Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Isopropanol

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Isopropanol

    Ik zocht laatst dringend vloeistof om mijn sensor te reinigen en had er geen meer. Mister Digipics hier op 't forum raadde mij aan gewoon Isopropanol te gaan halen in de apotheek. Ik heb dat gedaan, en zoals hij zei is dit nog veel beter dan het dure spul. Werkt ook uitstekend om je lenzen te onderhouden trouwens.

    Wou ik effe vermelden zodat iedereen een slok op de borrel kan besparen. Met dank aan Digipics.
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Isopropanol

    zeer brandbaar hoor dus....VOORZICHTIG.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Isopropanol

      Toch niet echt meer brandbaar dan b.v. (ontsmettings)alcohol of ether, hoor.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Isopropanol

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Toch niet echt meer brandbaar dan b.v. (ontsmettings)alcohol of ether, hoor.
        ja vreemd dat ze het dan gebruiken als koeling bij hogesnelheidsfrezen
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Isopropanol

          Graag gedaan, blij dat je der tevreden van bent !

          Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Isopropanol

            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Ik zocht laatst dringend vloeistof om mijn sensor te reinigen en had er geen meer. Mister Digipics hier op 't forum raadde mij aan gewoon Isopropanol te gaan halen in de apotheek. Ik heb dat gedaan, en zoals hij zei is dit nog veel beter dan het dure spul. Werkt ook uitstekend om je lenzen te onderhouden trouwens.

            Wou ik effe vermelden zodat iedereen een slok op de borrel kan besparen. Met dank aan Digipics.
            Goedemorgen,

            Hoe heb je dit product gebruikt op de sensor.Ik bedoel een "swab" gebruikt of wat?

            Grtjs
            Josr

            Comment


            • #7
              Re: Isopropanol

              Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
              Goedemorgen,

              Hoe heb je dit product gebruikt op de sensor.Ik bedoel een "swab" gebruikt of wat?

              Grtjs
              Josr

              Domme vraag hé, dacht je soms dat hij het er met een gietertje had ingegoten had en is flink omgespoeld ? Natuurlijk gebruik je een oplosmiddel met een nieuwe zuivere sensorswab ! En de swab gebruik je ook maar éénmaal !

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Isopropanol

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Domme vraag hé, dacht je soms dat hij het er met een gietertje had ingegoten had en is flink omgespoeld ? Natuurlijk gebruik je een oplosmiddel met een nieuwe zuivere sensorswab ! En de swab gebruik je ook maar éénmaal !

                MVG, Jeff C.
                dus je mag toch nog veel te veel uitgeven aan stofvrije doekjes.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Isopropanol

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  dacht je soms dat hij het er met een gietertje had ingegoten had en is flink omgespoeld ?
                  Hoe ??????????????????? Is er dan nog een andere manier??????

                  Comment


                  • #10
                    Re: Isopropanol

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Domme vraag hé, dacht je soms dat hij het er met een gietertje had ingegoten had en is flink omgespoeld ? Natuurlijk gebruik je een oplosmiddel met een nieuwe zuivere sensorswab ! En de swab gebruik je ook maar éénmaal !

                    MVG, Jeff C.
                    Bedankt voor uw slim antwoordt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Isopropanol

                      Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
                      Bedankt voor uw slim antwoordt

                      *antwoord
                      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                      hier vind je mijn foto's en hier ook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Isopropanol

                        Hier nog een fan van isopropanol.

                        Ik zou zelfs durven zeggen dat dat spul beter is dan al die dure middeltjes. Ik had het in feite moeten weten want geluidstechnici gebruiken het ook om hun dure audiomateriaal mee te kuisen. Opnamekoppen bvb.

                        Thuisgekomen van de zoveelste safari, en de evenveelste maal frustratie omwille van het feit dat ik met enkele spots zit die ik maar niet proper kreeg. Dan vastgesteld dat dat dure flesje dat ik heb niet goed sluit en er niks meer in zit(typisch blijkbaar, want het was al mijn tweede produkt van dien aard). Stoute schoenen aangetrokken en bij de apotheek en fles isopropanol gaan halen. Flink gekuist. Eindersultaat; pico bello sensor!

                        J.
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Isopropanol

                          Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                          Hoe ??????????????????? Is er dan nog een andere manier??????
                          Spoelen onder de waterkraan
                          I love my D500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Isopropanol

                            Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                            Spoelen onder de waterkraan
                            En als dat niet helpt: in de wasmachine.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Isopropanol

                              En de droogmachine niet vergeten !
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment

                              Working...
                              X