Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Towerbridge ( tonemapped )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Towerbridge ( tonemapped )

    In vond deze gezien de donkere weersomstandigheden een uitgesproken foto om een beetje aan te sleutelen en zo wat dramatischer te maken. Als je niet voor HDR of tonemapping bent zal deze waarschijnlijk niet erg in de smaak vallen ( sorry daarvoor )


    Grtz Tigo
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

  • #2
    Re: The Towerbridge ( tonemapped )

    Tja, dan heb je 't zó druk met HDR-en dat je 'm vergeet recht te zetten.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: The Towerbridge ( tonemapped )

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Tja, dan heb je 't zó druk met HDR-en dat je 'm vergeet recht te zetten.
      Toch niet Jos de waterlijn staat recht. Maar ik begrijp wat je bedoeld. Er is een redelijke vervorming door de groothoeklens waardoor het lijkt dat de toren schuin staat.
      Als ik de toren recht zet zie je heel goed dat het water scheef loopt en dan moet je natuurlijk een keuze maken ( of het beeld vervormen )

      Thnx voor de comment
      Tigo
      To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
      Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

      Comment


      • #4
        Re: The Towerbridge ( tonemapped )

        Ik vind het een hele knappe foto, maar het blauw toch nets iets té...
        facebook

        500px

        Comment


        • #5
          Re: The Towerbridge ( tonemapped )

          Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
          Toch niet Jos de waterlijn staat recht. Maar ik begrijp wat je bedoeld. Er is een redelijke vervorming door de groothoeklens waardoor het lijkt dat de toren schuin staat.
          Als ik de toren recht zet zie je heel goed dat het water scheef loopt en dan moet je natuurlijk een keuze maken ( of het beeld vervormen ) ...
          Om mislukte bewerkingen goed te praten, zijn hier al verschillende nieuwe natuurfenomenen uitgevonden. Vanmorgen nog.

          Een objectief echter, dat in het midden van het beeld een dergelijke vervorming geeft, dat hebben we hier nog niet gehad.
          Proficiat, je bent bij mijn weten de eerste.

          Laat me raden waar je die lens gekocht hebt. Bij een Russische glasblazer?
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: The Towerbridge ( tonemapped )

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Om mislukte bewerkingen goed te praten, zijn hier al verschillende nieuwe natuurfenomenen uitgevonden. Vanmorgen nog.

            Een objectief echter, dat in het midden van het beeld een dergelijke vervorming geeft, dat hebben we hier nog niet gehad.
            Proficiat, je bent bij mijn weten de eerste.

            Laat me raden waar je die lens gekocht hebt. Bij een Russische glasblazer?
            TS heeft het natuurlijk over perspectiefvervorming, en die kan gelijk waar in het beeld voorkomen (zeker bij een groothoek).
            Het is een onvermijdelijk natuurverschijnsel als het beeldvlak niet parallel staat aan het sensorvlak.
            Tilt/shift objectieven spelen hier net op in door perspectief al bij de opname te corrigeren.
            In PP kan natuurlijk ook veel 'recht getrokken' worden (maar dit kan soms onnatuurlijk overkomen).

            Wat de foto betreft : vindt hem links wat te leeg, maar verder wel origineel/catchy
            Last edited by alain db; 4 januari 2012, 20:37.
            Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
            And why do we fall, Bruce?

            Comment


            • #7
              Re: The Towerbridge ( tonemapped )

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Om mislukte bewerkingen goed te praten, zijn hier al verschillende nieuwe natuurfenomenen uitgevonden. Vanmorgen nog.

              Een objectief echter, dat in het midden van het beeld een dergelijke vervorming geeft, dat hebben we hier nog niet gehad.
              Proficiat, je bent bij mijn weten de eerste.

              Laat me raden waar je die lens gekocht hebt. Bij een Russische glasblazer?
              een beetje minder arrogantie zou hier wel op zijn plaats zijn ...

              wat de foto zelf betreft: ik vind de tone mapping zeer mooi
              Mijn website: http://www.michelpyck.be

              Comment


              • #8
                Re: The Towerbridge ( tonemapped )

                Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                TS heeft het natuurlijk over perspectiefvervorming, en die kan gelijk waar in het beeld voorkomen (zeker bij een groothoek).
                Het is een onvermijdelijk natuurverschijnsel als het beeldvlak niet parallel staat aan het sensorvlak.
                Tilt/shift objectieven spelen hier net op in door perspectief al bij de opname te corrigeren.
                In PP kan natuurlijk ook veel 'recht getrokken' worden (maar dit kan soms onnatuurlijk overkomen). ...
                Rechte lijnen die verbogen worden door een groothoekobjectief, daar is een technische verklaring voor. Voor rechte lijnen die omvallen niet, zeker niet in 't midden van het beeld.

                De beeldhoek lijkt mij ook bijzonder smal voor een groothoek.
                De enige verklaring die ik hiervoor kan vinden is, dat het een rare (uit het midden) crop is.

