Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K-7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax K-7

    Hoi,

    Maat van me is op zoek naar een reflex camera, die hij mee kan zeulen op intense bergwandelingen (sneeuw+regen). Zijn budget is niet al te hoog (rond de 1400 met lenzen + randacc. bij), dus een eos 7D + deftige zoom valt al buiten de kwestie.

    Nu zie ik net bij Foto Rubens de weather sealed Pentax K-7 body voor €399 in solden staan.

    Had zelf gelezen dat foto's bij hogere ISO waarden last hebben van veel noise, ook al spreekt Steve Huff dit tegen in zijn review.
    Iemand ervaring met dit merk + lenzen?

    Thnx op voorhand

    PS, dezelfde body staat in solden bij foto konijnenberg voor €819 euro makes you think...

  • #2
    Re: Pentax K-7

    De K-5 is beter, doch een K-7 voor 399 € lijkt me alleszins een koopje.
    Daar kunnen binnen het budget van jouw maat nog enkele WR objectieven bij, zodat hij zich inzake fotografische mogelijkheden niet al te snel beperkt zal voelen.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      Re: Pentax K-7

      Je zal je moeten afvragen of het handig is een camera te kopen van een merk dat misschien stopt met het bouwen van reflexcmaera's. Je koopt namelijk een camera met een bepaalde lensvatting. Later omschakelen naar een ander merk kan duur worden.

      Bedenk ook dat het aanbod van gebruikte Pentax lenzen kleiner is dan het aanbod van gebruikte Canon en Nikon lenzen.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Pentax K-7

        Compared to the K-x and even K10, I had always been just a little bit disappointed with the out-of-camera noise found on higher ISO shots from my K-7,


        Deze mensen delen hun ervaringen met de k7, ik kon zeken niet klagen over dat toestel.
        Annoh waar haal je de info dat pentax stopt met productie van reflex, graag duidelijkheid, of spreek je over de
        naamsverandering.
        Voor Pentax lenzen kijk je best in dit forum bij aangeboden ,die wr lenzen worden regelmatig aangeboden,

        Comment


        • #5
          Re: Pentax K-7

          Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links


          Hier ook in solden!
          Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

          Comment


          • #6
            Re: Pentax K-7

            Ik kijk heel nuchter naar wat je nodig hebt aan geld om een camera te ontwikkelen en via PR aan de man te bengen. Om aan die race mee te doen, dus Canon en Nikon bij te blijven, valt niet mee. Dat geld moet komen uit je omzet. Het marktaandeel van Pentax is heel klein. De best verkopende Pentax stond op nr 12 van de top 20 in Japan in 2011. Ik begrijp, dat zegt niet alles over de wereldomzet, maar toch. Iemand mag mij uitleggen waar Pentax dat geld vandaan kan halen.

            De pixeldichtheid is nu bij de moderne sensor zo groot dat je, beahlve camra's, ook objectieven moet ontwikkelen. Bij mijn weten doet / deed Tokina dat voor Pentax.

            @fb2808,
            Ik heb nergens geschreven dat Pentax stopt. De geruchten zijn bekend maar daar laat ik me niet door leiden. Mijn vraag is alleen maar waar Pentax geld vandaan haalt om bij te blijven in R&D en PR.

            Ik heb nooit geschreven dat er geen gebruike objectieven leverbaar zijn. Het aantal is echter geringer dan van Canon of Nikon. Het lijkt me een heel valide argument om ee te nemen bij aanschaf camera.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Pentax K-7

              Pentax is overgekocht door Ricoh, en het zou mij verwonderen dat die al dat geld hebben uitgegeven om de zaak te sluiten.

              Pentax ontwikkelt zijn eigen objectieven; enkele daarvan in samenwerking met Tokina.

              Het is waar dat het aanbod van Nikon/Canon in de "ik verkoop"-fora veel groter is dan dat van Pentax, maar er zijn bv. genoeg oudere/goede tweedehands objectieven van Pentax te vinden aan spotprijzen, en die passen allemaal nog steeds op de hedendaagse Pentax camera's.

