Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dilemma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dilemma

    Ik zit nu al een maand of 2 te wikken en te wegen wat ik met mijn lenzen moet doen.
    Momenteel ben ik in het bezit van een 24-105,een 70-200 f2.8 en een 100-400.
    Ik doe enkel autosportfotografie op het circuit.De 24-105 is er als laatst een tijdje geleden bij gekomen.Nu zou ik graag een 2de body aanschaffen en om die te financieren zou ik eventueel de 70-200 weg doen maar ben bang dat ik ze ga missen.Deze schitterende lens overlapt nu de andere 2 een beetje.
    Welke autosportfotograaf kan mij raad geven?
    Alvast bedankt.
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

  • #2
    Re: dilemma

    Volgens mij stel jij een vraag die je zelf het best zelf kan beantwoorden.

    Analyseer je bestanden, kijk welke foto je met welk objectief gemaakt heb. Stel je ook de vraag of je een andere lens had kunnen gebruiken. Aan de hand van van deze info wordt duidelijk welk objectief weinig of nooit gebruikt wordt.

    Bedenk vervolgens wat je in nabije toekomst gaat fotograferen en welke apparatuur bij hoort, uitgaande van bovenstaande info.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: dilemma

      Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
      ...Deze schitterende lens overlapt nu de andere 2 een beetje.
      ...
      Ben geen autosportfotograaf maar ik "lees" met bovenstaand statement dat de andere twee lenzen het "probleem" zijn.
      Werk je momenteel met een crop of full frame ? Is je volgende aankoop een crop of full frame camera ? Heb je al overwogen om met een extender te werken ( op de 70-200) ?
      Overweeg diverse combinaties met als basis de 70-200 en vertrek vanaf daar.

      Gewoon stof tot nadenken !

      Comment


      • #4
        Re: dilemma

        Ik weet niet of het zo verstandig is om je beste lens te verkopen voor een tweede body.

        Comment


        • #5
          Re: dilemma

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Ik weet niet of het zo verstandig is om je beste lens te verkopen voor een tweede body.
          ik volg,

          mss anders een idee om een extender te kopen bijkomend ook voor de 100-400 te vervangen?
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: dilemma

            gewoon wat langer sparen alvorens de extra body kopen en je lenzen houden. Zo zou ik het oplossen.
            Ben je toch dringend aan een tweede body toe koop dan voorlopig een goedkope tweedehands die je weer verkoopt als je voldoende eurokes hebt om de gedroomde tweede body te kopen.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: dilemma

              verliest een 70-200 f2.8 veel van zijn snelheid en scherpte met een extender op?
              www.fotojoel.be
              7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

              Comment


              • #8
                Re: dilemma

                Welke extender dacht je aan ? Canon Extender II of II
                1.4 verlies je 1 stop dus je komt op f/4 uit
                2.0 verlies je 2 stops dus je komt op f/5.6 uit.

                Scherpte schijnt mee te vallen met een Extender III 1.4 zelfs 2.0. Komt redelijk overeen met de 100-400

                Ik zit zelf heel erg te twijfelen over een Extender III 1.4 extender, maar kan zelf geen keuze maken

                Zelf zou ik een 70-200 nooit weg doen. Mijn vraag is dan ook ga je de licht sterkte niet missen van de 70-200 niet missen ?

                Comment

                Working...
                X