Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk kiezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk kiezen

    Hallo,


    Ik zou tot de aanschaf willen overgaan van een 85 mm.

    Keuze uit de samyang 85 1.4 AE en de Nikon 85 1.8D.

    Beiden zou ik gebruiken in manuele focus, gaat niet anders op mijn 3100.

    Allebei hebben goede kritieken, al zie ik de weegschaal meer overhellen naar de Samyang (naar mijn mening).

    Graag jullie mening hierover.

    J.
    Fuji x 100 f

  • #2
    Re: Welk kiezen

    Ik zou de Nikkor kiezen, want de D3100 zal niet eeuwig je camera blijven.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welk kiezen

      Ik zou wachten op de Nikkor AF-S f/1.8 .. Zou deze week samen met de D4 worden aangekondigd, lanceerprijs 500 dollar, ietsje boven de prijs van de AF-D dus, maar dan wel mét autofocus

      Comment


      • #4
        Re: Welk kiezen

        Bedankt en begrijp uw reactie, maar ben toch van zin dat toestel een jaar of 10 te gebruiken. Ben niet zo het type dat vlug verandert. Wat ik nodig heb om foto's te maken (voor mij persoonlijk bedoel ik), kan dit model. Daarom dat ik naast mijn 18-105 de bedoeling heb om de nikon 35 1.8G en een 85 bij te kopen (Samyang of Nikon).
        Fuji x 100 f

        Comment


        • #5
          Re: Welk kiezen

          Oorspronkelijk geplaatst door joebat Bekijk bericht
          Bedankt en begrijp uw reactie, maar ben toch van zin dat toestel een jaar of 10 te gebruiken.
          ben benieuwd als je toestel het 10 jaar uithoudt... ik zou voor de samyang gaan en die verkopen als ik naar een ander toestel overstap...

          waar wil je hem voor gebruiken?
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Welk kiezen

            Oorspronkelijk geplaatst door stevenm Bekijk bericht
            ik zou wachten op de nikkor af-s f/1.8 .. Zou deze week samen met de d4 worden aangekondigd, lanceerprijs 500 dollar, ietsje boven de prijs van de af-d dus, maar dan wel mét autofocus
            +1

            .
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Welk kiezen

              Bedankt voor jullie input.

              Ik hoop dat hij de 10 jaar haalt. In het analoge tijdperk eentje 20 jaar gebruikt, maar dat is verleden tijd, denk ik.

              Als de prijs van de 85 af-s inderdaad rond de 500 dollar is, is de keuze snel gemaakt. Natuurlijk even afwachten wat er over geschreven wordt.

              Zou vooral dienst moeten doen om mensen te fotograferen, in verschillende omstandigheden en foto's van concerten

              J.
              Fuji x 100 f

              Comment


              • #8
                Re: Welk kiezen

                Heb je wsel eens gedacht aan de Digma 85 mm 1.4? Een erg scherp tekenend objectief!
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Welk kiezen

                  Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
                  Ik zou wachten op de Nikkor AF-S f/1.8 .. Zou deze week samen met de D4 worden aangekondigd

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk kiezen

                    De Sigma is ok, maar boven mijn budget. Als de 85 1.8 af-s rond de 400 euro zou kosten, dan wordt het deze. In het andere geval de Samyang, ten koste van het automatisch scherpstellen.

                    Het zojuist op Dprview de aankondiging gelezen van de nieuwe Nikon, ziet er goed uit.

                    Bedankt voor jullie input.

                    J.
                    Fuji x 100 f

                    Comment

                    Working...
                    X