Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 180/2.8 OS Macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 180/2.8 OS Macro

    Sigma heeft een opvolger voor de 180/3.5 Macro aangekondigd: http://www.dpreview.com/news/2012/01/10/Sigma180Macro.
    Ziet er heel leuk uit, maar zal hoogst waarschijnlijk zeer prijzig zijn (2.8, OS, FLD glas,...).
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

  • #2
    Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

    De Nikon 200mm macro kost rond de 1500 euro en is in vergelijking een echt fossiel. Als Sigma dezelfde prijs hanteert krijg je 1 stop extra en de stabilisatie die bij gebruik als tele echt wel handig is.

    Petje af voor Sigma. Ze brengen me in de verleiding om mijn 180 f3.5 toch nog ooit te vervangen.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

      eerst even wachten voor de prijs maar als die meevalt en als de IQ goed is dan koop ik mss wel deze ipv die 150
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

        Kan niet anders dan een heel goede lens zijn.

        Niet gedacht dat ze die zouden uitbrengen.

        Temeer daar ze waarschijnlijk verplicht waren er een 2.8 van te maken.
        Mogelijk vond Canon het niet zo prettig dat de vroegere versie als
        EF 180 mm f/3.5L Macro USM in de exif te zien is.

        Macro is de trend.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Sigma heeft een opvolger voor de 180/3.5 Macro aangekondigd: http://www.dpreview.com/news/2012/01/10/Sigma180Macro.
          Ziet er heel leuk uit, maar zal hoogst waarschijnlijk zeer prijzig zijn (2.8, OS, FLD glas,...).
          David, bedankt voor de link
          Altijd meegenomen

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

            maar inderdaad die prijs hé...
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

              Hopelijk is die kei duur, ik ga bijna de 150 kopen
              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

                Sweet!
                Dit zou wel eens een echte topper kunnen worden. Hopelijk reageert Nikon hierop
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                  Hopelijk is die kei duur, ik ga bijna de 150 kopen
                  hopefully not, dan kan ik die kopen ipv die 150
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

                    De 150 f/2.8 OS kost 939 euro. Goedkoper zal 'm niet worden hé...
                    1100/1200€ lijkt mij realistischer. Niet dat ik er op zit te wachten, maar het is toch leuk om perspectieven te hebben indien mijn huidige 180mm het ooit begeeft.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

                      Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                      Sweet!
                      Dit zou wel eens een echte topper kunnen worden. Hopelijk reageert Nikon hierop
                      Door een 200/2.8 VR Micro uit te brengen van pakweg 2.000 Euro ?
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

                        Een mens mag dromen, al zou ik een goedkopere f/4 meer waarderen
                        Ik denk dat dit toch ook wel wat druk bij Canon legt. Sigma is goed bezig
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

                          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          Een mens mag dromen, al zou ik een goedkopere f/4 meer waarderen
                          Ik denk dat dit toch ook wel wat druk bij Canon legt. Sigma is goed bezig
                          Sigma is inderdaad goed bezig. Maar ik vrees dat Canon zich daar niks van aantrekt, er zijn immers genoeg snobby fanboys voor wie er naast L-glas niks bestaat.
                          De 180L macro is altijd al 2x duurder geweest dan de Sigma/Tamron. Als er ooit een 180L IS macro komt, gaat die simpelweg nog eens 50% meer kosten.
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

                            Goh ja, ik heb het ook moeilijk met de verheerlijking van rode randjes en nanokristallen, maar er zijn nog andere argumenten om Sigma-glas te mijden. Het blijft materiaal dat ontstaat door reversed-engineering, en dan loop je als consument toch wat meer risico dat er ooit eens iets niet werkt hé.

                            Voor mij is Sigma enkel een overweging indien de reviews uitstekend zijn én Nikon geen prijs/kwaliteit equivalent heeft. Bijvoorbeeld de 180 f/3.5 tot voor kort, en de 120-300 f/2.8 OS.

                            Verder valt het wel op dat Sigma macrolenzen stevig duurder zijn geworden bij de laatste update: de 105mm OS macro is quasi even prijzig als het equivalent van Nikon (die ik al overpriced vond). Waarom zouden mensen dan nog voor Sigma kiezen?
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

                              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              1100/1200€ lijkt mij realistischer
                              Dan mogen ze er voor mij al eentje reserveren, ik heb op de 150mm bijna altijd een 1,4x teleconverter zitten.
                              De 180mm is ook compatibel met teleconverters, en de beeldstabilisatie maakt het dan wat gemakkelijker om uit de hand te werken.

                              De Canon 180mm f3,5 L Macro kost zo'n 1400 euro, als de prijs van de Sigma daar onder blijft, dan is het best mogelijk dat ik die koop (de 150mm krijg ik dan wel verkocht).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X