Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over stappen van Sony... of mischien niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Over stappen van Sony... of mischien niet?

    Beste collega foto verslaafden.

    Zoals in het topic "Sony A55-A77" omschreven kamp ik met het zelfde probleem, ik heb een Sony A33 en kan niet in de studio zonder die opzetflits te gebruiken.

    Ik heb al verschillende optie's ter oren gekregen maar weet niet wat te doen, van hier dit topic waar ik jullie mening in wil horen.

    Even nog wat achtergrond informatie:
    Ik ben een jongen van 18 jaar en heb een jaar geleden mijn aller eerste toestel, een A33 met kit lens gekocht omdat de verkoper mij dit toestel aanrade. Heb nu 3 extra lenzen en een opzetflitser.
    Hierbij dan nog wat extratjes om langer toe te komen.

    Een half jaar geleden werd ik plots aangetrokken door die mysterieuze foto studio.
    Al Snel kwam ik tot de constatatie dat Sony zich wel een hele grote beperking heeft opgelecht dus ben ik opzoek gegaan naar oplossingen maar kreeg geen antwoord van sony zelf en wisten vrienden en kennisen niet wat zeggen op mijn irritante vraag.

    Nu zou ik graag jullie mening willen weten wat ik best doe:
    Moet ik overstappen naar een ander merk en zoja, welk merk?
    Moet ik deze camera dan nog gewoon bijhouden of heel de handel verkopen?
    Moet ik mischien gewoon een andere body kopen en bij sony blijven?
    ...

    Over het algemeen ben ik wel blij met dit toestel, scherpe foto's, groot kleuren pallet, makkelijk te hanteren en tamelijk wat mogelijkheden.

    Na al dat gezever klinkt er dan enkel nog maar 1 woord uit mijn keel.

    HEEEELP!!!

    Grtz,
    Kjeld

  • #2
    Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

    De problemen die je beschrijft in studio heeft de A77 niet...maar dat nu wetende moet je helemaal zelf beslissen é

    ps: de A65 is ook hiervoor gecorrigeerd, maar mist de pc synch connector

    Comment


    • #3
      Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

      Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
      De problemen die je beschrijft in studio heeft de A77 niet...maar dat nu wetende moet je helemaal zelf beslissen é
      Mjaa, benk ook achter gekomen, maar kweet nu jammer genoeg ook de prijs van de A77, en da kan mijnen bruine ni trekken als ge begrijpt watk bedoel :s

      Tenzij er iemand geld schieter wil zijn?

      De PC synch connector is geen probleem, eenmaal die liveview zoeker kan uitgeschakkeld worden isr geen probleem meer, heb namelijk een flitschoen addapter aan geschaft en dan zou dat probleem zich niet meer mogen voordoen, denk ik toch

      Comment


      • #4
        Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

        Overschakelen naar een A65 of A77 en het probleem is opgelost. Je krijgt een nog hogere resolutie van 24MP wat ideaal is voor studiowerk.
        En je hebt een grotere body, A33/55 zijn nogal klein voor een dslr.

        Of je hebt nog de A580 met een traditionele zoeker. Is een prima camera en presteert wat beter op hoge ISO waarden. Hier vind je er nog één.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Overschakelen naar een A65 of A77 en het probleem is opgelost. Je krijgt een nog hogere resolutie van 24MP wat ideaal is voor studiowerk.
          En je hebt een grotere body, A33/55 zijn nogal klein voor een dslr.

          Of je hebt nog de A580 met een traditionele zoeker. Is een prima camera en presteert wat beter op hoge ISO waarden. Hier vind je er nog één.
          en zou u dan de A33 verkopen of zou je hem bijhouden moest je in mijn plaats zijn?

          Comment


          • #6
            Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

            TS,
            Je hebt al een paar lenzen. Overstappen naar een ander merk is wat dat betreft duur.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
              en zou u dan de A33 verkopen of zou je hem bijhouden moest je in mijn plaats zijn?
              Binnenkort koop ik mij een nieuwe body en dan hou ik mijn A550. Dan kan daar een andere lens op, zo hoef ik niet telkens te wisselen van lens.
              Dus ik zou hem houden.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                Hangt af van je budget zou ik zeggen. Als je er een mooie prijs van kan krijgen, en je komt anders niet rond voor je nieuwe body: verkopen, zoniet kan je achteraf nog altijd verkopen als je beter kan inschatten en ervaren hoevaak je effectief naar die andere body grijpt.
                Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Binnenkort koop ik mij een nieuwe body en dan hou ik mijn A550. Dan kan daar een andere lens op, zo hoef ik niet telkens te wisselen van lens.
                  Dus ik zou hem houden.
                  En welke body ga je dan kopen als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

                  Daar zit wat in, maar wat budget betreft heb ik niet erg veel dus dan word het nog eventjes sparen vrees ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                    Hangt af van je budget zou ik zeggen. Als je er een mooie prijs van kan krijgen, en je komt anders niet rond voor je nieuwe body: verkopen, zoniet kan je achteraf nog altijd verkopen als je beter kan inschatten en ervaren hoevaak je effectief naar die andere body grijpt.
                    mjaa tot nu toe hebk nog geen geïntereseerde geweten voor deze body maar zoals Alex606 zei lijkt het me ook wel interessant om 2 boddy's te hebben

                    het nadeel van nu te wachten met verkopen is echter wel dat die dingen schandalig snel dalen in prijs en dus na X-aantal jaren het niets meer waard is.

