Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkope fotostudio.. TIPS??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goedkope fotostudio.. TIPS??

    hallo,

    Ik ben 14 en heb een nikon d3100.
    mijn vraag is; hoe kan ik een simpele goedkope, maar toch goede fotostudio maken voor portretten van een persoon. (ik heb niet direct een mooie witte muur maar zou eventueel wel een wit doek ofzo willen kopen)
    een familielid had namelijk gevraagd of ik foto's kon maken voor in zijn ijssalon.
    Wij dachten aan mijn broer die dan een ijsje eet ofzo.

    hopelijk hebben jullie tips! alvast bedankt!

  • #2
    Re: goedkope fotostudio.. TIPS??

    Tja wat is goedkoop? Wat is het budget?

    Als achtergrond kun je een wit laken gebruiken. Dat werkt prima en heb je waarschijnlijk gewoon thuis liggen ergens.

    Dan heb je nog iets nodig van flitsers. Ik zou een flitser kopen met een paraplu, statief en een wireless trigger. Ik kan hier pas meer over zeggen als je een budget vastlegt, anders is dat wat lastig door het gigantische aanbod.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: goedkope fotostudio.. TIPS??

      Als je niet bang bent van wat knutselen moet je HIER eens kijken

      Ik zeg niet dat ze allemaal even geweldig zijn, maar je kan er wel leuke projectjes vinden om zelf o.a. goedkoop studiomateriaal te maken.

      Comment


      • #4
        Re: goedkope fotostudio.. TIPS??

        Misschien heb je hier wat aan?

        Comment


        • #5
          Ten eerste is er deze maand in zoom.nl een paar artikelen voor een thuis studio.

          Daarnaast kan je met bouwlampen goedkoop je belichting opstellen. Met piepschuim heb je goedkope reflectieschotten of om juist het licht tegen te houden.
          Met tracingpapier kan je eenvoudig diffuuslicht maken.
          Dus voor weinig met wat creativiteit kom je een heel eind.
          Straatfotografie
          https://gertjandubbeld.wordpress.com
          Fujifilm X100S, Nikon D80, Canon Powershot G10, Canon Powershot S100

          Comment


          • #6
            Re: goedkope fotostudio.. TIPS??

            Er is sprake over bouwlampen, welke neem je dan best? De oude halogeens of de nieuwe leds en hoe sterk?

            Dank voor alle wijsheid op voorhand
            Webstek in opbouw

            Comment


            • #7
              Re: goedkope fotostudio.. TIPS??

              Die broer ijs laten eten in de ijsalon, die achtergrond past er goed bij. Zorgen voor een kleine scherptediepte, maar zo dat karakteristieke dingen in de salon nogwel herkenbaar zijn.

              BV een 85 1.8 gebruiken(als de ijssalon groot genoeg is).
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: goedkope fotostudio.. TIPS??

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Die broer ijs laten eten in de ijsalon, die achtergrond past er goed bij. Zorgen voor een kleine scherptediepte, maar zo dat karakteristieke dingen in de salon nogwel herkenbaar zijn.

                BV een 85 1.8 gebruiken(als de ijssalon groot genoeg is).
                voila ook mijn idee!!!

                niks studio in't ijssalon zelf
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: goedkope fotostudio.. TIPS??

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  voila ook mijn idee!!!

                  niks studio in't ijssalon zelf

                  Maar, moet er dan echt niet meer belichting bij? Ik veronderstel dat hij met de ingebouwde flits toch niet toekomt, laat staan die kan gebruiken?
                  't Hangt er ook vanaf welke belichting er binnen hangt en ook afhankelijk van het raamlicht. Natuurlijk kan de TS ook gebruik maken van reflectoren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: goedkope fotostudio.. TIPS??

                    ik weet niet hoe het ijssalon eruit ziet of hoe het licht is, ...

                    maar zou nooit in studio gaan daarvoor!!

                    extra licht nodig??
                    2 keer yn460 of 560, 2x lichtstatief, 2x swivel, rf602 triggersel en 2plu's!
                    max 250 euro kwijt en je kan alles doen wat je maar wilt
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: goedkope fotostudio.. TIPS??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                      Er is sprake over bouwlampen, welke neem je dan best? De oude halogeens of de nieuwe leds en hoe sterk?

                      Dank voor alle wijsheid op voorhand
                      geen... bouwlampen geven een beperkt kleuren spectrum, veel warmte, je kan ze moeilijk regelen, zijn gevaarlijk, continu licht, je kan er geen modifiers op aansluiten, en ga zo maar door...

                      koop liever een goedkope flitser van 35€ (YN460 II)
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment

                      Working...
                      X