Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede camera met video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede camera met video

    Ik ben op zoek naar een goed algemeen fototoestel met video functie.
    Momenteel heb ik een goedkope compact camera en was ik van plan een camcorder te kopen. Maar aangezien ik meestal foto's neem en liefst niet 2 toestellen moet meenemen, heb ik beslist een goede digitale camera te kopen met full hd video.

    Ik ben al wat informatie gaan inwinnen bij een goede fotowinkel. Hier stelden ze de nikon j1 voor. Ik heb hier nog wat twijfels over omdat ik nog niet echt weet of ik nadien nog met andere lenzen zou gaan werken + de prijs (€550) is ook een beetje over het vooropgestelde budget.

    vereisten: goed allround fototoestel, video full hd (avchd), stereo geluid, ingebouwde flits
    optioneel: raw formaat voor foto
    gebruik: familiemomenten registreren (foto en video) + landschap - en natuurfoto's

    Enkele toestellen die ik wel interessant vond:
    compact:
    - panasonic lx5
    - panasonic tz20
    - canon powershot s100
    - sony hx9
    - nikon 9100

    systeem:
    - nikon j1
    - panasonic gx1
    - panasonic gf3 (gunstige prijs, maar wel mono geluid)

    slr:
    - nikon d3100 (gezien prijs ongeveer hetzelfde als de j1 + heb familie met een D50 met een hele set lenzen die ik af en toe wel mag lenen, nadeel: niet compact)

    Alle tips/alternatieven zijn welkom.

  • #2
    Re: goede camera met video

    Nikon J1 laatst bekeken. Goede full hd film met autofocus. Daarnaast is de geluidsopname prima voor een compact. Ook maakt de J1 goede foto's en heb je niet het idee dat je met een compact camera werkt. Als laatste zijn de verschillende lensjes die je kunt kopen ook van goede kwaliteit en is het design echt een plus.

    Comment


    • #3
      Re: goede camera met video

      Lees ook zeker dit draadje:
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X