Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen om advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vragen om advies

    Ik heb zelf een Canon 500D
    Ik heb een Fisheye lens gevonden op internet van het merk 'Tokina' (10-17mm).
    Nu stel ik me toch de vraag of Tokina een goed merk is.
    Op internet vind ik niet op deze geschikt is voor alle canon's, heeft iemand hier een idee van?

    De Canon EF-S 55-250mm lijkt me ook wel wat.

    Wat zijn jullie bevindingen?

  • #2
    Re: Vragen om advies

    Met de trefwoorden "Tokina fisheye" krijg ik toch een mooi resultaat, in de zoekfunctie van deze site.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Vragen om advies

      Oorspronkelijk geplaatst door Julie_w Bekijk bericht
      Ik heb zelf een Canon 500D
      Ik heb een Fisheye lens gevonden op internet van het merk 'Tokina' (10-17mm).
      Nu stel ik me toch de vraag of Tokina een goed merk is.
      Op internet vind ik niet op deze geschikt is voor alle canon's, heeft iemand hier een idee van?

      De Canon EF-S 55-250mm lijkt me ook wel wat.

      Wat zijn jullie bevindingen?
      Waarvoor wil je de beide objectieven gebruiken ???
      En is de Tokia 10-17 geen UWA ipv een fisheye of wordt dit objectief door Tokina zelf fisheye genoemd ?
      Misschien een goede vraag...... wanneer spreek je van UWA en wanneer van fisheye ?
      Groetjes
      Last edited by Guest17; 8 januari 2012, 17:50.

      Comment


      • #4
        Re: Vragen om advies

        Zie nu dat dit objectief inderdaad een fisheye genoemd wordt.

        Miscchien wordt je met het volgende te lezen reeds heel wat wijzer :



        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Vragen om advies

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          wanneer spreek je van UWA en wanneer van fisheye ?
          Groetjes
          als je de lenzen gewoon aan de wetten van de optica overlaat wordt elke supergroothoek een fish eye. Nu hebben veel fotografen graag dat hun rechte lijnen rechte lijnen blijven dus corrigeerd men de vervorming van een fish eye voor een gewone groothoek. Dus zou je kunnen zeggen dat een fish eye elke groothoek is waarvan de vervorming niet gecorrigeerd is.
          Anderen spreken enkel over fish eye als er een beeldhoek van 180° is.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Vragen om advies

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            als je de lenzen gewoon aan de wetten van de optica overlaat wordt elke supergroothoek een fish eye. Nu hebben veel fotografen graag dat hun rechte lijnen rechte lijnen blijven dus corrigeerd men de vervorming van een fish eye voor een gewone groothoek. Dus zou je kunnen zeggen dat een fish eye elke groothoek is waarvan de vervorming niet gecorrigeerd is.
            Anderen spreken enkel over fish eye als er een beeldhoek van 180° is.
            Bedankt voor je uitleg. Tot voor jouw berichtje dacht ik bij fisheye enkel aan lenzen met een beeldhoek van 180 ° .
            Groetjes

            Comment

            Working...
            X