Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegelreflexcamera

    Hallo,

    Ik wil graag een spiegelreflexcamera kopen. Dit omdat je hier wel mooiere foto's van kan maken. Ik wil niet te veel kwijt. Ik zat te denken aan de Canon 1100D. Ook zag ik de Sony A380 en de nikon D3100. Welke van deze 3 is het beste, en een Canon 400D is verouderd, maar deze staan wel op marktplaats. Is dit dan beter dan een Canon 1100D of kan ik dan beter voor de 1100D gaan. Ik wil wel een lens kopen met Image stabilisator. In de Sony zit dit in, dat is handig. Vinden jullie dat ook? Wat kan ik dus het beste kiezen?? Is het handiger om een body te kopen, of om een body + 18-55mm lens te kopen.

  • #2
    Re: Spiegelreflexcamera

    Oorspronkelijk geplaatst door Daimen Bekijk bericht
    Hallo,

    Dit omdat je hier wel mooiere foto's van kan maken.

    Een dslr kopen met deze instelling is naar mijn mening niet de juiste. Als je van plan bent om het toestel enkel op automatisch te gebruiken ga je naar mijn mening beter voor een bridge met zoom/ systeemcamera (nikon j1?).

    Een dslr is volgens mij bedoeld voor mensen die willen inspraak hebben in het proces van een foto nemen, die bewust bezig zijn met de instellingen.

    Als je een dslr gewoon op automatisch laat staan, haal je in de meeste gevallen even goede foto's als bridge. De kracht van een DSLR (en voor sommigen ook het grootste nadeel) zit hem net in het kunnen aanpassen van je uitrusting aan jouw noden. Nieuwe objectieven, flitsers, afstandsbedieningen, ...

    Ben je niet van plan om verder te gaan met fotografie maar wil je gewoon een degelijk toestel voor huis, tuin en keuken fotografie (niet slecht bedoelt) dan raad ik je toch een bridge of stysteemcamera aan.

    Mogelijkheden zijn:
    -canon powershot s95
    -Sony dsc-h70
    -...

    -olympus pen
    -nikon 1
    -sony nex
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: Spiegelreflexcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
      Een dslr kopen met deze instelling is naar mijn mening niet de juiste. Als je van plan bent om het toestel enkel op automatisch te gebruiken ga je naar mijn mening beter voor een bridge met zoom/ systeemcamera (nikon j1?).

      Een dslr is volgens mij bedoeld voor mensen die willen inspraak hebben in het proces van een foto nemen, die bewust bezig zijn met de instellingen.

      Als je een dslr gewoon op automatisch laat staan, haal je in de meeste gevallen even goede foto's als bridge. De kracht van een DSLR (en voor sommigen ook het grootste nadeel) zit hem net in het kunnen aanpassen van je uitrusting aan jouw noden. Nieuwe objectieven, flitsers, afstandsbedieningen, ...

      Ben je niet van plan om verder te gaan met fotografie maar wil je gewoon een degelijk toestel voor huis, tuin en keuken fotografie (niet slecht bedoelt) dan raad ik je toch een bridge of stysteemcamera aan.

      Mogelijkheden zijn:
      -canon powershot s95
      -Sony dsc-h70
      -...

      -olympus pen
      -nikon 1
      -sony nex
      Bedankt voor de snelle reactie. Maar ik wil ook niet alles op standaard zetten hoor! Ik heb nu een compactcamera, maar dit vind ik niet goed genoeg. Ik wil mooie fotos maken van vakanties en van andere zaken.

      Comment


      • #4
        Re: Spiegelreflexcamera

        maar wat bedoel je met instellen
        -kiezen tussen scene mogelijkheden zoals landschap, portret, nacht,...
        -of kiezen tussen diafragma, sluitertijd, iso-snelheid. Spelen met je scherptediepte, deftig leren flitsen en ga zo maar door. (als je het niet allemaal begrijpt: www.digitalefotografietips.nl )

        mvg
        Jeroen Demaeght
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

        Comment


        • #5
          Re: Spiegelreflexcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
          maar wat bedoel je met instellen
          -kiezen tussen scene mogelijkheden zoals landschap, portret, nacht,...
          -of kiezen tussen diafragma, sluitertijd, iso-snelheid. Spelen met je scherptediepte, deftig leren flitsen en ga zo maar door. (als je het niet allemaal begrijpt: www.digitalefotografietips.nl )

          mvg
          Jeroen Demaeght
          Iso snelheid, diafragma, sluitertijd etc. n
          Natuurlijk duurt dit lang om het onder de knie te krijgen maar dit wil ik zeker wel

