Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TIPS: Japan (2 weken)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TIPS: Japan (2 weken)

    Heb net een ticket geboekt naar Japan (Tokyo) voor juli. Kon niet echt wachten tot november dat we 4 weken na Vietnam gaan

    Ik zat te denken om eerste drie dagen en laatste drie in Tokyo door te brengen en een week ticket te koop voor de Shinkansen trein. Week pas kost zo’n 300 euro. En is goedkoper dan losse tickets. Leek mij wel verstandig omdat al in NL te regelen.

    Verder zat ik te denken om vanuit Tokyo een dag trip te maken na Nikko En zo wie zo een dag na Disneyland.

    Dan na Kyoto 2 a 3 dagen en dan dagtrip te maken vanuit daar na Osaka

    Verder zat ik te denken aan Nagasaki en hier paar dagen te verblijven. Ligt in het (subtropische) zuiden dus heerlijk weer (hoop ik dan maar). Daarnaast zijn er verschillende overblijfselen te zien van het handelsverleden met Nederland. En natuurlijk het atoombom museum en het memorial park. Spreekt mij ook wel aan.

    En vanuit Nagasaki terug te reizen na Tokyo.

    Iemand nog tips voor het zelf standig reizen door Japan. Waar op te letten bijvoorbeeld

    Waarschijnlijk zullen we de eerste drie dagen in Toyoko Inn overnachten in Tokyo. Daarna is het allemaal nog even onbekend. Moet dus nog gepland worden

    Ik weet 2 weken is kort voor zo'n land, maar ben al blij dat ik in die periode weg kan
    En natuurlijk gaar de Dslr mee met 17-55 en 70-200II

  • #2
    Re: TIPS: Japan (2 weken)

    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
    Ik zat te denken om eerste drie dagen en laatste drie in Tokyo door te brengen en een week ticket te koop voor de Shinkansen trein. Week pas kost zo’n 300 euro. En is goedkoper dan losse tickets. Leek mij wel verstandig omdat al in NL te regelen.
    De railpass is een must. Je kan perfect je trip online plannen, de treinen rijden er PERFECT op tijd en opstappen doe je EXACT op de plaats waar op het perron aangegeven staat.
    Twee keer drie dagen Tokyo lijkt mij veel te lang.

    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
    Verder zat ik te denken om vanuit Tokyo een dag trip te maken na Nikko En zo wie zo een dag na Disneyland.

    Dan na Kyoto 2 a 3 dagen en dan dagtrip te maken vanuit daar na Osaka
    Kyoto vonden we, hoewel de stad zeer veel te bieden heeft, de meest aan westerlingen aangepaste plaats. Het loopt er dan ook vol toeristen. We zagen hier ook de meeste traditioneel geklede japanners (kimono e.d.)

    I.p.v. Nagasaki kan je ook naar Hiroshima. Het Peacepark en museum zijn indrukwekkend. Toen wij er waren werd alles in gereedheid gebracht voor de herdenking van de eerste A-bom. In heel Japan staat het leven even stil als de sirenes loeien op 6 augustus.

    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
    Iemand nog tips voor het zelfstandig reizen door Japan. Waar op te letten bijvoorbeeld
    Het meest opvallende is het steeds buigen van de Japanners, na enkele dagen doe je dat gewoon ook altijd... Wij vonden dat ze extreem hulpvaardig zijn hoewel de meesten zeer weinig Engels spreken. Ook als ze je niet verstaan doen ze al het mogelijke om je verder te helpen. Soms is hulp zeer welkom als er weer een bord of aanwijzing alleen in het Japans te vinden is. Het verwonderde ons ook dat in de hotels ook niet steeds Engels gesproken/verstaan wordt (Ook in Tokyo, niet zo zeer in Kyoto).
    Je zal regelmatig groene thee aangeboden worden en het is onbeleefd om deze te weigeren (ook al vonden we hem meestal niet lekker).

    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
    Waarschijnlijk zullen we de eerste drie dagen in Toyoko Inn overnachten in Tokyo. Daarna is het allemaal nog even onbekend. Moet dus nog gepland worden

    Ik weet 2 weken is kort voor zo'n land, maar ben al blij dat ik in die periode weg kan
    En natuurlijk gaar de Dslr mee met 17-55 en 70-200II
    Mocht je de tijd vinden is de streek rond Mount Fiji / Hakone / Lake Achi is zeer de moeite.
    Ik heb een verslag van onze trip in 2009 op mijn blog. Deze was in totaal 4 weken lang.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: TIPS: Japan (2 weken)

      Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga morgen je tips eens rustig doornemen en proberen een schema te maken, zodat ik hotels etc kan gaan boeken

      Klopt railpas lijkt me zeker een must. Deze kun je voor een week en twee weken boeken. Ik had gedacht voor een week. Hier moet ik nog even kijken hoe dit uit gaat komen. Met de plekken waar ik heen wil.

