Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste fullframe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste fullframe

    Ben van plan om over te schakelen naar fullframe.
    Heb momenteel een nikon d90.
    Het handigste zou natuurlijk zijn om in nikon te blijven.
    Vinden jullie dat de d700 ondertussen al wat verouderd is, en dat het interessanter is om naar de d3(s) toe te gaan (los van het feit dat die natuurlijk veel meer kost ). Of toch nog steeds een goede aankoop?
    Ook moet ik er nu rekening mee houden dat de d800 op komst is. De prijzen zullen wrs zakken dan van de d700, of misschien is zelf de d800 nog interessant .

    Wat denk je?

  • #2
    Re: Eerste fullframe

    Een goede camera blijft goed. Als ik zo je vraag lees zou ik zelf niet zoveel geld uitgeven voor een camera...
    Groeten Remco.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste fullframe

      Ja ik weet het wel.
      Ik ben ook enorm tevreden van mijn d90.
      Wil gewoon rustig overschakelen naar een fullframe .
      Feit is dat ik behoorlijk tevreden ben van de (relatieve afwezigheid van) ruis bij hoge iso-waarde, maar als ik de verschillen lees tussen de d90 en de d700 (en d3s) begint het toch wat te kriebelen.
      Ik merk dat ik vaker en vaker in situaties kom waar ik de isowaarde te hoog moet opschroeven om nog een bevredigende, ruisvrije foto te gebruiken.
      Dit is omdat ik meer en meer foto's begin te trekken voor evenementen in donkerdere ruimtes, waar het niet altijd mogelijk is om te flitsen (klassieke concerten bvb). Ook trouwerijen, recepties, backstage foto's bij optredens e.d. .
      Ik ga mijn d90 blijven gebruiken, maar zoals ik zei: ik ben zo goed als elke dag bezig met fotograferen, en elke maand heb ik wel een opdracht waar ik voel dat ik NET niet toekom met wat ik heb .

      grts

      Comment


      • #4
        Re: Eerste fullframe

        Heb je al geïnvesteerd in lichtsterke lenzen? Dat is ook een mogelijkheid om in telatief donkere ruimtes te fotograferen. Koop je nu goede 1.4, 1.8, 2 en 2.8 lenzen dan kun je ee FX kopen op het moment dat je tegen een goede deal aanloopt en in de tussentijd gewoon doorwerken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Eerste fullframe

          Die "oude" D700 is nog steeds een super camera en kan een prima opvolger zijn voor jouw D90. Zorg er wel voor dat je ook langzaamaan in het bezit gaat komen van optische goede FF objectieven, anders zul je niet het maximale uit de de D700 kunnen halen.
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste fullframe

            De D700 is nog altijd een zeer goed toestel. Zeer goed in de hoge ISO waarden.
            Ik gebruik deze zeer veel in slecht verlichte sporthallen. ik werk met sluitertijden op F2.8 aan 1/250 sec of 1/320 sec aan ISO 5000 gemiddeld. Geeft dan nog redelijk ruisvrije beelden. Vroeger deed ik de foto's op mijn oude D300 nog door een ruisbehandelingsprogramma zoals Helicon NoiseFilter. Maar met de D700 is dat niet meer nodig. Het enige nadeel vind ik dat hij zonder het batterijpak maar 4 foto's per seconden kan. Met batterijpak met 8 AA er in.... doet 8 foto's per seconden. Maar ik vind dat de AA wat te snel leeg zijn. Als ze al half leeg zijn dan gaat het toestel automatisch terug naar 4 per seconden. Als ik een hele dag schoot dan heb ik twee batterijpaks nodig en die zijn dan ook leeg. Ik hoop dat de D800 zonder batterijpak 8 foto's per seconden zou halen. Ik stap dan direct over op D800 moet dit zo zijn
            2 x Nikon Z6 met wat glas
            www.janvanginkel.be

            Comment


            • #7
              Re: Eerste fullframe

              Omdat probleem op te lossen heb ik een D2h gekocht + lader en één nieuwe EN EL4a, resultaat: een leuke camera erbij voor een prikkie en een lader.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Eerste fullframe

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Heb je al geïnvesteerd in lichtsterke lenzen? Dat is ook een mogelijkheid om in telatief donkere ruimtes te fotograferen. Koop je nu goede 1.4, 1.8, 2 en 2.8 lenzen dan kun je ee FX kopen op het moment dat je tegen een goede deal aanloopt en in de tussentijd gewoon doorwerken.
                Alvast bedankt voor de snelle reacties.
                Momenteel heb ik een prime 50mm 1.8 (wel dx), mijn kitlens 18-105 3.5-5.6 (ook dx), en een sigma 150mm 2.8 (macro/ DG).
                Momenteel heb ik dus maar 1 objectief dat volwaardig voor fullframe is, maar bij de d700 zou ik de 24-70mm, 2.8 kopen.
                Omdat ik voor mijn prime 50mm en de 18-105 op zich niet heel veel geld zou krijgen, denk ik dat ik deze gewoon houd om op mijn d90 te laten staan.

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste fullframe

                  Oorspronkelijk geplaatst door BaileyRock Bekijk bericht
                  Alvast bedankt voor de snelle reacties.
                  Momenteel heb ik een prime 50mm 1.8 (wel dx)
                  De 50mm is een excellente lens voor een D700, wordt ook wel de standaard lens genoemd... werkt op een D700 veel fijner als op een DX camera.

                  is helemaal geen DX lensje
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door BaileyRock

                    Alvast bedankt voor de snelle reacties.
                    Momenteel heb ik een prime 50mm 1.8 (wel dx), mijn kitlens 18-105 3.5-5.6 (ook dx), en een sigma 150mm 2.8 (macro/ DG).
                    Momenteel heb ik dus maar 1 objectief dat volwaardig voor fullframe is, maar bij de d700 zou ik de 24-70mm, 2.8 kopen.
                    Omdat ik voor mijn prime 50mm en de 18-105 op zich niet heel veel geld zou krijgen, denk ik dat ik deze gewoon houd om op mijn d90 te laten staan.
                    Ook de 24-70 is idd fantastisch op de D700.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste fullframe

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      De 50mm is een excellente lens voor een D700, wordt ook wel de standaard lens genoemd... werkt op een D700 veel fijner als op een DX camera.

                      is helemaal geen DX lensje
                      Haha, juist! Was even verward omdat ik dacht dat er 1.8 dx op stond. Maar is natuurlijk gewoon af-d. Daar ging ik even de mist in .
                      Twee lenzen dus!

                      Comment

                      Working...
                      X