Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

margate bay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • margate bay

    Dit zijn mijn 1e stappen in de onderwaterfotografie, heb deze vakantie mijn padi gehaald, dus ga ik zeker meer aan onderwaterfotografie doen.
    Locatie: Margate Bay, Zuid Bonaire, hier komen vooral zachtere soorten koraal voor. In het Noordelijke deel is het voornamenlijk hard koraal.



    Update:

    Last edited by jos82; 5 januari 2012, 11:10. Reden: BG schoongemaakt
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: margate bay

    Knap onderwaterlandschap ! En dat voor een eerste poging
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: margate bay

      Bedankt voor je reactie Danny.
      Moet eerlijk zeggen dat ik heel veel onderwaterfoto`s geschoten heb, en er maar weinig zijn waar ik echt tevreden over ben hoor.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: margate bay

        Amai, ik vind dat ook heel mooi gelukt, doe zo verder

        D.

        Comment


        • #5
          Re: margate bay

          Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
          Knap onderwaterlandschap ! En dat voor een eerste poging
          Hier van het zelfde gedacht en gemeend. Het geeft een mooi beeld van de flora in de Caribische Zee. Ik stuur u in pm een update met wat kleurcorrectie.

          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          Bedankt voor je reactie Danny.
          Moet eerlijk zeggen dat ik heel veel onderwaterfoto`s geschoten heb, en er maar weinig zijn waar ik echt tevreden over ben hoor.
          Zeker de moed niet opgeven, trouwens kritisch zijn voor jezelf is half gewonnen. Enkele jaren terug (2005) was ik ook in dat gebied. Slechts maar een 5 tal foto's waar ik echt tevreden mee was, uiteindelijk staan er nog 2 op m'n webstek. Ook om de één of andere reden ben ik daar ook met veel foto's de mist in gegaan, vooral de witte zandbodems zijn verdomd lastig voor overbelichting. Tevens had ik toen ook niet de kennis en ervaring die ik tot nu heb mogen vergaren.

          Bovendien proficiat met het behalen van je duikbrevet. ... duik je hier (NL of BE) ook al ?
          grt, TROPCAL
          www.tropcal.be

          Comment


          • #6
            Re: margate bay

            mooi, mooi
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: margate bay

              Heel mooi
              Het blijft toch speciaal die onderwaterfoto's. Mooie kleuren ook al helt de witbalans iets teveel naar het groene vind ik.
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

              Comment


              • #8
                Re: margate bay

                proficiat met je duikbrevet
                dat beloofd voor de toekomst
                eos 600 d
                lens 18-135 canon 10-22canon

                Comment


                • #9
                  Re: margate bay

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tropcal Bekijk bericht

                  Zeker de moed niet opgeven, trouwens kritisch zijn voor jezelf is half gewonnen. Enkele jaren terug (2005) was ik ook in dat gebied. Slechts maar een 5 tal foto's waar ik echt tevreden mee was, uiteindelijk staan er nog 2 op m'n webstek. Ook om de één of andere reden ben ik daar ook met veel foto's de mist in gegaan, vooral de witte zandbodems zijn verdomd lastig voor overbelichting. Tevens had ik toen ook niet de kennis en ervaring die ik tot nu heb mogen vergaren.

                  Bovendien proficiat met het behalen van je duikbrevet. ... duik je hier (NL of BE) ook al ?
                  Ben benieuwd naar uw variant.
                  Probeer de WB zo goed mogelijk te houden onder water met een witkaart. Vervolgens doe ik kleurcorectie met de 3 pipetten in "curven" CS5. Als de correctie te groot is krijg ik echter wel behoorlijk detailverlies.
                  Ik wil absoluut ook eens in Nederland ( Grevelingen ) gaan duiken. Moet het wel wat warmer worden.
                  Heb uw site eens bekeken, Prachtig zeg. Geeft me wel inspiratie nog veel te oefenen.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: margate bay

                    Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                    Ben benieuwd naar uw variant.
                    zie pm

                    I
                    Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                    k wil absoluut ook eens in Nederland ( Grevelingen ) gaan duiken. Moet het wel wat warmer worden.
                    Ik moet ook niet veel weten van dat koude sop maar echt warm wordt het hier nooit hé. Ik ben eigenlijk op zoek naar een buddy die ook geboeid is in OWF om rond de periode april/mei me te vergezellen voor enkele opnames. Ik zit met een paar beelden in men hoofd om een snoek vast te leggen. Gezien deze het best te benaderen zijn in de avond/nacht wordt het nachtwerk, vermoedelijk meerdere duikjes op verschillende dagen. Bij deze mocht er iemand het zien zitten ... via pm.
                    grt, TROPCAL
                    www.tropcal.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: margate bay

                      Mooi onderzeeschapje hoor, en proficiat met je brevet
                      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                      Comment


                      • #12
                        Re: margate bay

                        Iedereen bedankt voor alle positieve reacties.
                        Heb nog een aangepaste update geplaatst na wat kleuraanpassingen. Dit dankzij goede tips van member Tropcal.
                        Heb nog een hoop te leren zowel in de fotografie onder water als de nabewerking, maar we blijven oefenen.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: margate bay

                          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                          Iedereen bedankt voor alle positieve reacties.
                          Heb nog een aangepaste update geplaatst na wat kleuraanpassingen. Dit dankzij goede tips van member Tropcal.
                          Heb nog een hoop te leren zowel in de fotografie onder water als de nabewerking, maar we blijven oefenen.
                          Als ik eerlijk mag zijn vind ik de originele beter
                          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                          Comment


                          • #14
                            Re: margate bay

                            oeioeioei ... opletten met die schuivertjes Jos. Ik moet men voorganger bijtreden, ... het is te rood.

                            Als het ongeveer goed zit heb je dit, linkje

                            Zoals ik je reeds meldde is werken in raw en in combinatie met roodfilter het beste huwelijk in de meeste omstandigheden. (uitsluitend voor tropisch water en met een max. van +/- 25 diep)

                            In het boek 'Handleiding voor digitale onderwaterfotografie' naar de hand van Ron Offermans staat dit alles verduidelijkt a.d.h.v. een effectiviteitstabel. En geloof me het klopt als een bus, weliswaar weer de ideale omstandigheden in acht genomen.
                            grt, TROPCAL
                            www.tropcal.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: margate bay

                              Ga zo door!

                              Comment

                              Working...
                              X