                Maar ja, ieder zijn meug. Voor mij klopt dit beeld niet.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: The Towerbridge ( tonemapped )

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Rechte lijnen die verbogen worden door een groothoekobjectief, daar is een technische verklaring voor. Voor rechte lijnen die omvallen niet, zeker niet in 't midden van het beeld.

                  De beeldhoek lijkt mij ook bijzonder smal voor een groothoek.
                  De enige verklaring die ik hiervoor kan vinden is, dat het een rare (uit het midden) crop is.

                  Maar ja, ieder zijn meug. Voor mij klopt dit beeld niet.
                  Beste Jos, ten eerste zou ik Pin13689 even willen bijtreden wat de arrogante ondertoon van je comment betreft. Het is niet omdat deze foto in showcase geplaatst is dat je het recht hebt om op die manier en zonder de ware toedracht te kennen zulke uitlatingen te plaatsen.

                  Als je de foto in twijfel trekt had ik je zonder moeite al de nodige informatie ook wel gegeven hoor. Aan de foto is buiten de tonemapping geen andere bewerking gebeurd. Dus GEEN mislukte bewerking
                  En dan even nog zonder uit de hoogte te willen doen vrees ik dat wat fotobewerking betreft je niet tegen een amateur bezig bent en je ver achter komt als het er op aan komt.

                  Ook wat het croppen betreft is er aan elke zijde enkele mm gecropt door het recht zetten van de waterlijn.

                  De foto is in RAW getrokken en staat in de RAW versie even scheef als de getonemappte versie. Dus ook GEEN zelf uitgevonden natuurfenomeen.

                  De foto is genomen met een Nikon D700 met en Sigma 10-20mm F3.5 EX DC genomen.( en dus geen brol van een Russische glasblazer )
                  De foto is genomen op 20mm, f4,5, 1/800, iso 400.

                  Als deze volgens u dan toch niet klopt dan vrees ik dat je voor verdere opmerkingen bij Sigma corporation zal moeten aankloppen of eventueel naar Londen reizen om te zien of de torens wel degelijk loodrecht op de waterspiegel staan. Moest dit niet het geval zijn kan je je altijd wenden tot de Queen herself.

                  Verder al de anderen toch bedankt voor jullie bevindingen
                  To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                  Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Towerbridge ( tonemapped )

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Rechte lijnen die verbogen worden door een groothoekobjectief, daar is een technische verklaring voor. Voor rechte lijnen die omvallen niet, zeker niet in 't midden van het beeld.

                    De beeldhoek lijkt mij ook bijzonder smal voor een groothoek.
                    De enige verklaring die ik hiervoor kan vinden is, dat het een rare (uit het midden) crop is.

                    Maar ja, ieder zijn meug. Voor mij klopt dit beeld niet.
                    Zucht. Het perspectief is volkomen normaal in dit beeld. Bekijk de vertikalen, trek er desnoods lijnen door, en je zal zien dat naarmate ze verder uit het midden staan, schever komen te liggen. De linker torenspits staat al behoorlijk uit het midden en dus schever dan de rechter torenspits die al bijna recht staat omdat hij nagenoeg in het midden van het beeld ligt.
                    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                    And why do we fall, Bruce?

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Towerbridge ( tonemapped )

                      Knappe foto hoor !

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Towerbridge ( tonemapped )

                        Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                        Zucht. Het perspectief is volkomen normaal in dit beeld. Bekijk de vertikalen, trek er desnoods lijnen door, en je zal zien dat naarmate ze verder uit het midden staan, schever komen te liggen. De linker torenspits staat al behoorlijk uit het midden en dus schever dan de rechter torenspits die al bijna recht staat omdat hij nagenoeg in het midden van het beeld ligt.
                        Heb de beelden allemaal nog eens bekeken en het klopt wat je hier beschrijft. Er zijn een aantal foto's genomen op 10mm en daar is dit fenomeen nog extremer. In het midden zijn de verticalen mooi recht en naar mate je meer naar de zijkant gaat gaan deze meer vervormen. Moest het hier gaan om een foto met allemaal verticale gebouwen zou dit zeer duidelijk zijn maar het gaat hier nu om een asymmetrische compositie.

                        Bedankt voor je toelichting

                        grtz Tigo
                        To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                        Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Towerbridge ( tonemapped )

                          Oorspronkelijk geplaatst door From East Bekijk bericht
                          Knappe foto hoor !
                          Thnx
                          To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                          Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Towerbridge ( tonemapped )

                            Wat er ook gezegd wordt in de , soms hoog oplopende , discusie's ... Je moet soms is durven afwijken van alle regeltjes en wetten en ieder zijn meug maar ik kan deze foto zeker smaken en vind ze zelfs prachtig
                            Groetjes
                            Luc
                            Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Towerbridge ( tonemapped )

                              Deze foto verdient een HOF-plaatsje ... al was het maar om de leuke reactie van Jos even in de kijker te zetten

                              Wat de foto betreft: het blauw springt er mij een beetje te fel uit en qua compo vind ik dat de toren wat naar links mocht.
                              Maar verder wel een leuke met deze bewerking en de vignetering als toetje.

                              Comment

                              Working...
                              X