Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

    Nee, dit gaat niet over de nieuwe D4. (Maar het heeft er misschien wel verband met.)

    Sinds deze week is er blijkbaar in gans België geen Nikon reflex meer te vinden.

    Geen D3 (S of X): kan normaal zijn gezien het uitkomen van de D4

    Geen D700

    Geen D300

    En geen D7000: volgens Art & Craft zelfs niet meer leverbaar voor april!

    Nergens iets te vinden, niet bij Art & Craft, Grobet, Fnac of PCH.

    Ik hoop dat ik de komende maanden niet dringend een vervangtoestel nodig heb.

  • #2
    Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

    Bij Konijn liggen er nochtans wel op voorraad.

    Comment


    • #3
      Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

      Thaïland... sinds begin december hebben wij 3 stuks van de D5100 dubbel zoom kit binnen gekregen... en thats it... geen D3100, geen D7000, geen D300s,... enkel de j1 en V1 zijn vlot te krijgen...
      Normaal gezien weer normale productie verwacht in maart 2012...

      Comment


      • #4
        Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

        Aardbeving, tsunami en watersnood daar is Nikon mee bezig, gewoon aan de hernieuwde opstart van fabrieken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

          Nikon is hard getroffen door overstromingen in Thailand.

          De ontwikkeling van de opvolger van de D700, wellicht genoemd de D800, zou vertraagd zijn door problemen met wat kerncentrales in Japan.

          De introductie van de D4 heeft volgens mij weinig te maken met de huidige leveringsproblemen.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

            Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
            Nee, dit gaat niet over de nieuwe D4. (Maar het heeft er misschien wel verband met.)

            Sinds deze week is er blijkbaar in gans België geen Nikon reflex meer te vinden.

            Geen D3 (S of X): kan normaal zijn gezien het uitkomen van de D4

            Geen D700

            Geen D300

            En geen D7000: volgens Art & Craft zelfs niet meer leverbaar voor april!

            Nergens iets te vinden, niet bij Art & Craft, Grobet, Fnac of PCH.

            Ik hoop dat ik de komende maanden niet dringend een vervangtoestel nodig heb.
            Eigenaardig...

            Bij TopFoto (DE) nog wel D3s, maar geen D300s, D700 en D7000 meer. Een week of 2 geleden waren ze nog allemaal in voorraad.

            Bij Pixmania zijn nog wel alle Nikons te verkrijgen. Gelukkig is mijn D700 1,5 week geleden geleverd

            Comment


            • #7
              Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

              Bij Canon is ook alles dood, ook niks te verkrijgen van de duurdere toestellen, ik moet ook afwachten tot maart april

              Comment


              • #8
                Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

                Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
                Eigenaardig...

                Bij TopFoto (DE) nog wel D3s, maar geen D300s, D700 en D7000 meer. Een week of 2 geleden waren ze nog allemaal in voorraad.

                Bij Pixmania zijn nog wel alle Nikons te verkrijgen. Gelukkig is mijn D700 1,5 week geleden geleverd
                Vandaag een mailtje gekregen van Nikon;



                Brussel, 6 januari 2012
                Vandaag maakte Nikon de introductie van de D4 bekend, het nieuwe digitale spiegelreflex topmodel voor fotografen die het beste van het beste op fotogebied nodig hebben.

                Met deze grensverleggende professionele FX-camera wordt elk fotomoment gerealiseerd en profiteert de fotograaf van een ongekend hoge beeldkwaliteit, snelheid en precisie voor zowel fotografie als video.

                De D4 is voorzien van een 16,2-megapixel FX-sensor, fenomenaal hoge ISO's en Nikon’s krachtige EXPEED 3-processor. Hiermee biedt de camera compromisloze prestaties en ongeëvenaarde veelzijdigheid in extreme lichtomstandigheden en omgevingen.

                "Met de Nikon D4 introduceren we het ultieme in de fotografie", aldus Dirk Jasper, Product Manager voor Professional Products bij Nikon Europe. "Als je als fotograaf met belangrijke opdrachten bezig bent, dan heb je een camera nodig die je nooit in de steek laat – en dat is de Nikon D4. Hij is gebouwd om grenzen te verleggen – net zoals de fotografen die hem gaan gebruiken ook elke dag weer grensverleggend bezig zijn."
                I try to do always my best.
                http://fotografieluc.jimdo.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

                  Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
                  En geen D7000: volgens Art & Craft zelfs niet meer leverbaar voor april!
                  Vanmorgen stond er er nog een mooie D7000 naast een nog mooiere D90 bij Konijnenberg Turnhout
                  Last edited by on4bam; 7 januari 2012, 07:17.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

                    Bij Foto Robyns in sint truiden hebben ze anders ook redelijk veel op stock

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

                      Het zal wel van winkel tot winkel verschillen. Zo staan er in een Brugse fotozaak Nikon V1
                      en masse te koop, terwijl ze in de Fnac geen een meer hebben en ook niet kunnen zeggen
                      wanneer ze terug binnen komen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Het zal wel van winkel tot winkel verschillen. Zo staan er in een Brugse fotozaak Nikon V1
                        en masse te koop, terwijl ze in de Fnac geen een meer hebben en ook niet kunnen zeggen
                        wanneer ze terug binnen komen.
                        over welke brugse fotozaak heb je het? Ik ben namelijk al enige tijd op zoek naar een winkel in de buurt en Brugge is toch dichter bij Gistel dan Mariakerke (Gent)
                        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                        hier vind je mijn foto's en hier ook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

                          Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                          over welke brugse fotozaak heb je het? Ik ben namelijk al enige tijd op zoek naar een winkel in de buurt en Brugge is toch dichter bij Gistel dan Mariakerke (Gent)
                          De Mey, in de Sint Amandstraat. Daar staan er een hele rij.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

                            Ik ken die zaak. Mijn vader heeft hier een slechte ervaring meegehad en gaat nu liever naar Gent

                            In tijde van zijn analoge Nikon had hij een probleem dat de spiegel niet meer neerklapte na een foto. Die binnengedaan bij De Mey en het is nooit opgelost geraakt
                            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                            hier vind je mijn foto's en hier ook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

                              Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                              Ik ken die zaak. Mijn vader heeft hier een slechte ervaring meegehad en gaat nu liever naar Gent

                              In tijde van zijn analoge Nikon had hij een probleem dat de spiegel niet meer neerklapte na een foto. Die binnengedaan bij De Mey en het is nooit opgelost geraakt
                              Ja, dat kan natuurlijk. Ik hoor er soms goede, soms minder goede dingen van. Maar over
                              één ding kunnen we het eens zijn, en dat is dat De Mey duur is.

                              Comment

                              Working...
                              X