaartlezer om het zo te zeggen pas na de val was, maar de flits is al langer aan de gang..

                            Comment

                            Working...
                            X