              Wat betreft het "bijblijven in R&D" (ik laat hier even PR achterwege ;-)), de K5, het vlaggenschip, kreeg 1 jaar geleden een "Gold Award" van dpreview.

              Je vertelt geen onzin, bijlange niet, maar er zijn twee kanten aan elk verhaal !

              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              Ik kijk heel nuchter naar wat je nodig hebt aan geld om een camera te ontwikkelen en via PR aan de man te bengen. Om aan die race mee te doen, dus Canon en Nikon bij te blijven, valt niet mee. Dat geld moet komen uit je omzet. Het marktaandeel van Pentax is heel klein. De best verkopende Pentax stond op nr 12 van de top 20 in Japan in 2011. Ik begrijp, dat zegt niet alles over de wereldomzet, maar toch. Iemand mag mij uitleggen waar Pentax dat geld vandaan kan halen.

              De pixeldichtheid is nu bij de moderne sensor zo groot dat je, beahlve camra's, ook objectieven moet ontwikkelen. Bij mijn weten doet / deed Tokina dat voor Pentax.

              @fb2808,
              Ik heb nergens geschreven dat Pentax stopt. De geruchten zijn bekend maar daar laat ik me niet door leiden. Mijn vraag is alleen maar waar Pentax geld vandaan haalt om bij te blijven in R&D en PR.

              Ik heb nooit geschreven dat er geen gebruike objectieven leverbaar zijn. Het aantal is echter geringer dan van Canon of Nikon. Het lijkt me een heel valide argument om ee te nemen bij aanschaf camera.

              Comment


              • #8
                Re: Pentax K-7

                Als merknaam is, denk ik, Pentax in bepaalde delen van de wereld bekend / beroemd. De Spotmatic serie met als bekende camera's de II, de EF en de ES, hadden / hebben een heel goede naam. Wellicht kan je dit vergelijken met de Pen van Oly.

                Ik weet niet wat Rocoh met Pentax gaat doen. Op dit moment is het gamma van Pentax relatief smal. Je ziet bij Canon en Nikon bezitters dat ze soms hun camera ontgroeit zijn. Dan komt er een wens naar bv meer beelden per seconde, meer pixeltjes of een groter sensoroppervlak. Hoe zou dat bij Pentax bezitters zijn?
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Pentax K-7

                  Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                  Ik weet niet wat Rocoh met Pentax gaat doen. Op dit moment is het gamma van Pentax relatief smal. Je ziet bij Canon en Nikon bezitters dat ze soms hun camera ontgroeit zijn. Dan komt er een wens naar bv meer beelden per seconde, meer pixeltjes of een groter sensoroppervlak. Hoe zou dat bij Pentax bezitters zijn?
                  Voor zover de info op het internet correct is, zal Ricoh de merknaam Pentax blijven gebruiken voor de DSLR's, en de naam Ricoh voor de compact camera's.

                  Ik heb nooit echt de pixelrace of fps race begrepen, mijn camera is al bijna 6 jaar oud, Pentax K10D, 10 M pixels is voldoende voor een mooie 30*40 afdruk, en mijn oude manuele Pentaxlenzen kan ik nog steeds gebruiken. Zoals de meeste pentax-isten (?) hoop ik ook op de eerste FF, maar voor de rest ben ik nog steeds tevreden.

                  En zoals de meeste fotografen zullen beamen, het is niet het toestel die de foto's maakt, maar de fotograaf. Ik ben dan wel een man, but size doesn't matter to me ...
                  Voor wie wacht komt alles veel te laat ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pentax K-7

                    Los van alle speculaties rond Pentax (de geruchten dat Pentax zal stoppen doen al meer dan een decennium de ronde, en toch komt er ieder 1,5 jaar een nieuw topmodel... ) is de K-7 zeker een goede camera, en al helemaal voor die prijs.

