Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weeral eens twijfel bij aankoop eerste DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • weeral eens twijfel bij aankoop eerste DSLR

    Hey iedereen,

    Ook ik kan maar niet beslissen welke ik wil kopen.
    Na veel gelezen, bekeken en berekend te hebben ben ik op volgende camera's gekomen:

    ofwel Nikon D90 (maar welke lenz(en) dan?)
    of Nikon - D5100 + 18-55VR +55-300VR gevonden voor 900€
    ook de Canon - EOS 600D + 18-55 IS + 55-250 IS + 8GB + Canon Tas voor 970€ is een optie

    Mijn bugel is max 1000 euro.
    Binnenkort ga ik op reis naar Kenia (toch zeker tele nodig) en er staan nog andere semi-avontuurlijke reizen op het programma en het is dan wel de bedoeling dat mijn toestel mee kan.
    Ik ben ook wel van plan om mij iets of wat toe te leggen in de kunst van 'de fotografie' en wil daarom zeker geen miskoop begaan. Maar ik wel het mij ook niet nodeloos moeilijk maken zodat ik door de bomen het bos niet meer zie en dan toch maar op automatisch fotografeer...

    kweet dat de D90 zo een schermke heeft van boven en de D5100 niet maar is da echt zo noodzakelijk? als ook het ontbreken van scherpstelmoter(?) in de D5100 is dit zo een big issue?(ik heb namelijk geen oude lenzen)

    bedank alvast voor jullie hulp!

  • #2
    Re: weeral eens twijfel bij aankoop eerste DSLR

    Oorspronkelijk geplaatst door elientje Bekijk bericht
    Hey iedereen,

    Ook ik kan maar niet beslissen welke ik wil kopen.
    Na veel gelezen, bekeken en berekend te hebben ben ik op volgende camera's gekomen:

    ofwel Nikon D90 (maar welke lenz(en) dan?)
    of Nikon - D5100 + 18-55VR +55-300VR gevonden voor 900€
    ook de Canon - EOS 600D + 18-55 IS + 55-250 IS + 8GB + Canon Tas voor 970€ is een optie

    Mijn bugel is max 1000 euro.
    Binnenkort ga ik op reis naar Kenia (toch zeker tele nodig) en er staan nog andere semi-avontuurlijke reizen op het programma en het is dan wel de bedoeling dat mijn toestel mee kan.
    Ik ben ook wel van plan om mij iets of wat toe te leggen in de kunst van 'de fotografie' en wil daarom zeker geen miskoop begaan. Maar ik wel het mij ook niet nodeloos moeilijk maken zodat ik door de bomen het bos niet meer zie en dan toch maar op automatisch fotografeer...

    kweet dat de D90 zo een schermke heeft van boven en de D5100 niet maar is da echt zo noodzakelijk? als ook het ontbreken van scherpstelmoter(?) in de D5100 is dit zo een big issue?(ik heb namelijk geen oude lenzen)

    bedank alvast voor jullie hulp!
    Elien,
    Ik denk dat nu op u twee oren mag slapen en de juist keuze vandaag hebt gedaan
    Met de D90 te kopen

    Grts
    Luc
    I try to do always my best.
    http://fotografieluc.jimdo.com/

    Comment


    • #3
      Re: weeral eens twijfel bij aankoop eerste DSLR

      TS,
      Ik zou als eerste zelf ervaren hoe verschillende camera's in je handen passen. Het is namelijk nogal persoonlijk of een camera je past. Tevens kan je kijken naar ozet menu. Bij Nikon smal en diep, bij Canon breed en ondiep. Hierdoor is het minder vaak nodig te scrollen.

      Aan zowel de Canon 600D als de Nikon D5100 kan je geen buil vallen. Verschil in sensorkwaliteit is klein. Ik zou als ik jou was je meer richten op de vraag welke lenzen bij jou passen.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment

      Working...
      X