Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapot instelwiel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kapot instelwiel?

    Hello,

    ik was in blijde verwachting gisterenavond van mijn eerste dslr... Een 2e handse Canon EOS 1000D (ik begin liever met een instapje om alles te ontdekken) van mijn buurjongen die ik aan een prijsje kon overkopen. Nu bleek terwijl ik gisteren aan het uitzoeken was hoe alles werkt, dat ik dus in de modus Tv en Av geen gebruik kan maken van het instelwiel... (heb alles gevolgd volgens handleiding)
    Ik kan eraan draaien, maar verder verandert er niets aan de f1/5.6 en de 1/250 ...
    Ik heb ondertussen mijn buurjongen al op de hoogte gesteld dat ik de camera dus liever niet heb als dat wieltje niet werkt aangezien het mijn doel is om daar wel mee te kunnen werken... Deze ochtend breng ik hem terug en hij zal naar de winkel gaan waar hij hem kocht (er is wel geen garantie meer op...). Hij gebruikte enkel de standaard voorgeprogrammeerde opties, dus hij wist eigenlijk zelf niet of het werkte.

    Heeft iemand een idee wat dat zou kosten om te herstellen? (als het al te herstellen valt?

    Groetjes, Ines

  • #2
    Re: Kapot instelwiel?

    Zal dus niet defect zijn van te gebruiken.
    Als buurjongen dus kan bewijzen dat het moet om een fabrieksdefect gaan, dan moeten ze dat toch gratis herstellen me dunkt!
    Er is aan de kant van je LCD toch geen lock-knopje?
    Mijn 7D heeft dat namelijk...
    Je lens is goed vast?
    Last edited by dréten; 7 januari 2012, 08:26.

    Comment


    • #3
      Re: Kapot instelwiel?

      Zijn broer heeft die camera wel eerder gebruikt, en misschien gebruikte hij die toen wel... Hij is wat 'verdergevorderd' op cameragebied...

      Ik zie niet meteen een lock knopje alvast...

      Comment


      • #4
        Re: Kapot instelwiel?

        En is die broer al eens geraadpleegd?
        Zit er geen lock in de menu's verborgen?
        Ik probeer maar hoor, die camera ken ik niet..

        Comment


        • #5
          Re: Kapot instelwiel?

          Ik heb geen flauw idee, heb al wat opgezocht, en dat komt vaker voor als de on niet ver genoeg is doorgeduwd. Maar dat heb ik nu dus wel al enkele keren geprobeerd en het werkt nog steeds niet... Over een kwartiertje breng ik de camera terug in de hoop dat het geen groot probleem is.

          Comment


          • #6
            Re: Kapot instelwiel?

            ik heb die camera.
            -geen lock knop (zo geavanceerd is die niet )
            -draai je wel de juiste kant op?
            -anders zou ik ook denken aan een defect, heb dat nu eigenlijk nog nooit tegengekomen
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment


            • #7
              Re: Kapot instelwiel?

              Ik kan 2 kanten opdraaien, maar geen enkel effect.

              Comment


              • #8
                Re: Kapot instelwiel?

                Oorspronkelijk geplaatst door Inesje18 Bekijk bericht
                Ik kan 2 kanten opdraaien, maar geen enkel effect.
                defect dus.

                Binnendoen en kosten laten ramen
                -meer dan 250-300€ ==> koop u nen nieuwe camera
                -meer dan 200 ==> ga op zoek naar een andere 2de hands
                de 1000D wordt nog redelijk veel 2de hands aangeboden door mensen die merken dat fotografie toch niets voor hen is (kijk hier ook even bij aangeboden)



                hier staat een nikon D90 body aan 390€
                Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                hier vind je mijn foto's en hier ook

                Comment


                • #9
                  Re: Kapot instelwiel?

                  Ik heb hem net gekocht voor 225 met 2 lenzen bij...
                  Ik ga niet veel meer betalen als er iets fout is. Als het niet TE duur is, delen we de kostprijs... Anders koop ik hem niet, voor 390 heb je al nieuw instapmodel...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kapot instelwiel?

                    Wacht toch nog even tot de rest van Vlaanderen wakker is geworden
                    Misschien komt toch nog iemand met de oplossing op de proppen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kapot instelwiel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Inesje18 Bekijk bericht
                      Ik heb hem net gekocht voor 225 met 2 lenzen bij...
                      ...
                      welke lenzen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kapot instelwiel?

                        Mijn buurjongen is al naar de Canon verkoper. Ik hoop eigenlijk dat het gewoon iets is wat ik fout doe, maar vrees er een beetje voor...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kapot instelwiel?

                          Bouk; 18-55 en 70-300 (samen met een cameratas, 2e batterij en geheugenkaart van 8 GB)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kapot instelwiel?

                            Net een telefoontje gehad.
                            2 opties; ofwel is het een systeeminstelling die fout staat ofwel is het een defect. De verkoper dacht vooral aan de eerste optie. Vanavond gaat m'n buurjongen de camera ophalen. De verkoper zou proberen de systeeminstellingen te corrigeren. Als het toch een defect blijkt, zou het zowiezo meer dan 200€ kosten en dat hebben we er beide niet over over (bovenop de aankoopprijs...).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kapot instelwiel?

                              Dat kon je toch eigenlijk zélf eerst eens geprobeerd hebben hé, dat "terugzetten naar fabrieksinstellingen"

                              Comment

                              Working...
                              X