Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixel King voor Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pixel King voor Nikon

    Pixel zal in de maand maart de Pixel King voor Nikon op de markt brengen.
    Zie hier de informatie


    (misschien komen andere merken zoals Phottix dan ook sneller met hun Odin voor Nikon)

  • #2
    Re: Pixel King voor Nikon

    Nu nog even hun product-shots aanpassen om geloofwaardig over te komen

    Staat nochtans als "king_nikon_04.jpg" op hun server ...
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Pixel King voor Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
      Nu nog even hun product-shots aanpassen om geloofwaardig over te komen

      Staat nochtans als "king_nikon_04.jpg" op hun server ...
      't is misschien daarom dat zo lang duurt... ze proberen met de verkeerde camera
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Pixel King voor Nikon

        Ja en ze zijn nog steeds vol van Canon producten: Synchronous mode : Support front- curtain sync, HSS sync, rear-curtain sync volgens mij is HSS bij Nikon FP. Maar ergens anders op de pagina gebruiken ze wel de juiste term: 1. Support I-TTL, TTL,M, BL, FP function.
        Ik ben nu de Pixel King voor Canon aan het testen en kom sommige foutjes tegen. Ik vind dat Phottix dat met hun Odin beter heeft gedaan. Ik denk dat de Nikon versie minder fouten heeft als deze op de markt komt. Maar ja ik moet wel zeggen dat ik mijn Canon ook weer voorzien heb van een nieuwe firmware 1.0.9 naar 2.1.1.
        Ik moet wel zeggen dat de prijs €150,- voor een set wel netjes is. Ik vind het alleen jammer dat men geen verhouding kan instellen in A : B mode of A : B C mode. Dat doet Phottix met hun Odin toch beter. Hopelijk brengt de N-ETTL (voor Nikon zal dat dan N-ITTL worden) add-on van Pixel meer mogelijkheden om flitscompensatie in te stellen per groep.

        Comment


        • #5
          Re: Pixel King voor Nikon

          Intussen zijn ze te koop.
          Maar in tegenstelling tot canon waar je de flitsinstellingen in de camera kan doen, gaat dat niet bij nikon.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Pixel King voor Nikon

            Flitser instellingen kan je niet van op de (camera) zender veranderen.
            Wel drie groepen die je kan instellen en zeven verschillende kanalen. Maar die groepen kan je enkel aan of uitschakelen, een ratio tussen de groepen instellen kan niet.
            Eigenlijk is het een draadloze - ttl - kabel.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Pixel King voor Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              Flitser instellingen kan je niet van op de (camera) zender veranderen.
              Wel drie groepen die je kan instellen en zeven verschillende kanalen. Maar die groepen kan je enkel aan of uitschakelen, een ratio tussen de groepen instellen kan niet.
              Eigenlijk is het een draadloze - ttl - kabel.
              niet voortvertellen, maar bij pixel werken ze momenteel aan een soort zone-controller om de ratio's aan te passen

              G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment


              • #8
                Re: Pixel King voor Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                niet voortvertellen, maar bij pixel werken ze momenteel aan een soort zone-controller om de ratio's aan te passen

                G
                sterke aanval dus vermoedelijk richting PW en stukken budgetvriendelijker
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Pixel King voor Nikon

                  niet voortvertellen, maar bij pixel werken ze momenteel aan een soort zone-controller om de ratio's aan te passen
                  Die vraag heb ik dus rechtstreeks aan pixel gesteld, maar na 14 dagen geen antwoord ontvangen.
                  Heb hun zelfs gevraagd of een su-800 als zonecontroller kon gebruikt worden (zoals het ook bij de pocketwizard flex kan) en daar was hun antwoord erg ontwijkend.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment

                  Working...
                  X