Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The house between the rocks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The house between the rocks

    Ik waag me eens aan iets helemaal anders...



    UPDATE : kleurversie



    Last edited by Dama; 6 januari 2012, 18:43.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: The house between the rocks

    Alleszins een interessant onderwerp.wish I was there . Omzetting naar zw/wit ok. Buikgevoel : ik mis wat scherpte op huis en stenen onder water. Foto trekt me qua compo geweldig aan, maar ik heb het gevoel dat er meer inzit met wat scherpte (?)

    gr,
    canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

    website : www.leonvanham.com

    Comment


    • #3
      Re: The house between the rocks

      Ben niet echt een fan van zwart-wit, maar moet zeggen dat dit me toch wel aanspreekt. Steen in de voorgrond maakt de foto af.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: The house between the rocks

        Typisch Bretoens landschap. Goed gezien en geschoten Danny.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: The house between the rocks

          Ik weet niet wat precies, maar ik mis hier wat waardoor ik moeilijk in contact kan komen
          met de foto.

          Comment


          • #6
            Re: The house between the rocks

            weet niet zo goed, misschien wat te veel voorgrond, alhoewel ik begrijp dat je de rots vooraan mee in beeld wou hebben om de diepte aan te geven
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: The house between the rocks

              De tussenruimte tussen de rots op de voorgrond en het huis is te groot en te leeg om van een topcompo te kunnen spreken.
              Een nog lager standpunt met waarschijnlijk een natte broek als gevolg was nog beter geweest.

              Maar ook al mooi zoals het is, alleen geen top.
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

              Comment


              • #8
                Re: The house between the rocks

                De afstand tussen je steen op de voorgrond en de oever met huisje vind ik wat te groot, waardoor je ook wat minder ruimte hebt boven je huisje.
                Ik denk dat de omzetting hier van negatiever invloed bij is: Je hebt die voorste steen. Ik denk dat er in kleur een mooiere fade-out out is van de stenen op de bodem, zodat het gat tussen voorgrond en huisje wat meer gedicht wordt. Allez, denk ik dan toch, he?
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: The house between the rocks

                  steen mag wel weg, geeft niet veel diepte op deze manier in de compo.
                  andersom ook heel mooi.....alleen de steen met dat onderwater gebeuren.
                  dus als totaaltje vind ik het dus niet zo geslaagd.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: The house between the rocks

                    Ah Danny, ook zo'n plastieken steen gekocht om mee te nemen voor als er geen voorgrond is? Deze voor mij ook iets minder maar ja, dichter bij het huisje heeft de eigenaar niet echt graag eh
                    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                    Comment


                    • #11
                      Re: The house between the rocks

                      Volledig mee eens met Vinnydizzy .
                      Nikon D800 - Nikon D7000 - Nikon P7000 - - Nikon 16 - 35 f4 vr - Tokina 12-24 f4 - Sigma 24-70 f2.8 - Nikon 50 f1.8 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 70-300 f4.5-5.6 - Samyang Fisheye 8mm f3.5 - Nikon SB900 -RedGed TSC-428 tripod carbon .

                      Comment


                      • #12
                        Re: The house between the rocks

                        heel mooie ZW omzetting
                        voor is de meerwaarde van de steen ook ten nadele van het kleine beeld van de huisjes.
                        Maar ik vermoed dat je ook wel daarvan een beeld hebt .

                        Ik herinner me nog de klimpartij naar bovenop de rotsen
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                        IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: The house between the rocks

                          Ik dacht wat Vinnydizzy zei , dus ik sluit me graag aan bij zijn opmerking.
                          Wat ik persoonlijk ook vind, is dat als je hem zou croppen zodat steen wegvalt het eigenlijk ook wel een zeer mooie foto is en de steen hier voor mij dus geen meerwaarde heeft.

                          Toch hoop ik nog van dit te zien want het is zo eens iets anders en daar hou ik wel van.

                          Groetjes,
                          Myriam
                          Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                          www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: The house between the rocks

                            Bedankt voor de reacties en de opbouwende kritiek / suggesties

                            Ik dacht ook dat een crop het dan beter zou doen, maar ik moet te zwaar croppen, en ik blijf met een saaie voorgrond zitten.
                            Ik heb dan enkel de kleurversie als update geplaatst (KLIK)

                            Ik geef toe dat de ruimte tussen de steen en het huis te groot en te leeg is. Lager kon ik niet want mijn achterwerk raakte al de waterspiegel. Ik moest namelijk vrij ver van de oever weg gaan om die steen op de voorgrond te krijgen.

                            Die eigenaar duldt inderdaad geen pottenkijkers

                            Ik heb er nog andere met het riet van de oever op de voorgrond, maar je moet steeds dat meertje overbruggen, en dat huis staat wel redelijk ver.

                            Op naar de volgende
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: The house between the rocks

                              De kleurenversie werkt voor mij persoonlijk wel! Er is een mooi strooiveld achter de voorste rots die nu stukken beter in beeld trekt.
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X