Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d2hs vs. nikon d70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d2hs vs. nikon d70

    dag iedereen,
    ik bezit momenteel de nikon d70, waarvan ik nog steeds tevreden ben. ik fotografeer wekelijks sportwedstrijden, voornamelijk hockey. ik zou hiervoor eventueel een tweede body kopen, en de nikon d2hs sprak me aan vanwege de 8bps.. het grootste minpunt van deze camera is de 4MP.. zal ik een groot verschil merken tussen de 6MP die ik nu heb, en de 4MP van de d2hs? heeft iemand eventueel foto's die getrokken zijn met dit toestel, waarop de kwaliteit van dit toestel te zien is? ook de ISO prestaties zouden niet zo goed zijn, klopt dit?
    alvast bedankt

    Cedric


  • #2
    Re: nikon d2hs vs. nikon d70

    Zoek een D300, die is op alle gebied beter dan die D2hs , en kan ook 6fps aan.
    Als dat echt niet genoeg is zet je er een pd-k1 kit onder en dan kan je er ook 8fps met trekken.
    De D2hs heeft enkel de bouwkwaliteit nog beter, als je ijshockey trekt kan je er desnoods je favoriete team "manueel" mee gaan helpen als ze eens op de vuist gaan haha
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: nikon d2hs vs. nikon d70

      Zij die nooit met een D2HS gewerkt hebben onderschatten dit toestel, inderdaad maar 4 milj pixels maar ze zijn dan ook beregoed, als ik moet kiezen tussen een D300 of de D2HS ( zoals jij die voor jouw doeleinde wil gebruiken ) ga ik zonder twijfel voor de D2HS ( let wel de "S" moet er bij staan he, de gewone D2H is minder goed dan de S-versie ) Ik heb een hele tijd gewerkt met de D2HS en achteraf spijt gehad dat ik hem verkocht heb.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: nikon d2hs vs. nikon d70

        Hoi,

        de D2H (s) was specifiek ontworpen voor journalistiek en sport. Inderdaad slechts 4 megapixel maar wel zeer goeie pixels met een supersnelle autofocus. Ik was in ieder geval zeer tevreden toen ik nog een gewone D2H had. Tov de D70 zal het zeer zeker een verbetering zijn.

        Maar zoals reeds gezegd is de D300 misschien ook geen slechte optie. Qua chip zeker beter dan de D2Hs. Weet niet direct hoe het zit met andere features.

        Mvg,
        Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

        Comment


        • #5
          Re: nikon d2hs vs. nikon d70

          Ondanks de robuuste bouw en de snelheid van de D2Hs, zou ik toch blind voor de D300 gaan.
          Dynamisch bereik, ruisprestaties en meer ruimte om te croppen zijn voor een sportfotograaf vele malen belangrijker.
          Een hoop ouwe zooi
          www.rbfoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: nikon d2hs vs. nikon d70

            is de nikon d300 ongeveer even duur tweedehands als de d2hs? de d300 ziet er inderdaad niet slecht uit, ze wordt zelfs "de nikon d3s met aps-c sensor" genoemd
            mooie actiefoto's trouwens voorbeeldfoto's zijn nog steeds welkom

            Comment


            • #7
              Re: nikon d2hs vs. nikon d70

              En waarom de D7000niet i.p.v de D300 ?
              Meer MP,betere ruisonderrukking,hogere iso?
              Snelheid 6bps
              En, goedkoper.

              Ten opzichte van de D 70 een reuzesprong vooruit ,zeker wat ruis en snelheid betreft.

              Comment


              • #8
                Re: nikon d2hs vs. nikon d70

                Een D300 koop je tegenwoordig tweedehands voor €550,- a €650,-
                Ik heb nog geen D7000 voor die prijs gezien?

                Wel heb je volledig gelijk op de andere punten
                Een hoop ouwe zooi
                www.rbfoto.nl

                Comment


                • #9
                  Re: nikon d2hs vs. nikon d70

                  Heb de D2H en is een beregoeie camera voor sport....

                  bv... http://www.pbase.com/pieter_73/irc_y...oek_rally_2008
                  Dare to be different than the pack...
                  https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon d2hs vs. nikon d70

                    Oorspronkelijk geplaatst door pixelmaniac Bekijk bericht
                    En waarom de D7000niet i.p.v de D300 ?
                    Meer MP,betere ruisonderrukking,hogere iso?
                    Snelheid 6bps
                    En, goedkoper.

                    Ten opzichte van de D 70 een reuzesprong vooruit ,zeker wat ruis en snelheid betreft.
                    De autofocus van een D300(s) is beter dan die van een D7000
                    meer cross sensoren en meer scherpstelpunten

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon d2hs vs. nikon d70

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
                      Heb de D2H en is een beregoeie camera voor sport....

                      bv... http://www.pbase.com/pieter_73/irc_y...oek_rally_2008
                      Behalve als je boven de ISO400 moet Dan gaat het geheel heel hard achteruit.
                      Een hoop ouwe zooi
                      www.rbfoto.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon d2hs vs. nikon d70

                        D2h 800 iso 1/640 6.3 185mm

                        3200 iso 1/125 6.3 400mm

                        dit is me met een D70 op 1600 iso nog nooit gelukt om zo weing ruis te hebben.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon d2hs vs. nikon d70

                          Björn van der Doelen staat er netjes op, alleen zie ik wel banding op de achtergrond.
                          Niet vervelend bedoeld, maar dit krijg je op webformaat met iedere camera nog wel toonbaar. Een D70 heeft daar wel meer moeite mee maar dat lukt ook zonder enig probleem voor internetvertoning.
                          Ik heb zelf ook een D2H gehad, nooit spijt van gehad en ik gebruikte hem in veel situaties liever dan de D2X maar sinds de introductie van de D300 en kornuiten, zijn deze camera's een complete klasse gedegradeerd. In beeldkwaliteit dan.
                          Een hoop ouwe zooi
                          www.rbfoto.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon d2hs vs. nikon d70

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Zij die nooit met een D2HS gewerkt hebben onderschatten dit toestel, inderdaad maar 4 milj pixels maar ze zijn dan ook beregoed, als ik moet kiezen tussen een D300 of de D2HS ( zoals jij die voor jouw doeleinde wil gebruiken ) ga ik zonder twijfel voor de D2HS ( let wel de "S" moet er bij staan he, de gewone D2H is minder goed dan de S-versie ) Ik heb een hele tijd gewerkt met de D2HS en achteraf spijt gehad dat ik hem verkocht heb.
                            Met Francis eens.
                            Ik vind dat er trouwens eens moet worden gestopt om meewarig te kijken op "maar" 4 Mpixels tov 6 Mpix.
                            Wat dat croppen betreft : voor mij persoonlijk is dat een noodoplossing, daarvoor zijn er zooms en, nog veeeel belangrijker : benen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon d2hs vs. nikon d70

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Wat dat croppen betreft : voor mij persoonlijk is dat een noodoplossing, daarvoor zijn er zooms.
                              Bestaan er telelenzen, zooms kunnen ook heel erg kort zijn Croppen is er alleen voor om kleine correcties(scheef of net iets erop) uit te voeren.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X