Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 450D Zwarte opnamen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos 450D Zwarte opnamen?

    Hallo Allemaal,

    Sinds een paar jaar zijn wij in het bezit van een Canon Eos 450D. Deze heeft altijd naar behoren gefunctioneerd, maar geeft sinds een paar weken problemen met de belichting. In de automatische standen wordt onvoldoende ISO gebruikt, te merken door een langere sluitertijd (staat op 800 bij de muur grenzend aan de tuin, waar veel licht vanaf komt, dus dat de sluitertijd langer is dan normaal vind ik wel vreemd....).

    Wanneer ik de AV stand probeer op 1600 is de sluitertijd wel goed, maar slaat de foto als 'zwart' op in het scherm (en wordt deze als hij wel goed weergegeven wordt op de PC later niet als foto weergegeven ). Bij TV op 1600 is de sluitertijd eveneens goed en wordt de foto wel goed weergegeven én opgeslagen.

    Ergens gaat dus niet helemaal iets goed, ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft of over heeft gehoord..Please help us, want we hebben net een jonge zoon dus we 'schieten' er aardig op los!

  • #2
    Re: Eos 450D Zwarte opnamen?

    En wie heeft er je verteld dat ook de ISO automatisch is, controleer is eerst op welke waarde je ISO staat ?
    Controleer ook is of er niet per ongeluk -3 EV als belichtingscompensatie staat ?

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Eos 450D Zwarte opnamen?

      Hoe staat je EV-correctie? Normaal staat die in het midden van het schaaltje, dus op 0.


      Oorspronkelijk geplaatst door Staced
      ........ Bij TV op 1600 is de sluitertijd eveneens goed en wordt de foto wel goed weergegeven én opgeslagen......
      Bij wat je hier zegt denk ik aan een blokkerend diafragma.... Is je zoekerbeeld donkerder? t'Zou kunnen dat het diafragma van de lens blijft hangen. Een paar keren op het DOF-previewknopje drukken helpt dan soms.

      Eens wisselen van lens, dan kun je al het een en ander uitsluiten....ligt het aan de camera of aan de lens....

      Hetzelfde voor het geheugen-kaartje.....misschien corrupt?

      Terug naar fabrieksinstellingen(wis instellingen ) gaan?.......
      Groetjes
      ----JO

      Comment


      • #4
        Re: Eos 450D Zwarte opnamen?

        Digpics357, de ISO op de automatische programma's is niet te wijzigen en wordt ook automatisch geselecteerd toch?

        jo99841, geheugenkaart en instellingen wissen had ik al geprobeerd. Ik gok dat het inderdaad een ander probleem is, ik ga proberen of 1 van de overige tips nog voor een oplossing zorgt.

        In ieder geval bedankt voor de reacties hopelijk is het euvel straks verholpen!

        Comment

        Working...
        X