Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ERR foutmelding Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ERR foutmelding Nikon D50

    De laatste week bleef de spiegel van mijn D50 al 2 keer plakken. Dankzij de zoekfunctie weet ik nu hoe ik haar terug aan de praat krijg, maar waar ik hoop nog een antwoord op te vinden.

    Is dit het begin van het einde?
    Is fototoestel binnen doen voor nazicht een goed of slecht idee?
    Heb bijna 54000 clics en is 5 jaar oud.
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: ERR foutmelding Nikon D50

    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    De laatste week bleef de spiegel van mijn D50 al 2 keer plakken. Dankzij de zoekfunctie weet ik nu hoe ik haar terug aan de praat krijg, maar waar ik hoop nog een antwoord op te vinden.

    Is dit het begin van het einde?
    Is fototoestel binnen doen voor nazicht een goed of slecht idee?
    Heb bijna 54000 clics en is 5 jaar oud.
    nazicht gaat je wat kosten... de nieuwe prijzenlijst staat online! procirep

    beetje deffect voor een D50 en je zit aan 190€... je kan vandaag D50's vinden vanaf 100€
    D200's vanaf 250€...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: ERR foutmelding Nikon D50

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      nazicht gaat je wat kosten... de nieuwe prijzenlijst staat online! procirep

      beetje deffect voor een D50 en je zit aan 190€... je kan vandaag D50's vinden vanaf 100€
      D200's vanaf 250€...
      Bedankt Koen, wist niet dat prijzen online stonden.
      Allee, dat wordt nadenken wat de opvolger zal worden voor als hij de geest volledig geeft. Dat wordt nog een moeilijke keuze. Geen D50 meer, ik wil iets dat hogere ISO's aankan.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: ERR foutmelding Nikon D50

        (direct mijn eerste postpoging op de nieuwe website).

        Ik vroeg me af: 58000 clics is dat eigenlijk veel. Was even de clics gaan opzoeken en op een of andere website kreeg ik de melding dat ik aan 115% zat. Dacht eigenlijk dat een DSLR makkelijk tegen de 100.000 clics aankan?

        Het ERR probleem treedt meer en meer op. Je hoort dat de sluiter heel snel na elkaar open en dicht gaat, maar geen foto neemt. Ik heb het idee dat de sluiter halverwege blijft hangen en dan snel terug dichtklapt.
        Iemand enig idee of er nog trucen uit te halen zijn?
        Het is gokken of ik wacht tot hij helemaal de geest geeft of nu van de cashback (en het vakantiegeld ) gebruik maak :/
        Dacht naar procirep te gaan, maar nazicht zal ook al direct wat kosten en herstellen lijkt me eigenlijk ook geen optie meer (wegens de te hoge kost).

        Maar ja, een upgrade... ik droom van een D7000, maar is niet min qua budget. D90 stond ook altijd op mijn verlanglijst, maar heb mijn twijfels over het ISO-bereik. Is al beter dan de D50, maar D7000 lijkt dan toch wel nog een pak beter.
        Heb 5 jaar gedaan met dit toestel, vind dat eigenlijk te weinig. Nochthans goed zorg voor gedragen...
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: ERR foutmelding Nikon D50

          Mijn vader zijn D50 heeft het zelfde probleem, ook een 5 jaar oud aan kliks weet ik niet. Hij kreeg overal waar hij ging vragen kreeg hij het antwoord dat het slijtage is van het spiegelmechanisme en de sluiter en dat dat herstellen duur is omdat ze pas kunnen zien wat er allemaal vervangen moet worden. Dus heeft hij een vervanger gezocht en heeft dat niet gevonden bij de dslrs omdat hij op zijn 18-55 na geen enkele afs lens had. Hij heeft dan een Canon powershot met een zoom van 840mm. Ik was daar wel blij mee want ik kreeg ineens een aantal lenzen die ik op mijn D90 kan gebruiken. De iso-prestaties van de D90 vind ik tot 3200iso best doenbaar mits ontruisen in ACR

          Comment


          • #6
            Re: ERR foutmelding Nikon D50

            Zeer mooie D7000 toestellen die nog volop in de garantie zitten vind je momenteel tussen de 600 en 700 euro. De bouwkwaliteit daarvan is ook wel beter dan van een D50.
            5 jaar lijkt kort, maar wie zou er klagen als hij 1500 fotorolletjes had geschoten met zijn F80?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: ERR foutmelding Nikon D50

              Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              (direct mijn eerste postpoging op de nieuwe website).
              Ik vroeg me af: 58000 clics is dat eigenlijk veel. Was even de clics gaan opzoeken en op een of andere website kreeg ik de melding dat ik aan 115% zat. Dacht eigenlijk dat een DSLR makkelijk tegen de 100.000 clics aankan?
              Uiteindelijk aan 66000 clicks geraakt, maar vrees dat hij nu echt de geest gegeven heeft :/ Jammer, want was er toch aan gehecht, was mijn buddy in het leren ontdekken van de fotografie. Melig zeker? En hij kon zo een grote sluitertijden aan bij off-camera flash \

              Nu ERR en CLOCK flash en ook geen menu meer, dus kan de 'spiegel opklappen'-functie niet meer gebruiken om het euvel te herstellen. Dat lukte meestal nog toen ik de ERR kreeg.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment

              Working...
              X