          Comment


          • #6
            Re: Spiegelreflexcamera

            Op deze site vind je alvast de nodig informatie


            En het is niet zo zeer welke is het beste ! Zijn alle drie goede camera's met hun voor en nadelen. En in prestatie zullen ze elkaar niet tot weinig verschillen. Echter krijgt de camera vaak de schuld van een mindere foto terwijl de fotograaf de gene die de knoppen bedient de beperkende factor is. ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Spiegelreflexcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
              Op deze site vind je alvast de nodig informatie


              En het is niet zo zeer welke is het beste ! Zijn alle drie goede camera's met hun voor en nadelen. En in prestatie zullen ze elkaar niet tot weinig verschillen. Echter krijgt de camera vaak de schuld van een mindere foto terwijl de fotograaf de gene die de knoppen bedient de beperkende factor is. ;-)
              daarom ook mijn eerste reactie.

              Ik sluit me ook aan bij jouw mening over de toestellen
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

              Comment


              • #8
                Re: Spiegelreflexcamera

                Als je voor Sony gaat, niet de A380 nemen, is al een verouderd model. Dat ze die nog te koop aanbieden ...

                De A35 is de instapper van Sony en een pak beter.

                Bij Sony Alpha camera's zit beeldstabilisatie inderdaad in de body. Dus geen duur en ingewikkeld mechanisme nodig in de lens.
                Het Nex systeem heeft wel OSS in de lenzen.

                Hier kan je de 3 camera's vergelijken , DxOMark.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Spiegelreflexcamera

                  Iedereen bedankt voor alle hulp tot nu toe, zo snel al! Ik zou even naar de Sony A35 gaan kijken en zal het nog verder uitzoeken. Want ik weet wel dat ik geen verkeerde keuze moet maken om honderden euros te verspillen..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spiegelreflexcamera

                    Eén van de dingen die ik zelf heb overwogen toen ik startte. Welke merk Dslr word in mijn directe omgeving gebruikt (bv familie, vrienden kennissen) Dit kan handig zijn met uitwisselen/testen van objectieven en andere spullen. ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spiegelreflexcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                      Eén van de dingen die ik zelf heb overwogen toen ik startte. Welke merk Dslr word in mijn directe omgeving gebruikt (bv familie, vrienden kennissen) Dit kan handig zijn met uitwisselen/testen van objectieven en andere spullen. ;-)
                      Probleem is dat ik niemand in mijn omgeving heb die goed kan fotograferen..

                      Ik kwam dit tegen: http://www.digicamshop.nl/product/13...00mm-bulk.html

                      Is dit wat? Ben ik dan voor eerst nog meer lenzen nodig of zeggen jullie dat dit sowieso slechte lenzen zijn?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spiegelreflexcamera

                        kitlenzen zijn nooit slecht om mee te beginnen. Ik ben wel geen voorstander om zaken volledig op internet te kopen. Ga bijvoorbeeld eens langs bij een mediamarkt, pak alle toestellen eens vast, speel er wat mee. Beslis en koop dan dat toestel waar je de goedkoopste prijs hebt.
                        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                        hier vind je mijn foto's en hier ook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spiegelreflexcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Daimen Bekijk bericht
                          Hallo,

                          Ik wil graag een spiegelreflexcamera kopen. Dit omdat je hier wel mooiere foto's mee kan maken.
                          goeie reden hoor, al zal het in het begin niet zo mee vallen.
                          maar als je het een beetje door krijgt.......gaat er een wereld voor je open.
                          echt slechte toesttellen zijn er niet meer, dus een merk ga ik je niet aanpraten.
                          veel lezen en oefenen met je DSLR geeft uiteindelijk voldoening.
                          veel succes.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spiegelreflexcamera

                            Maar wat voor lens raden jullie aan? Is een kitlens dus wel slechter dan een losse lens die je koopt?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spiegelreflexcamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Daimen Bekijk bericht
                              Maar wat voor lens raden jullie aan? Is een kitlens dus wel slechter dan een losse lens die je koopt?
                              wat wil je gaan fotograferen..?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X