Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

    Afgelopen dagen heb ik aardig wat op internet zitten rondneuzen na de Canon Extenders III. Ik twijfel heel erg tussen de Canon Extender 1.4 en 2.0. Voor de EOS 7D + Canon 70-200 II.
    * 2.0 geeft wel de mm, maar de maar is f/5.6
    * 1.4 geeft minder mm, maar nog wel f/4

    Waar zou ik deze combinatie het meeste gebruiken ? In de lokale dierentuin Burgers Zoo. Waar ik een jaarkaart van heb.

    Wie gebruikt zijn 70-200 II in combinatie met een extender ?
    * welke gebruik je
    * wat zijn je ervaringen
    * kun je eventueel voorbeelden posten met exif ? (liefst met een crop body) ;-)

    Ik vraag specifiek na combinaties met de 70-200 II. Niet na de oudere versies van de 70-200 serie

    Alvast bedankt voor je reactie. ;-)

    Ik heb getwijfeld of ik niet zal gaan voor een 100-400, maar vind de tas nu eigelijk al zwaar zat

  • #2
    Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

    Als ik het goed heb heeft Bart (Bl@ck Bandit) die combinatie . Hij heeft zelfs eventjes z'n 100-400 te koop gezet, omdat die combinatie zo goed was...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

      Ik heb geen van beide en kan dus niet vergelijken, maar hier doen ze het wel : door gebruik te maken van de mouse-over schakel je tussen beide combinaties en zie je het verschil in beeldkwaliteit. De 70-200 met 2x extender III doet het zo te zien meer dan behoorlijk (onwaarschijnlijk goed eigenlijk voor een zoom + 2x extender combinatie), maar de 100-400 lijkt me toch nog nét dat iétsje scherper (vooral dan in de hoeken).
      Vraag is of je daar in de praktijk last van hebt (die vraag kun/moet je je met alle dergelijke tests stellen natuurlijk).
      Master the craft, and the art will follow.
      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

      Comment


      • #4
        Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

        In de praktijk denk ik dat je een 400 langer omhoog kunt houden door het geringe gewicht. Zo'n 400 heb je al voor laten we zeggen 900 euro,... niet veel meer dan een extender, dus.

        Comment


        • #5
          Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

          Dank jullie,

          ik ken de site mede door deze site ben ik aan het twijfelen of ik een extender 2.0 zal gaan aanschaffen.

          Denk dat de scherpte in de hoeken wel mee zal vallen op een crop body. Test is ook uitgevoerd op een FF.

          Wie heeft er voorbeelden van een degelijke setup en ervaringen er mee. Heb gelukkig al wat voorbeelden op flickr gevonden. En tot nu toe kantel ik wel wat meer na de 2.0, maar ben er nog niet geheel over uit.

          Comment


          • #6
            Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

            Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
            In de praktijk denk ik dat je een 400 langer omhoog kunt houden door het geringe gewicht. Zo'n 400 heb je al voor laten we zeggen 900 euro,... niet veel meer dan een extender, dus.
            Dankje voor je reactie, maar zoals je in het klein al had kunnen lezen had ik een 100-400 heb overwogen, maar daar heb ik geen behoefte op dit moment aan in verband met extra gewicht wat ik dan weer mee sleep. Die optie valt voor mij persoonlijk al af.

            Dan heb je het over tweede hands ? En ik koop enkel mijn spullen nieuw in de winkel.

            Dit is dan ook de reden dat ik mij puur concentreer op de keuze tussen een Extender III 1.4 of 2.0.

            Comment


            • #7
              Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

              Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
              Dank jullie,

              ik ken de site mede door deze site ben ik aan het twijfelen of ik een extender 2.0 zal gaan aanschaffen.

              Denk dat de scherpte in de hoeken wel mee zal vallen op een crop body. Test is ook uitgevoerd op een FF.

              Wie heeft er voorbeelden van een degelijke setup en ervaringen er mee. Heb gelukkig al wat voorbeelden op flickr gevonden. En tot nu toe kantel ik wel wat meer na de 2.0, maar ben er nog niet geheel over uit.
              Ik denk zelfs dat de scherpte in de hoeken voor 400mm-bezitters weinig rol speelt, omdat je die er zelfs met een cropcamera afnipt. Wie de moeite doet om een extender op te schroeven wil gewoonlijk namelijk het gevoel hebben van een echte tele.
              Wat wil je daar eigenlijk mee trekken?
              Misschien dat iemand dan een foto kan toveren, zo scherp als de voorbeelden op je site.
              Daar zal ne goeie fotograaf voor moeten opdagen, mijn gedacht,... die veel missers in de vuilbak heeft gekieperd. Die 200-mm-maniakken vinden namelijk vaak een statief ook te zwaar om meezeulen.
              Last edited by Poza; 4 januari 2012, 13:29.

              Comment


              • #8
                Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

                Bij een Crop Camera is de kijk hoek anders dan bij een Full Frame camera. Dus als je in zou zoomen met een factor 1.6 op een FF dan zul je toch iets anders zien dan op den CC. En CC gebruikt de buitenste randen van een EF objectief niet. Hierdoor ben ik niet zo bang voor de randscherpte.

                EF-S lenzen zijn al wel aangepast voor die kleinere sensor en hebben dus dat voordeel van de randscherpte niet. Indien je van voordeel kunt spreken ;-)

                Waar ik de combinatie Extender III en 70-200II vooral voor wens te gebruiken is voor het fotograferen in de lokale dierentuin (Burgers Zoo) kom hier met regelmaat wat mm te kort.

