Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke lens NEX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtsterke lens NEX

    Hallo,

    Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van de Sony NEX5 met de 18-55mm kitlens.

    Nu zou ik graag een extra lens kopen die ik binnenshuis of in andere minder goede lichtomstandigheden kan gebruiken. Ik ben niet zo een fan van de flitser te gebruiken dus een lichtsterke lens zou welkom zijn.

    De 16mm pancake lens is 2.8, er zou ook een 50mm 1.8 aankomen.
    Of is er nog een ander alternatief, ik hoor het graag!

    Welke zouden jullie aanraden?

  • #2
    Re: Lichtsterke lens NEX

    De 24/1.8 Carl Zeiss ?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Lichtsterke lens NEX

      Deze zou ik onmiddelijk bestellen moest het prijskaartje niet zo hoog zijn
      Helaas is mijn budget niet zo groot en zal ik voor iets anders moeten gaan!
      Last edited by bouf37; 8 januari 2012, 11:15.

      Comment


      • #4
        Re: Lichtsterke lens NEX

        Ik veronderstel dat ik misschien beter wacht op de 50mm, de pancake is waarschijnlijk teveel breedhoek voor foto's binnenshuis?

        Klopt dit?

        Comment


        • #5
          Re: Lichtsterke lens NEX

          wat bedoel je met binnenshuis. als je interieur wil dan zal die waarschijnlijk nog niet breed genoeg zijn. Is het voor portretten/ details/ kinderen,... dan kan je eigenlijk met die pancake ook leuke dingen bereiken.
          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
          hier vind je mijn foto's en hier ook

          Comment


          • #6
            Re: Lichtsterke lens NEX

            Met binnenshuis bedoel ik inderdaad foto's van de kids, feestjes,... Is de pancake met zijn 2.8 lichtsterk genoeg denk je?

            Comment


            • #7
              Re: Lichtsterke lens NEX

              Dat misschien wel, maar 16mm is wel erg 'groothoekerig' .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Lichtsterke lens NEX

                Sigma brengt binnenkort een 30/2.8 macro uit.

                klik

                Interessant is dat die compacter is dan de Sony 30/3.5 , 3.8cm tov 5.6cm. Ter vergelijking, de supercompacte Panasonic 14-42X is 2.7cm.

                Zoals je ziet komt er ook een 19/2.8.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtsterke lens NEX

                  Sigma brengt binnenkort een 30/2.8 macro uit voor Nex.

                  klik

                  Interessant is dat die compacter is dan de Sony 30/3.5 , 3.8cm tov 5.6cm. Ter vergelijking, de supercompacte Panasonic 14-42X is 2.7cm.

                  Zoals je ziet komt er ook een 19/2.8.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtsterke lens NEX

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Sigma brengt binnenkort een 30/2.8 macro uit voor Nex.

                    klik
                    Volgens mij is dit geen macro lens...


                    Hij spreekt wel van een macro lens, maar dat blijkt nergens uit het persverslag, meer nog, de lens heeft een minimale scherpstelafstand van 30cm, terwijl deze van de sony 30mm macro ergens rond de 8-10 cm zit! (en 2cm voor de lens)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lichtsterke lens NEX

                      Kan ik de macrolens voor de Nex ook gebruiken voor mijn doeleinden? Of toch beter de pancake of 50mm?

                      Ben niet echt vertrouwd met de verschillende lenzen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lichtsterke lens NEX

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouf37 Bekijk bericht
                        Kan ik de macrolens voor de Nex ook gebruiken voor mijn doeleinden? Of toch beter de pancake of 50mm?

                        Ben niet echt vertrouwd met de verschillende lenzen...
                        Om het simplistisch voor te stellen: met de 16mm heb je voldoende lichtsterkte voor binnenhuis, maar dat zullen vaker overzichtsfoto's worden. Met de 50mm heb je natuurlijk een lens met nog wat extra lichtsterkte (meer dan een verdubbeling van de sluitertijd) maar de brandpuntsafstand maakt de lens meer geschikt voor portretten of dergelijke...

                        Persoonlijk zou ik voor de 50mm gaan, je gaat daar knappe foto's mee kunnen trekken!
                        Bij Grobet is hij (nu nog niet) te koop voor 260 euro!

                        De nex macrolens zit qua brandpuntsafstand zowat tussenin, maar f3.5 is niet erg lichtsterk, dus daarvoor zou ik het niet nemen

                        ps: schrijf de F20s flits van de nex niet af, je kan de flits op je plafond (een laag plafond) richten om zacht licht te bekomen. Dit is niet te vergelijken met het flitslicht dat je rechtstreeks op je onderwerp afvuurt! Correct gebruik van je flits geeft zeer aangename resultaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lichtsterke lens NEX

                          welk bereik het beste bij jou past kun je zelf uitmaken via je 18-55 lens

                          gebruik de 18-55 veel voor binnen opnames, weinig problemen mee bij normaal verlichte woning (1600 ISO), natuurlijk een snellere lens is altijd beter, maar f2,8 is voldoende, dan mag het al vrij donker zijn.

                          dit zijn de specs van de sigma 30cm , is inderdaad niet echt een macro.
                          lijkt anders wel een aantrekkelijk lensje voor jou doeleinden.
                          Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.

                          zou beschikbaar zijn maart/april

                          de 50mm f1,8 is al beschikbaar in sommige delen van de wereld, dus zou normaal binnen de 14 dagen a 1 maand hier ook beschikbaar moeten zijn.

                          de 16mm pancake is een vrij goed lenske voor zijn prijs, is bij f2,8 al vrij scherp in het centrum vd lens.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lichtsterke lens NEX

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.

                            zou beschikbaar zijn maart/april
                            Hopelijk is dat niet sneller dan de beschikbaarheid van de NEX-7, mijn bestelling voor een NEX-7 is reeds geplaatst sinds 13-10-2011

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lichtsterke lens NEX

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Hopelijk is dat niet sneller dan de beschikbaarheid van de NEX-7, mijn bestelling voor een NEX-7 is reeds geplaatst sinds 13-10-2011
                              Ik dacht die uit hetzelfde gebied in Thailand kwamen als de Nikons en ze dezelfde problemen hadden.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X