                    De hoge ISO is mss niet top in vgl met de huidige generatie, maar voor die laatste betaal je natuurlijk een heel pak meer dan de door Seppe_ geciteerde prijs hé!! En dan nog is 't relatief. De hoge ISO was indertijd ietsje minder dan bij zijn voorganger (de in zijn tijd op dat vlak overigens uitstekende K20D) die dezelfde sensor gebruikte. Alleen had Pentax er extra uitlees-electronica aan toegevoegd om de camera sneller te maken dan de K20D en dat zorgde voor een beetje extra interferentie. Maar let op, de hoge ISO van de K-7 is nog steeds een pak beter dan eerdere toptoestellen van Pentax zoals de K10D en de *istD.

                    En, onafgezien van de hoge ISO, is de K-7 functioneel haast identiek aan de K-5. Ze delen een body-ontwerp dat voor wat mij betreft het beste is waar ik tot nu mee fotografeerde.

                    Zeker geen slecht aanbod dus, en bovendien met het voordeel nog heel wat budget vrij te laten voor excellente optiek! Zo moet je je geen zorgen maken over wat komen zal, want je kan in één keer alles te goei aanschaffen! En als de K-7 aan vervanging toe is, dan zoek je gewoon een tweedehandse K-5 als er geen nieuwe Pentax is voor je budget op dat moment.

                    Wim
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pentax K-7

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jeve398 Bekijk bericht
                      Voor zover de info op het internet correct is, zal Ricoh de merknaam Pentax blijven gebruiken voor de DSLR's, en de naam Ricoh voor de compact camera's.
                      Die info zal wel correct zijn zeker, vermits dit zowel door press releases van Pentax, Hoya (de oude eigenaar van Pentax) als Ricoh werd bevestigd. Allez, niet dat ze niet van gedacht mogen veranderen natuurlijk, maar ik zie dat niet direct gebeuren. Pentax R&D zal zeker nog één generatie bodies op stapel staan gehad hebben toen de deal geklonken werd, dus die zal er zeker komen met Pentax stempel.

                      Wim
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pentax K-7

                        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                        Op dit moment is het gamma van Pentax relatief smal. Je ziet bij Canon en Nikon bezitters dat ze soms hun camera ontgroeit zijn. Dan komt er een wens naar bv een groter sensoroppervlak. Hoe zou dat bij Pentax bezitters zijn?
                        Wij dromen toch van een 645 D

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pentax K-7

                          [QUOTE=Seppe_;3396893]Hoi,

                          Maat van me is op zoek naar een reflex camera, die hij mee kan zeulen op intense bergwandelingen (sneeuw+regen). Zijn budget is niet al te hoog (rond de 1400 met lenzen + randacc. bij), dus een eos 7D + deftige zoom valt al buiten de kwestie.

                          Om nog iets over de k7 te zeggen, heb het toestel met eigen ervaring gebruikt in de bergen , sneeuw,regen,ijsmist op 3000m zonder falen, de k5 dito, beiden zijn niet te zwaar als je ze gebruikt met wr lenzen; alles stak in een nova 160 Aw van lowepro.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pentax K-7

                            pentax heeft geprobeerd en is mislukt ... mijn gedacht ...
                            ze gebruiken meestal zelfde sensor als nikon, dus sony made denk ik ? ze doen daar geen wonderdingen mee, meestal slechter zelfs, mss bij k5 't zelfde als andere fabrikanten ...
                            hun af systeem is steeds beetje minder ... zowel qua snelheid als in donker ...
                            hun lenzenaanbod is beperkt ... en ja, er zijn veel oude lenzen die je kan gebruiken, heb er hier zelf ook nog wel paar van mijn spotmatic, maar dan zonder af en begin maar eens manueel te focussen zonder matglas, trouwens, is bij nikon 't zelfde..
                            en waar andere merken zoiets als handig lensje 18-105 of 18-135 of whatever in kit aanbieden moet je bij pentax + 600 euro betalen voor 18-135 ... en dat is echt geen toplens ... trouwens, dat is reden waarom ik pentax laag gevallen vind , bouwkwaliteit ... maar 't is natuurlijk mijn persoonlijke mening