      Wil niet zo'n haast vakantie. Lekker op mijn gemak, vandaar dat ik aantal dagen bij aankomst en voor vertrek in Tokyo heb gepland. Kan altijd weer een keer terug.

      Mount Fiji had ik ook toegevoegd aan de plaatsen die ik wou gaan zien.

      Comment


      • #4
        Re: TIPS: Japan (2 weken)

        Ik zou een Geigerteller meenemen (en dat is niet sarcastisch bedoeld), de straling ligt (zelfs in Tokyo) naar het schijnt soms ver boven de norm.
        (o.a. ivm vb. het drinkwater dat van de bergen komt )
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

        Comment


        • #5
          Re: TIPS: Japan (2 weken)

          Het heeft geen negatief reisadvies. En alle informatie mbt gebieden die je beste kunt ontzien zijn na te lezen op de site van de NL overheid. Hiermee word dus rekening gehouden met het plannen van de reis. Reactie mbt straling zijn niet meer nodig

          Tips en links, maar ook ervaringen zijn van harte welkom.

          Comment


          • #6
            Re: TIPS: Japan (2 weken)

            Als je in de buurt van Kyoto bent is een uitstap naar Nara en het kasteel in Himeji zeker aan te raden.

            Comment


            • #7
              Re: TIPS: Japan (2 weken)

              Dankje voor de tip. Hier ga ik mij van het weekend ook maar eens in verdiepen ;-)

              Comment


              • #8
                Re: TIPS: Japan (2 weken)

                Ik ben zelf 10 dagen in Tokyo geweest en ik kan je zeker aanraden om eens Yoshi Noya (overal te vinden) te gaan eten. Dit is een fastfoodketen à la Japans (en dan bedoel ik geen burgers!). De mensen in Tokyo zijn eraan verslingerd en ook ik ben er gek van geworden!

                Verder kan ik ook Asahi Super Dry aanraden! Zeer goed bier als je houd van iets drogere smaak!

                Misschien nog belangrijk om op te merken is dat in Tokyo er zoveel metrolijnen zijn dat ze niet meer echt genoeg kleuren hebben. Dus pas op als je bijvoorbeeld een gele lijn moet pakken...er zal een donkergele en een lichtgele zijn . Het klinkt stom maar het gebeurt voor je het weet!

                Comment


                • #9
                  Re: TIPS: Japan (2 weken)

                  Op dit moment kom ik uit op:
                  3 dagen Tokyo.
                  -dag trip Nikko

                  Dan naar Kyoto 3 of4 dagen
                  -dag trip Osaka

                  Dan naar Nagasaki 2 of 3 dagen

                  De laatste dagen door brengen in Tokyo
                  -dag trip Disneyland
                  Last edited by Superdaantje; 10 januari 2012, 09:21.

                  Comment


                  • #10
                    Re: TIPS: Japan (2 weken)

                    zoals reeds aangegeven zal Engels meestal een probleem zijn. Toen ik met m'n vrouw ging konden vaak de oudere mensen ietwat Engels (hebben tijd om te reizen) en juist in Nara zijn we enkele zaterdagklasjes tegengekomen die Engels leerden jongste was een jaar of vier

                    in tegenstelling tot westerse landen worden fooien niet op prijs gesteld (beledigend)

                    brood is zeer moeilijk te vinden voor ontbijt en pas op voor zaken die eruitzien als brood of broodjes. Koffie is verkrijgbaar in de grotere steden maar richting platteland zul je het niet vinden.

                    Sake is een aanrader zowel warm als koud.

                    In Tokio raad ik de Shinjuku wijk aan tijdens de avond nacht (lichtjes in overvloed )
                    De replica van de Eiffeltoren biedt ook fotografische mogelijkheden.
                    Tevens is de wijk Asakusa ook een aanrader (oudste wijk van Tokio) zeer mooi.

                    Qua reistijdstip zul je de sakura missen en de meeste azalea's zullen ook al een heel eind uitgebloeid zijn misschien nog enkele laatbloeiers.

                    Kyoto biedt de grootste kans op voornamelijk maiko's en heel soms een geisha. (Pas op tegenwoordig ook een toeristenattractie om je als maiko te laten schilderen/opmaken).

