Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • extender

    af te raden of goed op een sigma 70-300 4 5.6

  • #2
    Re: extender

    Niet doen ...
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: extender

      is het zo erg af te raden , ik weet dat je stop licht verliest maar het zou voor vogelfotografie zijn waar ik net iets in te kort kom !! specht , ijsvogel het zijn zeer schuwe en ik kan er niet goed bij daarme dacht ik voor een extenderke aan te schaffen !!

      Comment


      • #4
        Re: extender

        Waarschijnlijk past die zelfs niet.
        Als je er wel eentje vindt die past, dan zal de AF niet meer werken, en de beeldkwaliteit zal er flink op achteruit gaan.
        Manueel focussen wordt dan heel moeilijk, want de zoeker wordt ook veel donkerder.
        Opgelet, zelfs al past een teleconverter op de lens, dan is het nog mogelijk dat het achterste lenselement tegen het voorste element van de teleconverter komt tijdens het scherpstellen, en dat kan brokken maken...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: extender

          Op zo een zoom behaal je slechtere resultaten met een 1.4TC dan achteraf croppen.

          Teleconverters werken het best op lichtsterke primes (500/F4,300/F2.8, 400/2.8) of zooms (70-200/2.8).

          Je verliest 1stop met een 1.4TC en je moet minstens 1 stop dichtdraaien. Dus jouw F5.6 op 300mm wordt dan F11 of F16, niet echt bruikbaar als je het mij vraagt.
          Last edited by alex606; 10 januari 2012, 22:31.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: extender

            ok bedankt , zal een andere oplossing moeten zoeken

            Comment


            • #7
              Re: extender

              Oorspronkelijk geplaatst door dgmx Bekijk bericht
              ok bedankt , zal een andere oplossing moeten zoeken
              Ik heb er geen ervaringen mee, maar als het een (redelijk) goedkope oplossing moet zijn : is een spiegellens dan geen uitkomst?
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #8
                Re: extender

                slotje op
                Last edited by dgmx; 11 januari 2012, 19:08.

                Comment

                Working...
                X