Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-Pro 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm X-Pro 1



    Kort gezegd:
    Op het eerste gezicht een X100, met verwisselbare lenzen, nieuwe sensor (16mp)
    Prijs= 1300 euro met 35mm f1.4

    Meer info: http://www.mirrorlessrumors.com/firs...he-fuji-x-pro/
    (externe AF sensor?)

    Weer wat stof om over te speculeren of misschien frustratie bij mensen die recent een X100 aankochten

  • #2
    Re: Fujifilm X-Pro 1

    Ik denk dat een paar mensen die hebben gewacht om voor de X100 te gaan, nu blij zullen
    zijn. Waaronder ik.

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm X-Pro 1

      Lijkt me interessant.. had enkele weken geleden al gelezen dat Fuji terug voor cameras met verwisselbare lenzen ging gaan, leuk te zien dat er zo snel al iets van bekend raakt..
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm X-Pro 1

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Ik denk dat een paar mensen die hebben gewacht om voor de X100 te gaan, nu blij zullen
        zijn. Waaronder ik.
        En als je deze koopt dan krijg je misschien spijt dat Fuji er met een ff frame aankomt (waarvan ook gerucht)
        Ik laat me al een tijdje meeslepen met de Systeemcamera's maar op het einde van de rit kom je tot de vaststelling dat er eigenlijk bijna niks veranderd in fotografie en dat Canon mij alles bied wat ik nodig heb. (geld ook voor Nikon vind ik)
        Ik heb op het punt gestaan om er een Nex 7 bij te kopen maar op de valreep toch ni gedaan ondanks dat deze camera toch bij één van de hoogst technologische behoort.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm X-Pro 1

          Blij dat ik geen X100 heb gekocht
          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm X-Pro 1

            De sensor zou béter presteren dan een fulframe volgens die verschillende artikels...

            Ben ook benieuwd.....

            ( Vooral naar 1. Automatisch, én 2.handmatig scherpstellen )

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm X-Pro 1

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Ik laat me al een tijdje meeslepen met de Systeemcamera's
              ik helemaal niet, maar deze camera interesseert me sterk.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm X-Pro 1

                Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                De sensor zou béter presteren dan een fulframe volgens die verschillende artikels...

                Ben ook benieuwd.....

                ( Vooral naar 1. Automatisch, én 2.handmatig scherpstellen )
                waarschijnlijk zelfde sensor als momenteel gebruikt in de sony nex5n, weliswaar met andere bayer en aa-filter.

                Comment


                • #9
                  Re: Fujifilm X-Pro 1

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  waarschijnlijk zelfde sensor als momenteel gebruikt in de sony nex5n, weliswaar met andere bayer en aa-filter.
                  Heb eens uitgebreid kunnen "schieten" met die NEX, maar dat is verre van te vergelijken hoor met een fullframe...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fujifilm X-Pro 1

                    Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    Heb eens uitgebreid kunnen "schieten" met die NEX, maar dat is verre van te vergelijken hoor met een fullframe...
                    en wat was dan het grote verschil, en met welke FF heb je die dan vergeleken, en was het met de 5n ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fujifilm X-Pro 1

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      waarschijnlijk zelfde sensor als momenteel gebruikt in de sony nex5n, weliswaar met andere bayer en aa-filter.
                      Had je nu de tekst gelezen dan had je het volgende gezien:

                      the sensors name is X-Trans. R. writes that Fuji took some ideas from the classica film technology to create the new sensor which will beat the image quality of all current fulflrame sensors! The photosites will be of 6 different colors and disposed randomly, therefore moire will be avoided.
                      Toch weer treffend dat volgens jou een goed presterende APS-C sensor van Sony moét komen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fujifilm X-Pro 1

                        ghoh, ik denk dat je tegenwoordig met die camera's gemakkelijk het beeldkwaliteit van een FF kunt behalen, maar toch hebben ze nog steeds een minpunt: ISO prestaties. Maar dit toestel interesseert me ook wel gewoon om een kleiner toestel mee te hebben. Tzal sowieso een fujifilm worden ( ik hou van de retrolook )
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fujifilm X-Pro 1

                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Had je nu de tekst gelezen dan had je het volgende gezien:



                          Toch weer treffend dat volgens jou een goed presterende APS-C sensor van Sony moét komen.
                          nee ik heb dat gelezen, is daarom dat ik ook schrijf met ander bayer filter, kleur identificatie wordt bepaalt door bayer filter welke zich bovenop de sensor bevindt .

                          heb ik van jou niet dezelfde reactie gehoord ivm met de NX10, waarvan nu toch algemeen geweten is dat dit toestel een sony sensor gebruikt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fujifilm X-Pro 1

                            http://www.theverge.com/2012/1/9/269...e-release-date

                            Foto's

                            $1700 body + $500 voor 35mm 1.4 ...

                            Well, ietsje te duur voor mijn budget

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fujifilm X-Pro 1

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              ik helemaal niet, maar deze camera interesseert me sterk.
                              Mij ook maar veranderd ook weer geen bal in fotografie... wel mooi om naar te kijken
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X