                    Nikko lake chuzenji en kegon waterval zijn mooie plaatjes. 's avonds is de shinkyo brug ook zeer mooi verlicht. Een echte super aanrader hier is een zeer klein restaurantje op een hondertal meter van de brug dit wordt gerund door 2 omaatjes (spotgoedkoop en fantastisch eten en zeer speciaal er hangen nl honderden kaartjes van bezoeker van alle uithoeken van de wereld)

                    zal thuis nog eens de foto's bezien of ik iets vergeten ben.
                    Jonathan De Keer
                    Canon: 7D ; 400D 28-70/F2.8 L ~ 70-200/F2.8 L ~ 85/F 1.8
                    sigma: 50/F 2.8 DG EX macro ~ 10-20/F 4-5.6 EX DC

                    Comment


                    • #11
                      Re: TIPS: Japan (2 weken)

                      Dankje voor je uitgebreide reactie .

                      Zal het vanavond even rustig door nemen. De wijk de je aanraad in Tokyo (Asakusa) daar heeft vriend van me al leuk adres gegeven voor een Hotel.

                      Heb net twee boeken gehaald. "National Geograpic reisgids Japan" en "Tokio-Kyoto ontdekken en beleven" Deze ook maar eens op mijn gemak doornemen. Hoef niet alles in deze vakantie te zien. kan altijd weer eens terug (was immers wel de bedoeling)

                      Comment


                      • #12
                        Re: TIPS: Japan (2 weken)

                        Besloten om Nagasaki te schrappen van de planning. En om me dit keer te concentreren op Tokyo en Kyoto, vanuit deze plekken zijn al erg mooie uitstapjes te maken.
                        Nikko, Osaka, Nara, Fuji, Kamakura, Takayama etc.

                        Nu even uitzoeken hoe dit goed te plannen

                        Comment


                        • #13
                          Re: TIPS: Japan (2 weken)

                          Hou ook deze site bij de hand. Het was de eerste die ik gebruikte toen we op de 12e verdieping van het hotel in Osaka wakker werden van het "gewiebel".
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: TIPS: Japan (2 weken)

                            Vanuit Kyoto/Osaka kun je in een halve dag makkelijk naar Himeji gaan. Alleen zou het kasteel wel in de steigers kunnen staan wegens renovatie (voorjaar 2010 mee begonnen). De toeristische dienst (ergens heel hoog in het station) van Kyoto kan daar wel up-to-date informatie geven, en ze spreken Engels. Dat station van Kyoto is trouwens een fantastisch gebouw.

                            De atoombommonumenten van Hiroshima kun je op één dag doen vanuit Kyoto/Osaka, veel meer is er in H. niet te zien als toerist.

                            Net in/buiten Kyoto (in de buurt van de stationnetjes Sagaarashiyama en Torokko Arashiyama) is er een bamboebos en een rivier waarop er met bootjes gevaren wordt, populair bij Japanners, en het is eens wat anders dan die enorme hoeveelheid tempels in Kyoto (overdaad schaadt). Als je dat treinlijntje nog wat verder volgt (met de trein, niet te voet want het gaat door een tunnel :-)) kom je in heel ruige, mooie landschappen terecht.

                            En hou er rekening mee dat het er heel warm zal zijn, en Japanners goed werkende airco hebben: condens op de lens.

                            Veel plezier, ikke jaloers

                            Comment


                            • #15
                              Re: TIPS: Japan (2 weken)

                              Oorspronkelijk geplaatst door bart30d Bekijk bericht
                              De atoombommonumenten van Hiroshima kun je op één dag doen vanuit Kyoto/Osaka, veel meer is er in H. niet te zien als toerist.
                              Net buiten Hiroshima (Trein + bootje) Miyajima island met Itsukushima shrine (Unesco werelderfgoed) maar we wijken al veel te veel af om op 2 weken te doen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door bart30d Bekijk bericht
                              En hou er rekening mee dat het er heel warm zal zijn, en Japanners goed werkende airco hebben: condens op de lens.
                              Gelukkig staan er veel drankautomaten, wij hebben ons bij momenten van de ene naar de andere "gesleept"

                              Wat overnachtingen betreft, vanuit Osaka is het maar 15 minuten naar Kyoto maar de verbindingen naar Nara, Himeji, Kobe (Earthquake park en het earthquake museum) en Hiroshima zijn beter.
                              Wil je het imperial palace in Kyoto bezoeken dan moet je dat online aanvragen (website heeft sluitingsuur ).

                              Mocht je koffer te zwaar zijn dan help ik graag dragen, Japan staat op onze "do again" lijst...
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X