Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste compactcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste compactcamera?

    Aangezien de prijzen van de SLR's zo de hoogte zijn ingeschoten heb ik besloten om gewoon nog een tijdje te wachten om een nieuwe te kopen. Ons oud compactcameraatje is echter ook dringend aan vervanging toe dus heb ik besloten nu daarin te "investeren". Heeft iemand aanraders? Ik had voorlopig de Nikon Coolpix P7000 op het oog. Ik wil wel niet meer dan 300 euro betalen.

  • #2
    Re: Beste compactcamera?

    Mocht dit je eerste DSLR worden, dan kun je ook besluiten om nog even door te sparen voor een Nikon D3100 met 18-55 mm objectief; zit nog in betaalbare prijsklasse. Daarin kun je beter investeren dan in een high-end compactcamera (tenzij je die natuurlijk gewoon graag erbij wil hebben)...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Beste compactcamera?

      We wilden eigenlijk graag een degelijke SLR (maar dit dus binnen een zestal maand) en daarbij een compactje voor onderweg, je weet hoe het is

      Comment


      • #4
        Re: Beste compactcamera?

        Oorspronkelijk geplaatst door Katniss Bekijk bericht
        We wilden eigenlijk graag een degelijke SLR (maar dit dus binnen een zestal maand) en daarbij een compactje voor onderweg, je weet hoe het is
        Klinkt bekend, maar kun je dan niet beter kijken naar een goedkoper compactje en het verschil gebruiken om een DSLR aan te schaffen. Onder normale lichtomstandigheden doen de compactjes weinig voor elkaar onder in kwaliteit, en kun je er perfecte plaatjes mee schieten. Bij weinig licht moet je dan echt gaan kijken in de richting van een Coolpix P7000/7100 of een Canon G11/12.
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Beste compactcamera?

          Ik ben ondertussen de Olympus Traveller SZ-10 aan het overwegen. Het is inderdaad logischer een goedkoper toestel te kiezen. Deze vind ik terug aan 160-180 euro. Nog steeds geen supergoedkoop model, maar het ziet er qua prijs/kwaliteit wel oké uit.

          Comment


          • #6
            Re: Beste compactcamera?

            Kijk bij dpreview eens naar deze test: http://www.dpreview.com/reviews/Q311...ZoomGroupTest/

            Ik zat toen al een heeeeele tijd met die Panasonic TZ10 en later de 20 in mijn kop. Nadat ik de test gelezen had is het de Nikon 9100 geworden. Nog geen seconde spijt van gehad. Past altijd wel in een of andere broekzak, goed lenske, goed in de hogere ISO's, soms een beeke te traag maar dan zet ik hem in de sportstand en dan is het heel bevredigend zelle.

            Djienbe
            Last edited by djienbe; 4 januari 2012, 14:25. Reden: ik typ wel eens fouten

            Comment


            • #7
              Re: Beste compactcamera?

              ik heb hier canon S95, kan je nu vinden voor minder dan 300 euro bij konijn ...
              prima toestel als je beetje meer moeite wil doen dan alles op autostand ... heb deze gekocht omdat ik met compactje niet zo graag flits en dat lukt met deze prima ...
              nadeel, beperkt batterijtje , weinig zoom ...

              Comment


              • #8
                Re: Beste compactcamera?

                Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                Klinkt bekend, maar kun je dan niet beter kijken naar een goedkoper compactje en het verschil gebruiken om een DSLR aan te schaffen. Onder normale lichtomstandigheden doen de compactjes weinig voor elkaar onder in kwaliteit, en kun je er perfecte plaatjes mee schieten. Bij weinig licht moet je dan echt gaan kijken in de richting van een Coolpix P7000/7100 of een Canon G11/12.
                Ik denk niet dat je P7100 of G12 onder 400€ nieuw gaat vinden
                I try to do always my best.
                http://fotografieluc.jimdo.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Beste compactcamera?

                  Heb gisteren voor mijn dochter een 7100 gekocht.
                  Deze vind je niet onder de 439 € , maar ben wel verbaasd
                  over de geleverde kwaliteit en mogelijkheden.
                  Buiten het feit dat er geen verwisselbare lenzen opzitten gaat die
                  qua mogelijkheden best uit naar een basic DSLR.
                  Maar als je op zoek was naar een degelijk compact is dit zeker te overwegen.
                  Enig nadeel dat ik ontdekte was het geringe kleine diafragma, deze gaat max tot
                  F8 ? wat voor sommige omstandigheden wat groot kan zijn..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste compactcamera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                    ik heb hier canon S95, kan je nu vinden voor minder dan 300 euro bij konijn ...
                    prima toestel als je beetje meer moeite wil doen dan alles op autostand ... heb deze gekocht omdat ik met compactje niet zo graag flits en dat lukt met deze prima ...
                    nadeel, beperkt batterijtje , weinig zoom ...
                    +1 voor de S95
                    dslr4dummies

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste compactcamera?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Katniss Bekijk bericht
                      Aangezien de prijzen van de SLR's zo de hoogte zijn ingeschoten heb ik besloten om gewoon nog een tijdje te wachten om een nieuwe te kopen. Ons oud compactcameraatje is echter ook dringend aan vervanging toe dus heb ik besloten nu daarin te "investeren". Heeft iemand aanraders? Ik had voorlopig de Nikon Coolpix P7000 op het oog. Ik wil wel niet meer dan 300 euro betalen.
                      Beste Katniss bij deze een link, voor een Nikon P7000 voor minder dan 300€


                      Grts
                      Luc
                      I try to do always my best.
                      http://fotografieluc.jimdo.com/

                      Comment

                      Working...
                      X