Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje waar ik het antwoord niet op ken :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje waar ik het antwoord niet op ken :)

    Een kameraad van mij is van plan met de madam een tripje in Amerika te gaan doen.
    Nu hebben ze zo een oud compactje van een jaar of 10 geleden, waar je bijna geen onbewogen foto's mee kan nemen.

    Hij vroeg me dus welke DSLR hij kon kopen om scherpe en mooie foto's te maken voor een 500 à 600€... Dit heb ik dus al een beetje uit zijn hoofd kunnen praten! Ook uitgelegd waarom en hoe DSLR - Compact zich verhouden tov elkaar en de voordelen en nadelen van beide. Ik vermoed dat hij toch door heeft dat voor zijn noden een compact volstaat!

    Daar ik enkel verstand heb van DLSR's heb ik die compact markt nooit echt goed gevolgd.

    Mijn vraag is nu: het mag iets kosten voor hem en het moet makkelijk blijven. Lenzen wisselen etc op vakantie, ik denk niet dat ze zich daar mee willen bezig houden. Dus de Nexen enz vallen ook af.
    Ik dacht dus nog in mijn achterhoofd te weten dat zo een beetje de beste compact een Canon Powershot G12 was. Klopt dit ook? Welke compact is voor max 600€ kwalitatief de beste? Ik heb hem zowieso een cursus ISO - Diafragma - sluitertijd geven alsook de andere basishandelingen en dat hij toch met zijn aankoop eventueel later verder kan dan enkel AUTO stand (dus ook in RAW fotograferen en manuele instellingen mogelijk zoals belichtingscompensatie etc..)

    Dus kort verhaal, G12 de beste compact op het moment? Of is het de S100???
    Last edited by KazzZ; 8 januari 2012, 13:08.
    Canon 5D2 en wat glas

  • #2
    Re: Vraagje waar ik het antwoord niet op ken

    G12 of dergerlijke (kijk ook eens op www.dpreview.com)
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje waar ik het antwoord niet op ken

      Momenteel ben ik aan het twijfelen tussen:

      - G12: heeft zijn degelijkheid al bewezen, maar is mss toch al een beetje outdated tov
      - S100: nieuwer en beter dan de G12?
      Canon 5D2 en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje waar ik het antwoord niet op ken

        Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
        Momenteel ben ik aan het twijfelen tussen:

        - G12: heeft zijn degelijkheid al bewezen, maar is mss toch al een beetje outdated tov
        - S100: nieuwer en beter dan de G12?
        kijk ook eens naar de Nikon P7100... doet alles wat de G12 doet, maar heeft bijna 2X de tele capaciteit van de G12... prijs is waarschijnlijk ongeveer 't zelfde... review: click
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje waar ik het antwoord niet op ken

          Tijdens mijn zoektocht op verschillende artikels gestoten dat er mss wel heel snel een G13 zal komen???
          Canon 5D2 en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje waar ik het antwoord niet op ken

            Ik heb enkele dagen geleden een S100 aangeschaft (als je het wil vergelijken met de Nikon of de G12 : link en link). Op Dpreview vind je dit en als je een overdreven positieve review wil bekijken heb je dit...
            Je kan ook deze test eens lezen (van nog een paar andere concurrenten) : link...

            Ik heb de S100 voornamelijk gekocht voor de goeie beeldkwaliteit in combinatie met een heel klein formaat. Daarnaast heb ik ook nog een DSLR voor het "zware" werk...
            De S100 heb ik voornamelijk gekocht voor "wandel"-fotografie, waar ik dus voornamelijk de nadruk leg op beeldkwaliteit en een klein formaat .
            Heb het nog niet echt uitgebreid kunnen testen, maar wat ik er al mee gedaan heb, valt heel goed mee. Voorlopig nog maar 1 nadeeltje ondervonden en dat is de redelijk korte levensduur van de batterij...
            Op dit ogenblik zou ik eigenlijk geen G12 meer kopen...
            Last edited by polleke_cgc; 8 januari 2012, 15:15.
            Groeten,

            Polleke

            Comment

            Working...
            X