Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands 14-24 f/2,8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands 14-24 f/2,8

    Ik kan van een onbekend iemand, en volgens mij een niet forumlid een 14-24 f/2,8 overkopen voor 1160,00€

    Is dat een nette prijs of toch aan de hoge kant.
    Ik zou hem graag hebben maar weet niet of deze versie uit 2009 bekend staat met eventuele problemen. De nieuwprijs is momenteel 1629,00€ bij Fotorubens.

    Is het verstandig om dit toch mooie objectief tweedehands te kopen zonder garantie?
    Het is hoofdzakelijk om enkele shots te maken bij huwelijks reportages, partyfotografie en om vakantie landschappen te fotograferen.

    't is of de 14-24 of een nieuwe 85mm f1,4G die ik ook heel graag wil aanschaffen voor m'n portretfoto's die ik wellicht meer zal gebruiken dan de 14-24. Daar ben ik me van bewust.

    Wie kan mij in dit grote dilemma helpen.
    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

  • #2
    Re: Tweedehands 14-24 f/2,8

    is de prijs zowat...

    test het objectief uitgebreid voor je koopt... nooit lenzen laten opsturen...
    kijk of het een N objectief is (nieuwe)
    test alle diafragmawaarden en zoek krasjes...

    is een pracht van een lens wel...
    maar als je ze minder gaat gebruiken dan de 85, koop dan eerst je 85?
    www.aeri-photography.be

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands 14-24 f/2,8

      Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht



      't is of de 14-24 of een nieuwe 85mm f1,4G die ik ook heel graag wil aanschaffen voor m'n portretfoto's die ik wellicht meer zal gebruiken dan de 14-24.
      Opletten moest je toch voor die 85mm gaan want die is enorm verslavend komt er bij mij amper vanaf

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands 14-24 f/2,8

        Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
        Is het verstandig om dit toch mooie objectief tweedehands te kopen zonder garantie?
        Het is hoofdzakelijk om enkele shots te maken bij huwelijks reportages, partyfotografie en om vakantie landschappen te fotograferen.
        ik zou eerder een 16-35mm VR F4 kopen voor parties en reportages... De VR is nuttig, en je loopt minder risico's je lens te beschadigen... de 14-24mm lijkt me erg teer...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands 14-24 f/2,8

          De 14-24/2.8 G N is de béste ultrawide...
          Frontlens is wel erg kwetsbaar, je kan ook geen filters gebruiken en dat is het enige negatiefs van deze lens...
          and you get what you pay for... de opgegeven prijs is reallistisch...
          Last edited by Roland Cuypers; 7 januari 2012, 16:06.

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands 14-24 f/2,8

            Mmm ja, uiteraard zou ik hem ophalen en uitgebreid testen.
            Laten opsturen in geen geval. hij zou weinig tot niet gebruikt zijn.

            Ik zou eerst voor de 14-24 gaan omdat ik dit bereik nog niet heb en toch soms wel leuk zou vinden. ik heb eens met de bibliotheekfilter op brandpuntsafstand data door m'n opgekuiste Lightroom cataloog gelopen.
            ik trek vreemd genoeg in verhouding veel op 24mm
            De beste portretten komen rond de 85 mm uit
            Het meeste fotografeer ik op 70mm, uiteraard omdat dat het gemeenschappelijke brandpunt is van de 2 objectieven die ik nu heb de 24-70 en de 70-200

            Samen met de 14-24 vomd dit een mooi trio
            Nikon Holy Trinity Lens Set Review. www.deeprootedmedia.com


            De 85mm komt er toch, ik hoop zelfs tegen eind dit jaar.
            Ik denk ook wel dat de 85 mm f/1,4 een veel gebruikt objectief gaat worden.

            Mmm, ja over de 16-35 f/4 heb ik ook gedacht maar denk toch dat deze minder presteert dan de 14-24. Eigenlijk niet met elkaar te vergelijken.
            VR op een 16-35 lijkt me ook niet zo zinvol eigenlijk, maar dat kan aan mij liggen.
            Niet dat een beetje overlap een probleem is maar toch ...
            De 14-24 is een mooie lens maar door het ietwat ontbreken van een lens kap gevaarlijk werken.
            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

            Comment


            • #7
              Re: Tweedehands 14-24 f/2,8

              Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht

              Mmm, ja over de 16-35 f/4 heb ik ook gedacht maar denk toch dat deze minder presteert dan de 14-24. Eigenlijk niet met elkaar te vergelijken.
              VR op een 16-35 lijkt me ook niet zo zinvol eigenlijk, maar dat kan aan mij liggen.
              Niet dat een beetje overlap een probleem is maar toch ...
              De 14-24 is een mooie lens maar door het ietwat ontbreken van een lens kap gevaarlijk werken.
              mijn ervaring met huwelijken en parties is dat je dikwijls snel van lens moet wisselen... en dat kan met een gewone 24-70, een 70-200, een 85, of een 16-35 zonder probleem... hop die tas in... maar met een 14-24... moet je toch wat omzichtiger zijn...
              het gebeurt ook wel eens dat je ergens tegen aan botst enzo...

              maar de 14-24mm is natuurlijk de ultieme wijde landschap lens... als dit je ding is... niet twijfelen!
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Tweedehands 14-24 f/2,8

                Als je eenmaal aan de slag gaat met de 14-24 mm, dan wil je hier niet snel meer mee stoppen. Zelfs met vol open diafragma zijn de beelden tot in de hoeken scherp...een waanzinnig objectief. Maar...inderdaad wel oppassen om de bolle frontlens niet te beschadigen. Heb je dit objectief op je camera zitten dan leer je heel snel om continu op te letten dat het beestje niet beschadigt.
                Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Tweedehands 14-24 f/2,8

                  Thanks guys,
                  Morgen ga ik heb halen.
                  "The holy spirit "
                  Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweedehands 14-24 f/2,8

                    Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                    Als je eenmaal aan de slag gaat met de 14-24 mm, dan wil je hier niet snel meer mee stoppen. Zelfs met vol open diafragma zijn de beelden tot in de hoeken scherp...een waanzinnig objectief. Maar...inderdaad wel oppassen om de bolle frontlens niet te beschadigen. Heb je dit objectief op je camera zitten dan leer je heel snel om continu op te letten dat het beestje niet beschadigt.
                    Een beetje aandachtig gebruik is inderdaad voldoende: kap op het objectief tijdens het dragen en enkel afnemen wanneer je een foto neemt. Direct daarna terug de kap erop

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tweedehands 14-24 f/2,8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                      Heb je dit objectief op je camera zitten dan leer je heel snel om continu op te letten dat het beestje niet beschadigt.
                      ja zoals deze http://www.youtube.com/watch?v=7By7FFfL_XI (3:56)
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tweedehands 14-24 f/2,8

                        En de lens op 24mm draaien bij rondlopen als de dop er eventueel even vanaf is.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tweedehands 14-24 f/2,8

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht


                          Dat gaan we voorlopig effe achterwege laten
                          Hij ziet er netjes uit lekker scherp en op de lensdop na geen gebruikssporen.
                          Ik hoop dat lang zo te houden.

                          Mij Nikon Holy Trinity set is compleet i am happy
                          Nikon Holy Trinity Lens Set Review. www.deeprootedmedia.com
                          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                          Comment

                          Working...
                          X