                Dit is dan ook de reden dat ik heel gericht vraag na ervaringen en eventuele voorbeelden met deze combinatie(s)

                Comment


                • #9
                  Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

                  Die combinatie werkt vrij goed, maar omdat het totaalgewicht heel wat hoger is dan die van de 100-400 heb ik die toch ook nog maar bijgehouden.
                  Als ik een heel weekend rondloop op de Fly-In, dan is het beter om wat minder gewicht mee te sleuren.

                  Die combinatie komt wel van pas op evenementen waar de 70-200 voor 90% van de foto's lang genoeg is, maar waar ik soms toch wel eens wat meer zou willen inzoomen.
                  Bijvoorbeeld op de triatlon was die combinatie vorig jaar heel handig, alleen voor de zwemproef gebruik ik dan de 70-200 + teleconverter, voor alle andere foto's is de 70-200 ideaal zonder teleconverter.
                  De jaren daarvoor wisselde ik dan tussen de 100-400 en de 70-200, ofwel had ik dan beide lenzen bij, of kon ik eventjes naar huis om van lens te wisselen (de zwemmers kwamen hier vlakbij uit het water, en voor de fietsproef kwamen ze hier door de straat, die lenswissel was dus niet zo moeilijk).

                  De beeldkwaliteit van de 70-200 L IS II + 2 x TC type III is ongeveer vergelijkbaar met die van een 100-400.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

                    @ Black B@ndit excuses voor de late reactie. Heel erg bedankt voor je reactie.

                    Ik blijf heel erg twijfelen. Gisteren in Artis Amsterdam geweest en hier had ik genoeg aan de 70-200.

                    Kennis van mij heeft de Canon Extender II (1.4) gekocht en zodra de tijd het toelaat ga ik eens test rondje doen in Burgers Zoo. Vind het eigenlijk ook zonde als ik iets koop wat vervolgens in de kast beland. Blijft een lastige keuze wel of geen extender? En als je een extender neemt 1.4 of 2.0 ?

                    Heb aantal foto's gevonden gemaakt met een 70-200II en extender 2.0 en deze zagen er erg goed uit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

                      Ik heb me vandaag een Sony 1.4TC aangeschaft en ben ook al een paar dagen aan het rondneuzen op het internet.

                      Conclusie is dat je de 2.0TC best links laat liggen. Een 1.4TC, 1 of 2 stops dichtdraaien en croppen, en je krijgt betere beeldkwaliteit dan een 2.0TC.

                      Een 1.4TC geeft wel voordeel, dus scherper dan naderhand croppen en zonder 1.4TC.

                      Hier zie je een vergelijking met een 70-200/2.8 en 1.4TC en 2.0TC, weliswaar van Sony. Maar bij alle testen komen ze tot dezelfde conclusie.

                      Een teleconverter werkt het best met lichtsterke primes (500/F4, 300/2.8 ..), maar ook met lichtsterke zooms gaat dit goed zoals een 70-200/2.8.

                      Een teleconverter op een 70-300/f4-5.6 bijvoorbeeld, geeft slechtere resultaten dan achteraf croppen.

                      Af snelheid zou ook heel goed meevallen met een 1.4TC.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

                        Dankje voor je reactie.

                        De link met de test die je geeft heeft helaas voor mij geen toegevoegde waarde. Sorry. Ik vraag specifiek na gebruikers ervaringen van een bepaalde combinatie. De Canon 70-200 f/2.8 IS II met Canon Extender III (1.4 en 2.0). Dit doe ik met een reden. Ik ben zelf in bezit van een Caon 70-200 f/2.8 IS II en zit te twijfelen of één van deze twee Extenders een toegevoegde waarde voor mij gaat geven.

                        Hoop snel een test te kunnen doen met de Extender II 1.4. De III schijnt kwalitatief al een stuk beter te zijn ? Dan heb ik ieder geval al een gevoel bij het gebruik van een Extender.

                        Helaas had de winkel waar ik van de week was geen van beide op voorraad. Dus testen ging helaas niet door.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

                          Weet niet of je hier iets aan hebt... mijn test met Nikon...
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

                            Heel erg bedankt voor je reactie.

                            Ik zou me graag willen beperken tot ervaringen met de combinatie Canon 70-200 f/2.8 IS II en Extender III. Redenen zijn reeds genoemd ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Combinatie; Canon 70-200 II + Extender III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                              Ik blijf heel erg twijfelen. Gisteren in Artis Amsterdam geweest en hier had ik genoeg aan de 70-200.
                              .
                              Gisteren was het bij ons nogal donker voor een 400 5.6. Vergeet niet dat je sluitertijd met de tc erop heel wat korter moet, bovenop het aantal stops verlies aan diafragma waar men het meestal enkel over heeft.
                              Als ik dan lees dat "De beeldkwaliteit van de 70-200 L IS II + 2 x TC type III is ongeveer vergelijkbaar met die van een 100-400." herinner ik me dat sommigen die laatste ook nog eens een stop verder dichtknijpen voor een scherpte vergelijkbaar met de vol open 400 prime.
                              Last edited by Poza; 9 januari 2012, 21:27.

                              Comment

                              Working...
                              X