Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duur

    Mensen, dat is vrijwel een slordige 600 000 Belgische frank ( inflatie niet inbegrepen ) !!!
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

  • #2
    Re: Duur

    Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
    Mensen, dat is vrijwel een slordige 600 000 Belgische frank ( inflatie niet inbegrepen ) !!!
    http://www.digicamshop.be/product/10...is-ii-usm.html
    en vrij slordige dan wel (als ik het uitreken kom ik op 10499x40 = 419960 BEF )

    maar ja wat is het ook een 400mm F2.8 L IS II USM
    een 70-200 F4 IS is al 1000€.

    Dingen worden duurdere (inflatie van 2% per jaar wordt als optimaal voor de economie gezien "our new God, who we all should worship" 30% van het amazonewoud word gekapt ==> who cares. Economie krimpt met 0.3% ==> paniek


    Men heeft berekend dat de meeste zaken niet duurder zijn geworden dankzij de € maar enkel dankzij inflatie (met dank aan de cursus economie van het 6de middelbaar )
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: Duur

      Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
      Mensen, dat is vrijwel een slordige 600 000 Belgische frank ( inflatie niet inbegrepen ) !!!
      http://www.digicamshop.be/product/10...is-ii-usm.html
      Ofwel is er iets mis met mijn wiskunde ofwel met de jouwe.
      10499*40.3399= 423528.61 BEF, wat nog altijd gigantisch veel is en zwaar boven wat ik ervoor zou willen of kunnen geven.

      Ik vind het wel nog grappig dat eronder staat tot 3€ voordeel op de accessoires. Wauw dat is wel een gigantisch verschil op zo'n bedrag
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: Duur

        die 3€ zullen het echt maken hé.

        Dit doet me denken aan mijn maand vakantiejob bij MediaMarkt Oostende als verkoper bij de kodaks (hoe kan het ook anders). 2 Oostblokkers komen naar mij voor een nieuwe compact. Om een lang verhaal kort te maken ==> ik heb hun een Canon G11 aangesmeerd (en daarvoor hadden ze een afbetalingsplan nodig) maar het zakje hebben ze niet gekocht, dat kon er niet meer vanaf

        ==> kleine bedragen kunnen wel degelijk het verschil maken.
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

        Comment


        • #5
          Re: Duur

          Ik denk dat deze lens nooit op afbetaling wordt gekocht.

          Buiten enkele pro's rijke amateurs.

          Comment


          • #6
            Re: Duur

            Ik blijf het zeggen maar lichtsterke telelenzen zijn belachelijk duur. 10000€ voor een beetje glas, waar zijn we mee bezig ...
            Die dingen zijn wel retescherp en daar komen zeker mooie foto's uit, maar 3 of 4000€ zou al menselijker zijn.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Duur

              pfff en dan nog in zo'n lelijke kleur... wie geeft daar nu geld aan?
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Duur

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                pfff en dan nog in zo'n lelijke kleur... wie geeft daar nu geld aan?
                Er is nog een lens die veel lelijker is.
                De Sigma 200-500/2.8 wordt geleverd in een lelijk groen. Ik dacht eerst dat het een beschermingshuls was om in het bos mee rond te lopen, maar het is de normale lensbody.

                Staat in Ekeren zonder prijskaartje in de vitrine, maar bij Konijnenberg nu in solden 17000€ (kost normaal 25000€)

                Comment


                • #9
                  Re: Duur

                  het feit dat hij aan die prijs staat wil zeggen dat mensen er voor willen betalen. Moest niemand dit objectief kopen aan die prijs zou Canon (of gelijk welke andere producent) zijn prijs laten zakken.

                  Heeft een beetje te maken met de wet van vraag en aanbod maar ook met prijszetting. Een fabrikant zal altijd de hoogste prijs vragen die de consument ervoor wil geven.
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Duur

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    pfff en dan nog in zo'n lelijke kleur... wie geeft daar nu geld aan?
                    de mooie zwarte Nikkor is een nogal een pakske goedkoper

                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Duur

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Ik blijf het zeggen maar lichtsterke telelenzen zijn belachelijk duur. 10000€ voor een beetje glas, waar zijn we mee bezig ...
                      Die dingen zijn wel retescherp en daar komen zeker mooie foto's uit, maar 3 of 4000€ zou al menselijker zijn.
                      Heb je ooit een documentaire gezien over de productie van deze objectieven? Dan verbaas je je er over dat ze niet nog duurder zijn...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Duur

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Heb je ooit een documentaire gezien over de productie van deze objectieven? Dan verbaas je je er over dat ze niet nog duurder zijn...
                        En hier kun je die bewuste documentaire bekijken. Moet je echt eens doen, zeer interessant
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Duur

                          Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                          het feit dat hij aan die prijs staat wil zeggen dat mensen er voor willen betalen. Moest niemand dit objectief kopen aan die prijs zou Canon (of gelijk welke andere producent) zijn prijs laten zakken.
                          Ik denk dat ze die lenzen dan niet meer zullen maken.
                          Als je weet hoe top lenzen gemaakt worden dan sta ik er soms verstelt van dat ze niet nog duurder zijn.

                          Trouwens die prijs is nog niet te vergelijken met de 120.000 dollar voor de Canon 1200mm f5.6.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Duur

                            Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                            die 3€ zullen het echt maken hé.

                            Dit doet me denken aan mijn maand vakantiejob bij MediaMarkt Oostende als verkoper bij de kodaks (hoe kan het ook anders). 2 Oostblokkers komen naar mij voor een nieuwe compact. Om een lang verhaal kort te maken ==> ik heb hun een Canon G11 aangesmeerd (en daarvoor hadden ze een afbetalingsplan nodig) maar het zakje hebben ze niet gekocht, dat kon er niet meer vanaf

                            ==> kleine bedragen kunnen wel degelijk het verschil maken.


                            Ik hoop van harte dat deze tekst wat gechargeerd is want ik hoop echt bij jou nooit iets te hoeven kopen.
                            http://www.smuttynose.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Duur

                              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht


                              Ik hoop van harte dat deze tekst wat gechargeerd is want ik hoop echt bij jou nooit iets te hoeven kopen.

                              1) vakantiejob verschilt van vaste job
                              2) MediaMarkt vs klantvriendelijkheid
                              3) Die personen zochten een goede compactcamera, ik heb hen andere goedkopere modellen ook getoond maar ze bleven terugkijken naar de G11. Dan is het mijn schuld niet dat ze die kopen.

                              MVG
                              Jeroen
                              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                              hier vind je mijn foto's en hier ook

                              Comment

                              Working...
                              X