                    ik denk wel dat de andere body dan wel wat vaker mijn vingers raakt dan de A33 want nog een nadeel aan de A33 is dat hij vrij traag is met scherp stellen als het nog maar een beetje donkerder is, dan denk ik van, kga het manueel doen maar dat is dan ook te vergeefs want de electronische zoeker is in donkere omstandigheden van zoon lage kwaliteit dat dat ook bijna onmogelijk is, wat niet of minder het geval is met een gewone SLR waar je het gewoon recht door de lens ziet en dat maakte voor mij de doorslag om een nieuwe body te overwegen

                    dan rest er mij nog maar 1 vraag, welke body van sony raden jullie me dan aan?
                    Liefst onder de 600 euro, mag 2ehands zijn(anders zal ik nauwelijks nog iets vinden vreesk)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
                      de electronische zoeker is in donkere omstandigheden van zoon lage kwaliteit dat dat ook bijna onmogelijk is, wat niet of minder het geval is met een gewone SLR waar je het gewoon recht door de lens ziet en dat maakte voor mij de doorslag om een nieuwe body te overwegen

                      dan rest er mij nog maar 1 vraag, welke body van sony raden jullie me dan aan?
                      Liefst onder de 600 euro, mag 2ehands zijn(anders zal ik nauwelijks nog iets vinden vreesk)
                      Ik fotografeer zelf regelmatig op concerten met een Sony Alpha 550. De 580 die Alex aanraadt is nog wat beter en te vinden voor zo'n €530.
                      about.me/stijnv

                      Comment


                      • #12
                        Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
                        Zoals in het topic "Sony A55-A77" omschreven kamp ik met het zelfde probleem, ik heb een Sony A33 en kan niet in de studio zonder die opzetflits te gebruiken.


                        Nu zou ik graag jullie mening willen weten wat ik best doe:
                        Moet ik overstappen naar een ander merk en zoja, welk merk?
                        Moet ik deze camera dan nog gewoon bijhouden of heel de handel verkopen?
                        Moet ik mischien gewoon een andere body kopen en bij sony blijven?
                        ...
                        Ik krijg zowat alle camera's te zien op m'n strobist workshops... Intussen vraag ik op voorhand als er Sony of pentax gebruikers in de groep zitten... Dan proberen we tijdens de middag om hun systeem aan de praat te krijgen met de opzettriggers.
                        Dat is niet altijd evident. Voor Sony heb ik intussen drie adapters liggen, om de één of andere reden werkt het soms wel met de éne en niet met de andere...
                        Pentax, heeft andere problemen... soms moet je het toestel volledig resetten om het aan 't werk te krijgen (batterij uit camera)

                        Nikon en Canon... nooit problemen...

                        Als studio, portret, fashion je ding is... dan zijn Nikon en Canon toch wel makkelijker in gebruik hoor! Er bestaan veel meer accessoires voor... alle trigger leveranciers maken versies voor dezen ( is niet het geval voor andere merken)

                        '
                        Last edited by d_oracle; 11 januari 2012, 11:12.
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                          De oplossing voor het probleem A33 / studio lees je op het eind van dit artikel:

                          Mocht ik in het Engels bloggen, dan was de titel van deze post geweest: “Small flashes and big modifiers”. Zo’n bloggers-fotografen lopen er al genoeg rond en bijgevolg is veel nu…


                          G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            Ik krijg zowat alle camera's te zien op m'n strobist workshops... Intussen vraag ik op voorhand als er Sony of pentax gebruikers in de groep zitten... Dan proberen we tijdens de middag om hun systeem aan de praat te krijgen met de opzettriggers.
                            Dat is niet altijd evident. Voor Sony heb ik intussen drie adapters liggen, om de één of andere reden werkt het soms wel met de éne en niet met de andere...
                            Pentax, heeft andere problemen... soms moet je het toestel volledig resetten om het aan 't werk te krijgen (batterij uit camera)

                            Nikon en Canon... nooit problemen...

                            Als studio, portret, fashion je ding is... dan zijn Nikon en Canon toch wel makkelijker in gebruik hoor! Er bestaan veel meer accessoires voor... alle trigger leveranciers maken versies voor dezen ( is niet het geval voor andere merken)

                            '
                            mjaa, maar dan maak ik tog wel een serieus verlies als ik mijn huidige apparatuur zou verkopen, of stelt u iets anders voor? want zoals eerder vermeld kan ik niet met geld smijten laat ons zo zeggen.
                            met daar boven op dan de vraag, welke body van welk merk moet ik dan nemen, ik weet het niet meer hoor :s

                            Comment


                            • #15
                              Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                              De oplossing voor het probleem A33 / studio lees je op het eind van dit artikel:

                              Mocht ik in het Engels bloggen, dan was de titel van deze post geweest: “Small flashes and big modifiers”. Zo’n bloggers-fotografen lopen er al genoeg rond en bijgevolg is veel nu…


                              G
                              ooh, das ook een optie, nog niet geprobeert, maar ik ben geen strobist(nog niet toegekomen in dat 1jaartje datk nu bezig ben ) dus hoe moet ik dan die studio flitsers triggeren, met de popup flitster op WL geeft hij steeds iets vroeger een info flits dan dat de camera werkelijk schiet en dan zijn de studio flitsers eerder dan mijn camera, zet ik het op gewoon flitsen en verzwak ik het licht door flitscompensatie en/of zet ik er een ND filter over dan flitst hij ok voor als ik op AF bezig ben (wat wel handig is met kindertjes die niet stil zitten xD) met gevolg dat de studio flits al is afgegaan en niet optijd is opgeladen als ik de foto schiet dus dan sta ik daar mooi voor

                              (grrrrrr, de verkoper die me dit gelapt heeft hoord nog van mij )

                              Comment

                              Working...
                              X