Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor interieurs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens voor interieurs

    Hallo,

    ik heb ongeveer twee maanden geleden een Canon 600D + kitlens gekocht en ben aan de hand van boeken de basics aan het leren. Daar kan de kitlens prima voor dienen, maar ik verlies er toch een beetje mijn geduld mee. Ik fotografeer vooral interieurs (van winkels) en portretten (op feestjes etc.). Wat me aan mijn huidige lens stoort is dat ik behoorlijk onaantrekkelijke vervormingen krijg wanneer ik op middellange afstand iets grotere objecten fotografeer (bvb kasten, deuren, spiegels). Tegelijkertijd is het moeilijk om op een mooie manier details te trekken. Ook de lichtsterkte laat wel wat te wensen over. Ik heb uiteraard nog veel te leren, maar ik wil toch al eens beginnen zoeken naar eventuele alternatieven. Hebben jullie advies? De foto's worden online geplaatst, het is niet de bedoeling om ze in groot formaat af te drukken. Budget is redelijk ruim, maar niet exuberant.

    Alvast bedankt!

    A.N.
    http://binocularimprints.tumblr.com/

  • #2
    Re: lens voor interieurs

    Een optische vertekening is eigen aan groothoeklenzen, je kan daar softwarematig een correctie op toepassen in de postproductie. Voor interieurs lijkt me lichtsterkte toch op de tweede plaats te komen, want voor het behalen van de gewenste dieptescherpte draai je het diafragma toch dicht. Eventueel een alternatief zijn Shift & Tilt lenzen, maar dan moet je der ook nog wel mee kunne werken hé !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: lens voor interieurs

      Ik vrees dat ik daar nog bijlange niet aan toe ben.
      http://binocularimprints.tumblr.com/

      Comment

      Working...
      X