Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe D90 stuk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe D90 stuk?

    Dag allemaal,

    eerst en vooral een zeer fijn 2012 gewenst !

    Onder de kerstboom lag voor mij een nikon D90 met 35mm 1.8
    Bibi hier dus heel blij, meteen aan de slag.
    Ik vind de autofocus in donkere situaties abnormaal traag,(ik vergelijk met mijn vroegere d80 met 50mm) dit ondervond ik al meteen op kerstavond, vertrok daarna naar noorwegen waar ik hem meteen zwaar mishandeld heb, nl meegepakt in min 18 graden, waarna hij op oudjaar in sommige situaties zelfs niet meer wou focussen.
    Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft.
    Heeft er iemand van jullie tips?(heb geen andere lens dus kan op mijn eentje hier niet uitmaken of het de lens of de camera zelf is)

    Ik luister in blijde verwachting

  • #2
    Re: Nieuwe D90 stuk?

    welk focus punt gebruik je? enkel het middelste punt is een cross-focus punt bij een D90, dus als het donker is, maak zoveel mogelijk van dit focus punt gebruik.

    D90 heeft zeker onder moeilijke omstandigheden, geen snelle focus, het is dezelfde als de D80 had.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe D90 stuk?

      De80 en 90 hebben dezelfde AF-unit, dus de camera's zouden hetzelfde moeten presteren. Ik heb met de D200, zelfde AF, nooit problemen gehad.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe D90 stuk?

        Het kan aan de lens liggen want mijn D90 is ook "zwaar mishandeld" toen ik hem pas had. Kiruna, Zweden tussen -15 en -27 waarbij de camera meer dan een uur in -27 op statief stond zonder enig probleem. Dit was met kitlens AF-S 18-105.
        Ik kan niet vergelijken met een D80 want mijn vorige digitale camera was een bridge (coolpix8700) en mijn vorige analoge camera's hadden geen autofocus

        Misschien eens testen met een andere lens?
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe D90 stuk?

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          welk focus punt gebruik je? enkel het middelste punt is een cross-focus punt bij een D90, dus als het donker is, maak zoveel mogelijk van dit focus punt gebruik.

          D90 heeft zeker onder moeilijke omstandigheden, geen snelle focus, het is dezelfde als de D80 had.

          Ik gebruikte dus niet enkel het middelste punt, zal eens uitzoeken hoe ik dat kan wijzigen...

          Was eigenlijk tevreden over focus d80,voelt als een enorm verschil aan met dit toestel, lijkt me dus eerder abnormaal...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe D90 stuk?

            Misschien ook eens het objectief er af halen, evt. contactjes schoonwrijven en terug monteren?
            dslr4dummies

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe D90 stuk?

              Oorspronkelijk geplaatst door Saskia2 Bekijk bericht
              Ik gebruikte dus niet enkel het middelste punt, zal eens uitzoeken hoe ik dat kan wijzigen...

              Was eigenlijk tevreden over focus d80,voelt als een enorm verschil aan met dit toestel, lijkt me dus eerder abnormaal...
              test je toestel bij normale omstandigheden. let op je focus punt, let op contrast.
              doe dit dan ook bij moeilijkere omstandigheden... leer de beperking van je toestel en lens kennen... immers... op die D80... werkte je vermoedelijk niet in gelijke omstandigheden? dat 35mm lensje kan immers in veel licht armere omgevingen werken...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment

              Working...
              X