Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over canon 7D

    Een vraagje
    De laatste week heb ik problemen met mijn camera( canon7D)
    Mijn batterij was tijdens het gebruik heel vlug plat.
    ik wist natuurlijk niet hoe vol de batterij op dit moment nog was.

    Heb dan de batterij opgeladen en terug in de camera gestopt.
    Bij het volgende gebruik gaf de camera geen kik gevolg de batterij was weer plat.
    Nu ben ik terug de accu aan het opladen om te controleren of het opnieuw zo zal zijn.
    Mijn vraag is dan ook zijn hier leden die al eens met het zelfde probleem zijn geconfronteerd.
    ik heb de interne accu CR 1616 –van 3V gecontroleerd en die werkt nog.
    dank bij voorbaat voor het antwoord
    Bern@rd

  • #2
    Re: vraagje over canon 7D

    Gebruik je een batterij grip ?
    originele batterij ?

    Zoals je al aangeeft laad de batterij eens volledig op. Kijk wat de status aan geeft van de camera. Probeer eventueel een andere batterij. Kijk of deze het zelfde resultaat geeft.

    Comment


    • #3
      Re: vraagje over canon 7D

      geen batterij grip
      maar wel de originele batterij

      Comment


      • #4
        Re: vraagje over canon 7D

        Eens proberen met een nieuwe batterij. Een accu die eerst vlug afloopt en daarna niet genoeg energie kan opbrengen om de camera te voeden... het lijkt hard op de laatste stuiptrekkingen van een accu

        Heb je nergens een kennis met een 7D? Kan je even batterijen uitwisselen en zo uittesten waar het probleem zit.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: vraagje over canon 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht

          Heb je nergens een kennis met een 7D? Kan je even batterijen uitwisselen en zo uittesten waar het probleem zit.
          Dit kan ook iemand met een 5DII of 60D zijn.
          Als ik mij niet vergis hebben deze alle 3 dezelfde accu

          Comment


          • #6
            Re: vraagje over canon 7D

            Bijkomend probleem
            nu is de batterij na 2:20 u volledig opgeladen
            maar de camera aanvaard de batterij niet als zijnde de batterij van de camera
            en toont daardoor ook de accu gegevens niet
            hoe zou dat nu komen ’t is de originele batterij van bij aankoop
            en is daar iets aan te doen.

            Comment


            • #7
              Re: vraagje over canon 7D

              Zoals al aangegeven, zeker eens een andere accu proberen (of terug gaan naar de verkoper en dat ze daar eens een andere accu proberen.

              Maar zoals je in de handleiding kan lezen:

              Als de communicatie met de batterij om één of andere reden niet werkt verschijnt er het symbool van een leeg batterijniveau en er word een melding kan niet communiceren met accu weergegeven, selecteer OK en u kunt doorgaan met het maken van opnamen.
              Voor reden waarom dit is moet je bij je verkoper of Canon zijn.

              Comment


              • #8
                Re: vraagje over canon 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door Bern@rd Bekijk bericht
                .....nu is de batterij na 2:20 u volledig opgeladen
                hoe weet je dat..?
                __
                vind trouwens 2.20 uur erg lang voor het opladen van een goede batterij.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: vraagje over canon 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  hoe weet je dat..?
                  het lichtje van de batterij lader blijft permanent branden als de accu volledig opgeladen is
                  __
                  vind trouwens 2.20 uur erg lang voor het opladen van een goede batterij.
                  de accu was volledig plat
                  grt,bouk.
                  groetjes bern@rd

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraagje over canon 7D

                    Hoe zien de contactpunten van de accu en die van de camera uit?
                    Kortsluiting?
                    Is de accu na het laden warm of heet? En hoe zit dat als deze uit de camera komt?
                    https://www.naturephotoportal.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraagje over canon 7D

                      Koop gewoon een nieuwe, die dingen hebben niet het eeuwige leven....

                      Comment


                      • #12
                        Re: vraagje over canon 7D

                        Moet Keescanon zo'n beetje gelijk geven.
                        Heb en battery-grip : één van de twee batterijen laadt normaal op de andere ( ook origineel ) vergt veel meer tijd en is vlugger uitgeput.
                        So : effe in de portemonnaie .......
                        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: vraagje over canon 7D

                          het lichtje van de batterij lader blijft permanent branden als de accu volledig opgeladen is
                          bij een defecte accu of lader zegt dat weinig.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: vraagje over canon 7D

                            Het is niet omdat het een originele accu is dat ze niet defect kan zijn.
                            Ik heb zelf ook al een defecte accu gehad bij de 1D MKIII.
                            Nadat die voor het eerst geladen was werkte de camera, maar de volgende dag werkte die niet meer.
                            Die accu werd vrij warm tijdens het laden, en het duurde ook heel lang voor ze geladen was.
                            Een lithium-ion accu mag maar een beetje opwarmen tijdens het laden, als ze echt heet aanvoelt, dan kan het zelfs gevaarlijk worden.

                            Je zou de camera moeten kunnen testen met een andere accu, waarvan je zeker bent dat die goed is.
                            Op die manier kan je controleren of het probleem in de camera, de accu of de lader zit.

                            Je mag hier wel een accu komen testen (het is dezelfde als die van de 5D MKII), maar ik denk dat ik daarvoor wat te ver af woon (Kortrijk is zo'n 140 km van hier)...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: vraagje over canon 7D

                              maar de camera aanvaard de batterij niet als zijnde de batterij van de camera
                              en toont daardoor ook de accu gegevens niet

                              Heb ik ook eens gehad.
                              Had 2 batterijen, daar lag het niet aan.
                              Contacten reinigen hielp niet.
                              Toestel (was toen nog in garantie) opgestuurd. Moest volgens hun zeggen een stuk vervangen worden.
                              Was terug naar factory settings.
                              Misschien hebben ze alleen dat gedaan ?

                              Comment

                              Working...
                              X