Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A65, Nikon D90? En wat met de lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A65, Nikon D90? En wat met de lenzen?

    Ik begin meer en meer overtuigd te raken om voor Sony te kiezen i.p.v. Nikon. Met als voornaamste reden de technologische vooruitgang van het merk t.o.v. de andere merken zoals: translucent mirror, EVF,... En het feit dat Nikon nu ook sensors van Sony begint te gebruiken...

    Kortom, een fotograaf zei me onlangs dat Sony eigenlijk voor dezelfde prijs meer biedt dan b.v. Nikon. Dus ik denk eraan een A65 te kiezen i.p.v. de D90. Tenzij iemand een reden weet waarom ik dat beter niet zou doen. Even terzijde, ik ben een beginner.

    Wat nu eigenlijk de belangrijkste vraag is: Nikkor lenzen zijn bekend om hun kwalitiet, Sony biedt Carl Zeiss lenzen aan maar die zijn enorm duur. M.a.w. hoe zijn de overige 'gewone' Sony lenzen eigenlijk?

  • #2
    Re: Sony A65, Nikon D90? En wat met de lenzen?

    d90 is een verouderd ding vergeleken met de a65, als toestel is de a65 veel beter (meer mogelijkheden)
    nikon heeft meer lenzen in zijn aanbod dan sony, maar laat dat geen probleem wezen.
    daar zijn voldoende lenzen beschikbaar bij sony en dan heb je daarbij nog het aanbod van tamron en sigma.
    hier vind je alle objectieven welke je kunt gebruiken op de a65 met daarbij beoordeling van gebruikers.
    Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

    Comment


    • #3
      Re: Sony A65, Nikon D90? En wat met de lenzen?

      Er zijn ook 'G' lenzen trouwens, bij Sony. De oudere (zoals de 35/1.4) zijn sterk verouderd, andere en moderne(re) zoals de 70-300G SSM, 70-400G SSM, 300/2.8G SSM zijn top!