Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newbee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Newbee

    Hallo,

    Ik ben nieuw op het forum en ook nieuw op het vlak van SLR-fotografie. Na jaren van gesukkel met vele compact-camera's heb ik mij een Canon EOS 60D aangeschaft met Canon-efs-17-85mm lens.

    Maar hoe moet het nu verder? Veel lezen op het forum? Een cursus fotografie volgen? Een boek kopen?

    Mijn bedoeling met fotografie is een beetje allround: foto's gezin, ook wat experimenteren, feestjes, reisfoto's...

    Alvast dank voor de antwoorden,
    Brecht

  • #2
    Re: Newbee

    Veel oefenen !! en nog meer oefenen !!
    En vooral plezier hebben aan je hobby

    Advies lees op deze site de artikelen eens door. Start bijvoorbeeld met Diafragma, Sluitertijd en ISO

    Comment


    • #3
      Re: Newbee

      Als leraar zal je zelf wel weten dat een heel leven leren zeer belangrijk is
      Ik zou zeggen, veel foto's kijken, beginnen met je bib te plunderen en zeker eens een basisboek over fotografie doornemen zodat je de basis onder de knie krijgt en veel fotograferen nauurlijk. Momenteel hebben we veel meer mogelijkheden omdat je bijna direct resultaat ziet.
      Proberen regelmatig eens samen te zitten met anderen die in de materie zijn geinteresseerd, tentoonstellingen bezoeken en eventueel, als dat in uw omgeving mogelijk is, aansluiten bij een fotogroep die iedereen zichzelf laat zijn.
      Fotoschool is natuurlijk ook nooit weg maar voor mij werkt dat niet omdat ik wel bereid ben veel te leren maar een hekel heb aan het uitvoeren van opdrachten. Ik doe liever mijn eigen ding op het moment dat het mij uitkomt.
      Veel succes
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Newbee

        Oorspronkelijk geplaatst door Mt_Vernon Bekijk bericht
        Maar hoe moet het nu verder?
        tja... moeilijke vraag... foto's maken misschien?
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Newbee

          'k zou zeggen , kom een keer een van mijn volgende workshops volgen
          "Basis Digitale fotografie"
          Maar Diksmuide - Antwerpen is al een heel eindje he
          Koop een goed boek was de basis begrippen duidelijk staan uitgelegd.

          bv:

          "Bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflex" va nPeter Dhaese
          isbn978-90-5940-297-3

          Goed boek basis + wat uitgebreidere info.
          En niet bang zijn om te prutsen aan de knopjes en te proberen.
          Wel eerst goed kijken dat je de optie "terug naar basisinstellingen goed kunt terugvinden
          ok handig is je taal niet op Chinees zetten da's lastig werken,
          Oefenen, fouten maken en leren.
          hoe oud ben je ????
          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

          Comment


          • #6
            Re: Newbee

            lees goed de handleiding.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Newbee

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              lees goed de handleiding.
              grt,bouk.
              Daar moet je mee beginnen

              Mijn eerste 2 lessen op de avondschool was niets anders dan alles opzoeken in de handleiding en alle mogelijkheden, knopjes en menuschermen leren kennen.

              Comment

              Working...
              X