Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prikkelig landscapje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prikkelig landscapje

    Nog een van het Washington Slagbaai Nationaal Park, Bonaire.
    Tijdstip van fotograferen was niet ideaal vandaar het wat harde licht in de voorgrond.

    Update:


    Last edited by jos82; 8 januari 2012, 18:44.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Prikkelig landscapje

    Te veel aan de lucht gepushed?
    Het effect krijg je wanneer je eigenlijk op een overbelicht gedeelte nog detail probeert terug te halen waardoor je dof grijze vlekken krijgt.
    Jammer want het is anders wel een leuke plaat.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Prikkelig landscapje

      Bedankt voor je reactie Pascal.
      Heb met de lucht eigenlijk niets gedaan. Foto is een blend van 2 opnames waarbij ik nog wel de voorgrond wat heb opgelicht. Lucht is van de minst belichte foto en heb hier niks aan gedaan. Moet ook eerlijk zeggen dat ik op mijn scherm het niet precies zie.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Prikkelig landscapje

        Ik denk dat wat minder contrast in de wolken en een ietsje minder belichte lucht een beter resultaat zou geven.
        Anders wel een mooi plaatje
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: Prikkelig landscapje

          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          Bedankt voor je reactie Pascal.
          Heb met de lucht eigenlijk niets gedaan. Foto is een blend van 2 opnames waarbij ik nog wel de voorgrond wat heb opgelicht. Lucht is van de minst belichte foto en heb hier niks aan gedaan. Moet ook eerlijk zeggen dat ik op mijn scherm het niet precies zie.
          Heb je de blend techniek gebruikt van Rupsel ? Want dat werkt niet met alle opnames he?
          Een zeer goede techniek echter maar je kan hem ook verkeerd gebruiken.
          De lucht zou je zeker kunnen aanpassen.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Prikkelig landscapje

            Heb inderdaad de techniek van Rupselkopke gebruikt. Heb het idee dat je deze wel vaak kan gebruiken, maar dat je heel goed moet kijken wat je doet. Vooral het hoeveelheid blurren. Ik heb ook al foto`s gehad waarbij ik bij de 1e stap helemaal geen blur heb toegepast. Vaak moet je ook nog wel met een borstel aan de slag.

            Heb een update geplaatst met een wat iets minder belichte lucht, en een verlaagd contrast. Op mijn beeldscherm ziet het er goed uit. Ben benieuwd naar jullie mening.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Prikkelig landscapje

              Ik vind vooral dat meer een grauwe plek, die er niet echt natuurlijk uitziet.
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Prikkelig landscapje

                Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                Ik vind vooral dat meer een grauwe plek, die er niet echt natuurlijk uitziet.
                ...en wat ook een resultaat is van de bewerking.
                Maar ik denk eender dat de belichting moet goed zitten bij de opname zelf en dan gaat de bewerking wel werken.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Prikkelig landscapje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                  Ik vind vooral dat meer een grauwe plek, die er niet echt natuurlijk uitziet.
                  Heb niet echt zitten trekken aan curven of niveaus, op de orginele raw`s is het ook dezelfde kleur. Toch veroorzaakt door het harde licht middden op de dag denk ik. Op naar de volgende foto maar dan.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment

                  Working...
                  X