Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge Canon camera gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoge Canon camera gezocht

    Ik zou een analoge kleinbeeldcamera willen kopen die compatibel is met EF objectieven en met ETTL 2, en die betrouwbare lichtmeting en betrouwbare autofocus heeft.

    Ik dacht aan 1V en eos 3 maar het mag ook een compact zijn. Hoe goed is de AE-1?
    Wat raden jullie aan?

  • #2
    Re: Analoge Canon camera gezocht

    AE1 en beter nog de A1 waren in hun tijd zeer goede toestellen.

    Comment


    • #3
      Re: Analoge Canon camera gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
      AE1 en beter nog de A1 waren in hun tijd zeer goede toestellen.
      Ik heb jaren een AE1 gebruikt, maar die had echt geen autofocus hoor !

      mvg
      Filip

      Comment


      • #4
        Re: Analoge Canon camera gezocht

        Ik heb 2 AE-1's liggen die nog recent vernieuwd zijn op lichtdichtheid. Ze functioneren allebei maar het prisma van de ene is nogal vuil.

        Comment


        • #5
          Re: Analoge Canon camera gezocht

          Een EOS 5 misschien ? Ik heb hier nog 1 liggen met de vertikale grip.
          Heeft eye controlled focus en werkt nog perfect, handleiding in nederlands, batterij nog ok
          Last edited by bobby; 5 januari 2012, 22:36.
          1Ds 1DIII 17-40L 24-70L 70-200 IS 2.8 L 50 1.8 EXT 1.4 II 580EX I & II manfr 055 manfr 468MGRC3 VP8360 120 gb compact AW

          Comment


          • #6
            Re: Analoge Canon camera gezocht

            ik gebruik zelf ook nog steeds een eos-3 en ik vind het een geweldig toestel.
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

            Comment


            • #7
              Re: Analoge Canon camera gezocht

              AE serie en de daarop volgende serie's A1, AV1 etc.. hebben allemaal geen EF mount, maar FD mount, je moet dus de EOS serie hebben.

              Een mooie recentere voor vaak een prikkie te koop zijn de 5 serie en de Eos 50, beide erg mooie toestellen voor analoog gebruik. De 3 ook fantatisch natuurlijk, maar nog steeds erg populair en daardoor prijzig.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: Analoge Canon camera gezocht

                heb nog een Eos-1 liggen. serieus gebruikt maar technisch perfect. mag weg voor een prikje 100€

                Comment


                • #9
                  Re: Analoge Canon camera gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door kestelyn Bekijk bericht
                  heb nog een Eos-1 liggen. serieus gebruikt maar technisch perfect. mag weg voor een prikje 100€
                  Is dat de 1V met of zonder vertikale grip?

                  AE serie en de daarop volgende serie's A1, AV1 etc.. hebben allemaal geen EF mount, maar FD mount, je moet dus de EOS serie hebben.
                  Bedankt voor de tip.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Analoge Canon camera gezocht

                    ETTL-II zal niet lukken op een analoog.ETTL wel,daar de reflectie gemeten word op de film,maar een sensor geeft een andere reflectie.

                    Comment

                    Working...
                    X