Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

YN-565 EX compatibel met 1D MarkIV?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • YN-565 EX compatibel met 1D MarkIV?

    Ben absoluut geen flitsgebruiker maar wil nu voor instap en eerder sporadisch gebruik (we zien wel of het iets wordt) een flitser kopen om te beproeven. Hetgeen ik uitspaar door geen Canon 580 EXII te kopen investeer ik nl. liever in lichtsterk glas.

    Ik dacht aan de Yongnuo-modellen waar al heel wat degelijks over verteld werd. Ik heb het YN-565 EX model (115 euro) op 't oog vanwege TTL en gebruiksgemak. Ik weet dat de flitser beproefd is op diverse toestellen, maar geldt dat ook zo voor de Canon 1D MkIV. Via een review-site vond ik enkel ???? m.b.t. de Mark IV. De advertentie op ebay laat alleszins uitschijnen dat ze 1D-compatibel zijn. Zijn er BD'ers die dit kunnen bevestigen?

    alvast bedankt
    Fotograaf uit winterslaap ;-)
    7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

  • #2
    Re: YN-565 EX compatibel met 1D MarkIV?

    met de TTL-flitsers van Youngnuo heb ik geen ervaring

    Persoonlijk zou ik zeker aangezien je spreekt over het gebruik op je toestel eerder durven opteren als 1ste flits voor ofwel een merkeigen flits of een van de andere gekende merken zoals sigma of metz.

    Je vindt ook dergelijke flitsen aan de prijs van die 565 maar ze zullen minder toeters / bellen / knopkes bevatten en vermoedelijk ook minder krachtig

    Ik ben al zeker dat ik voor een volgende flits in TTL-mode dan ga voor een Metz.
    Waarom? Degelijkheid waar iedereen het over heeft. Mogelijkheid tot updates van firmware etc via USB-poort bij de meeste modellen. En het is vooral dit laatste dat me over de streep trekt.
    Ik beschik nu over een sigma DG-500 Super en die werkte op mijn 300d perfect, werkt ook op mijn 40d's perfect maar heb onlangs iemand bij mij thuis gehad met een 7d en ook over flitsers bezig geweest en die sigma is dus voor de vuilbak bij wijze van spreken aangezien die niet werkt op de 7d.

    Daarom raad ik je dus canon of metz flits aan voor de compabiliteit naar de toekomst toe, ook al bezit je een toestel dat je niet snel zal vervangen door een ander
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: YN-565 EX compatibel met 1D MarkIV?

      Heb je een specifiek Metz-model met TTL-capaciteit voor ogen dan?

      Mensen met ervaring over YN-565 compatibiliteit met Mark IV mogen zich desalniettemin blijven melden.
      Fotograaf uit winterslaap ;-)
      7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

      Comment


      • #4
        Re: YN-565 EX compatibel met 1D MarkIV?

        de toppers bij metz zijn dan de 50 AF-1 & 58 AF-2 die in de buurt komen van de 580 (ook wel qua prijs deels)

        anders heb je nog de 36 & 43 waar denk ik de 43 de interessantste zal zijn voor jou en die te vergelijken is met de 430 EX-II
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: YN-565 EX compatibel met 1D MarkIV?

          Ik bezit de Yongnuo 560. Volgens mij gelijk aan de 565 maar dan zonder TTL. Ik ben bijzonder te spreken over deze Yongnuo als Strobistflitser. De Metz 50 heb ik kortgeleden ook aangeschaft. Deze stelt me voor de prijs wat teleur. Ik mis een PC Sync aansluiting op de Metz. Er wordt geen voetje bij geleverd en ook een beschermetui ontbreekt. Zaken die bij de goedkope Yongnuo gewoon meegeleverd worden. Vooral het missen van een PC sync aansluiting waar ik voor strobistwerk altijd gebruik van maak vind ik een blunder voor een flitser in die prijsklasse (rond de €200,-). De Metz is verder volledig handmatig in te stellen en dus ook bedoeld om als strobistfoitser ingezet te worden. De Yongnuo oogt ook nog een keer veel professioneler (vergelijkbaar met de Canon 580).
          Ik heb toch de indruk dat de YN 565 nog nergens in Nederland verkrijgbaar is.
          Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

          Comment


          • #6
            Re: YN-565 EX compatibel met 1D MarkIV?

            Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
            Ik bezit de Yongnuo 560. Volgens mij gelijk aan de 565 maar dan zonder TTL. Ik ben bijzonder te spreken over deze Yongnuo als Strobistflitser. De Metz 50 heb ik kortgeleden ook aangeschaft. Deze stelt me voor de prijs wat teleur. Ik mis een PC Sync aansluiting op de Metz. Er wordt geen voetje bij geleverd en ook een beschermetui ontbreekt. Zaken die bij de goedkope Yongnuo gewoon meegeleverd worden. Vooral het missen van een PC sync aansluiting waar ik voor strobistwerk altijd gebruik van maak vind ik een blunder voor een flitser in die prijsklasse (rond de €200,-). De Metz is verder volledig handmatig in te stellen en dus ook bedoeld om als strobistfoitser ingezet te worden. De Yongnuo oogt ook nog een keer veel professioneler (vergelijkbaar met de Canon 580).
            Ik heb toch de indruk dat de YN 565 nog nergens in Nederland verkrijgbaar is.
            spreekt de TS over strobistflitser?

            hij spreekt over een flitser die hij on-camera wil gebruiken

            ik zeg zeker en vast niet dat de Youngnuo's slecht zijn, ik heb zelf 6 460's in mijn tas zitten maar m.i. is hij beter af met een sigma of metz voor TTL-gebruik in 1ste fase

            ook zullen er bij deze laatste 2 modellen zijn die HSS ondersteunen (HyperSpeed Sync) wat de 1d mark IV ook wel zal ondersteunen wat als bijkomend voordeel heeft dat kortere sluiters dan 1/200ste mogelijk zijn, ook met flits wat je met die 565 niet zal moeten proberen
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: YN-565 EX compatibel met 1D MarkIV?

              On-camera gebruik is inderdaad één van de criteria - HSS is een leuk toemaatje - kortere sluitertijden kunnen met name voor vogelfotografie interessant zijn. Ik had overigens niet begrepen dat dit met die YN-565 niet mogelijk was. Het zou interessant zijn om eens een side-by-side review te vinden met de 580 EX II...
              Fotograaf uit winterslaap ;-)
              7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

              Comment


              • #8
                Re: YN-565 EX compatibel met 1D MarkIV?

                Oorspronkelijk geplaatst door Haspengouw Bekijk bericht
                On-camera gebruik is inderdaad één van de criteria - HSS is een leuk toemaatje - kortere sluitertijden kunnen met name voor vogelfotografie interessant zijn. Ik had overigens niet begrepen dat dit met die YN-565 niet mogelijk was. Het zou interessant zijn om eens een side-by-side review te vinden met de 580 EX II...
                U vraagt, wij linken:
                speedlights.net

                Misschien de Nissin flitsers ook eens bekijken? Hebben ook wel goede specs.

                Comment


                • #9
                  Re: YN-565 EX compatibel met 1D MarkIV?

                  Bedankt voor linkje - had op die site al eens naar compatibiliteit met MarkIV gezocht... helaas daar enkel ???'s

                  Zoek dus nog steeds naar mensen die me kunnen bevestigen dat hij het goed doet op een 1D
                  Fotograaf uit winterslaap ;-)
                  7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

                  Comment

                  Working...
                  X