Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen op D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen op D700

    Direkt met de deur in huis, kan ik al deze lenzen opgesomt onderaan dit bericht, gebruiken op een D700 ?
    Groeten Marcel (BaseLine)
    Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
    Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

  • #2
    Re: Lenzen op D700

    De lenzen die je hebt, kan je enkel maar de nikon 50 af-s, de 105VR en de sigma 150-500 op een D700 gebruiken.

    De andere lenzen kan je wel monteren, maar hier ga je serieuze zwarte randen aan de hoeken bekomen, of je moet de D700 instellen op cropmodus. Maar hiervoor koop je geen D700!
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen op D700

      Bijna al je beste lenzen kun je dus gebruiken op de D700, maar het lijkt me serieus een probleem om de mogelijkheden van die body te benutten als je hier zo'n vraag moet stellen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen op D700

        is er een specifieke reden waarom je naar fullframe wil overschakelen?
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen op D700

          De fullframe houdt mij de laatste tijd bezig. De opname's met mijn D90 zijn goed tot zeer goed, maar wanneer ik een 50mm gebruik is het equivalent 75mm. Is dat een probleem? Ik weet het niet, het speelt mischien in mijn hoofd. Maar wanneer ik mijn lenzen, die maximum acht maanden zijn, moet vervangen is dat mischien niet zo slim om die stap te zetten.
          Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
          Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen op D700

            Oorspronkelijk geplaatst door BaseLine Bekijk bericht
            De fullframe houdt mij de laatste tijd bezig. De opname's met mijn D90 zijn goed tot zeer goed, maar wanneer ik een 50mm gebruik is het equivalent 75mm. Is dat een probleem? Ik weet het niet, het speelt mischien in mijn hoofd. Maar wanneer ik mijn lenzen, die maximum acht maanden zijn, moet vervangen is dat mischien niet zo slim om die stap te zetten.
            Je 35mm doet op DX ongeveer hetzelfde als je 50mm op FX zou doen, hoezo is het dan een probleem dat je 50mm op D een portretlens wordt
            Als je tevreden bent met de kwaliteit en je hebt nog genoeg te leren, waarom zou je dan 6000 euro willen investeren in een semi-pro set?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen op D700

              Oorspronkelijk geplaatst door BaseLine Bekijk bericht
              De fullframe houdt mij de laatste tijd bezig. De opname's met mijn D90 zijn goed tot zeer goed, maar wanneer ik een 50mm gebruik is het equivalent 75mm. Is dat een probleem? Ik weet het niet, het speelt mischien in mijn hoofd. Maar wanneer ik mijn lenzen, die maximum acht maanden zijn, moet vervangen is dat mischien niet zo slim om die stap te zetten.
              een specifieke reden voor een fullframe zou kunnen zijn:
              • indoorsport-, dans- of concert-fotografie: donkere zalen en ik moet m'n ISO hoger op 3200 of hoger zetten om er nog iets uit te krijgen.
              • portret fotograaf en werk die met beperkte DOF werkt...


              een specifieke reden voor een crop zou kunnen zijn:
              • natuurfotograaf: door de crop worden de lenzen "langer"
              • macrofotograaf: dieptescherpte
              • ruimere keus aan lenzen... DX & FX
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen op D700

                Daar mijn interesses uitgaan naar natuurfotografie, niet naar verre landen maar hier in België, had ik in mei 2010 een D90 aangeschaft en de lenzen van mijn analoge Nikon F-601 verder gebruikt.
                Dan stapsgewijs lenzen bijgekocht, en dan komt er nu een beetje frustratie, door mij niet eerst grondig te informeren over de D90.
                Een goed toestel maar niet goed om door te groeien, blijkt nu, naar bijvoorbeeld een D700, lensgewijs dan.
                Eerst had ik gedacht om naar D3oo-s over te stappen, maar die heeft dezelfde sensorgrootte. (Wat zou trouwens de meerwaarde zijn van de D300-s?)

                Maar nu dat ik hier lees dat de lenzen, die ik trouwens via het lezen van dit forum gekocht heb, en waar ik zeer tevreden over ben, niet compatibel zijn met de D700, weet ik het even niet meer.
                Ik zou mijn D90 wel behouden, ik zie geen reden om dat niet te doen.


                Grtn Marcel
                Last edited by BaseLine; 10 januari 2012, 10:42.
                Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
                Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen op D700

                  schep eerst voor jezelf duidelijkheid als je ene specifieke reden hebt waarom je een fullframe wilt...

                  D90 is een excellent toestel!

                  vraag jezelf af, welke foto's die je nu maakt, beter zullen worden met een D700...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment

                  Working...
                  X