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pentax K-7

                              Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                              pentax heeft geprobeerd en is mislukt ... mijn gedacht ...
                              ze gebruiken meestal zelfde sensor als nikon, dus sony made denk ik ? ze doen daar geen wonderdingen mee, meestal slechter zelfs, mss bij k5 't zelfde als andere fabrikanten ...
                              hun af systeem is steeds beetje minder ... zowel qua snelheid als in donker ...
                              hun lenzenaanbod is beperkt ... en ja, er zijn veel oude lenzen die je kan gebruiken, heb er hier zelf ook nog wel paar van mijn spotmatic, maar dan zonder af en begin maar eens manueel te focussen zonder matglas, trouwens, is bij nikon 't zelfde..
                              en waar andere merken zoiets als handig lensje 18-105 of 18-135 of whatever in kit aanbieden moet je bij pentax + 600 euro betalen voor 18-135 ... en dat is echt geen toplens ... trouwens, dat is reden waarom ik pentax laag gevallen vind , bouwkwaliteit ... maar 't is natuurlijk mijn persoonlijke mening
                              Als ik je reactie lees, vraag ik me af of je ooit met een Pentax fotografeerde?
                              Even toch iets rechtzetten:
                              - De beeldkwaliteit die de K-5 uit de Sony sensor haalt zit (marginaal weliswaar) beter dan wat bvb de Nikons die op hetzelfde moment op de markt kwamen met die sensor eruit haalden. Dat ligt in lijn met de prestaties die de *istD reeks uit de 6MP Sony CCD haalden. De K20D en K-7 zijn buiten categorie, want die hadden als enige Pentax DSLRs een sensor die je niet bij de andere reguliere merken vond (ik maak abstractie van Samsung die toen Pentax klonen maakten), maar die in de K20D wel class leading was. De enige uitzondering is de K10D, maar die zat gewoon met een 10MP sensor van Sony die in geen enkele camera hoge toppen scheerde...
                              - Bouwkwaliteit: ik nodig je uit één gelijkaardige body te vinden met betere bouw als de K-5 (formaat, functies, ...). Ik geef het je op een bordje: je zal 'm niet vinden.
                              - AF snelheid is inderdaad een beetje Pentax's Achilleshiel, maar 't is allemaal zo erg niet hoor. Je moet ermee leren werken en dan kan je er veel meer uithalen dan je na lectuur op internet zou vermoeden. En Pentax AF heeft zelfs enkele unieke en erg handige functies, zoals de Catch-in focus, zoek Tozumi's Robin thread maar eens op.
                              - het aanbod van objectieven is inderdaad een pak kleiner dan bij Canon of Nikon, normaal voor een stuk want Pentax ondersteunt maar één formaat, i.e. APS-C. Dat verklaart de afwezigheid van objectieven met traditioneel 135film-bereik. De APS-C-equivalenten zijn echter haast allemaal voorhanden. Voor mijn gevoel mis ik enkel pro-grade ultralange telezooms. En dan nog: m'n 300mm is in 99% van de gevallen ok. Voor alle andere behoeften heb ik objectieven in mijn collectie die nog steeds nieuw te kopen zijn, en dan heb ik het over zowel vaste als variabele brandpunten.
                              - Manuele objectieven zijn inderdaad slechts beperkt relevant voor een nieuw systeem, maar weet wel dat Pentax ze gemiddeld een pak beter ondersteunt dan bij andere merken traditioneel het geval was. De AF kan focus confirmatie geven, en je kan de lichtmeter van je body gebruiken om een juiste belichting te verkrijgen (stopdown via groene knop in M). Stabilisatie vraagt bovendien onmiddellijk welk brandpunt het manuele glas heeft zodat ook SR z'n werk kan doen.
                              - de 18-135 is mss niet top, maar welk gelijkaardig objectief is dat wel? De Pentax 18-135 is bovendien Weather Resistant wat andere merken gewoon niet aanbieden voor dit soort glas. Maar ik ben akkoord dat deze toch te duur is...

                              Wim
                              Last edited by ishpuini; 10 januari 2012, 10:23.
                              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                              Comment

                              Working...
                              X