Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Videofunctie bij nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Videofunctie bij nieuwe camera

    Beste,

    Alvast bedankt voor de reacties op mijn vorige vraag.

    Hierbij wel een andere vraag.
    Ik wil dus een nieuwe camera kopen omdat mijn camera geen goede foto`s maakt van de bewegende kinderen.
    Ook wil ik wel een camera met een goede video functie. Ik weet wel dat veel cameras 1080p of 720p filmen maar dit zegt niet alles over de belichting, focussing tijdens het filmen. Het filmen dient om in een zaal vanop 25 m shows te filmen

    Eerst viel mijn oog op een FUJIFILM FinePix HS20EXR ong 250 euro, deze schijnt mooie foto`s te maken maar heeft blijkbaar moeite met inzoomen en focussing bij het filmen
    Ik dacht ook aan een PANASONIC Lumix DMC-FZ48 ong 300 euro. Deze filmt blijkbaar goed maar kan bvb niet zoveel fps schieten en presteert minder in goed licht, ook geen RAW functie

    Een andere optie is een SLR Canon EOS 1100D, met een zoom lens om veraf goed te filmen? is dit echt nodig of is een 18-55mm genoeg om te filmen vanop een afstand van 25 m? Dit zit al wel een pak hoger in prijs

    Nog een vraag: is het zinnig om zowel goede film als fotokwaliteit te wensen op een toestel. Is de kwaliteit van bvb een bridge of een EOS 1100D te vergelijken met de kwaliteit van een videocamera van om en bij de 200 euro?

    Alvast bedankt, ik weet dat het een heleboel is

    mvg Kenny

  • #2
    Re: Videofunctie bij nieuwe camera

    Videos focussen en belichten doe je normaal manueel. Ik denk dat er geen fototoestel is waaraan je dat kan toevertrouwen.

    Comment


    • #3
      Re: Videofunctie bij nieuwe camera

      Ik ben ook op zoek naar een toestel en daarstraks in de fotowinkel zeiden ze dat de filmfunctie van de 1100D niet veel voorstelt. Men wil hiermee zeggen dat telkens hij telkens opnieuw wil autofocussen op je spelende kinderen waardoor je steeds onscherpte krijgt. Bij een stilstaande fase zoals een landschap zou dit wel lukken.

      't is natuurlijk maar 1 visie en misschien een commerciele maar toch.

      Comment


      • #4
        Re: Videofunctie bij nieuwe camera

        Oorspronkelijk geplaatst door SunnyMoon Bekijk bericht
        Men wil hiermee zeggen dat telkens hij telkens opnieuw wil autofocussen op je spelende kinderen waardoor je steeds onscherpte krijgt. Bij een stilstaande fase zoals een landschap zou dit wel lukken.
        Dam doet de camera precies wat je van hem hebt gevraagd: scherpstellen op een bepaald punt en als dat punt beweegt, wordt er opnieuw scherpgesteld en als je dat niet wilt, moet je de camera op MF zetten.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Videofunctie bij nieuwe camera

          Filmen doe je met een video-camera.
          Het filmen met een foto-camera is in mijn ogen niet meer dan een gadget.
          Goed om een fait divers te filmen, maar niet meer.
          En als je goede video-films wil maken dan staat daar een prijs tegenover.
          De prijs van een volwaardige video-camera.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Videofunctie bij nieuwe camera

            Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
            Filmen doe je met een video-camera.
            Het filmen met een foto-camera is in mijn ogen niet meer dan een gadget.
            Goed om een fait divers te filmen, maar niet meer.
            En als je goede video-films wil maken dan staat daar een prijs tegenover.
            De prijs van een volwaardige video-camera.
            Of een 5D mark II
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment


            • #7
              Re: Videofunctie bij nieuwe camera

              Voor de 5D geld hetzelfde, meer dan 4GB kun je in een keer niet achter elkaar zonder pause filmen, en autofocus werkt ook niet goed.
              Alleen heb je wel iets betere kwaliteit, net als de 7D en 60D.
              Gr.
              Paul

              Comment


              • #8
                Re: Videofunctie bij nieuwe camera

                Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                Voor de 5D geld hetzelfde, meer dan 4GB kun je in een keer niet achter elkaar zonder pause filmen, en autofocus werkt ook niet goed.
                Alleen heb je wel iets betere kwaliteit, net als de 7D en 60D.
                Gr.
                Paul
                dan hebben we natuurlijk nog deze
                http://content.hwigroup.net/images/f...ens_LF_3_4.jpg

                maar 12000€
                Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                hier vind je mijn foto's en hier ook

                Comment


                • #9
                  Re: Videofunctie bij nieuwe camera

                  goh, even serieus nu. Ik denk dat als je veel belang hecht aan focussen, je beter even bij sony gaat gaan kijken met hun SLT's. De kwaliteit van de foto's is gelijk aan de gewone dslr maar bij het filmen gebruiken ze ook fase-detectie? (ja toch hé) voor hun video's ==> veel rapper focussen.
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Videofunctie bij nieuwe camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                    Of een 5D mark II

                    Aangepast met diverse toeters en bellen.
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Videofunctie bij nieuwe camera

                      de meeste DSLR en zekers de FF toestellen zoals we ze nu kennen zijn niet geschikt voor video.

                      neem als voorbeeld een 5dii, daar heb je een 21mp sensor waar maar 2mp gebruikt wordt voor video. Dit maakt dat er grote gaps ontstaan tussen de pixels en dit resulteert in wat men noemt aliasing of kartelvorming.

                      Een kleinere 2mp sensor waarvan de pixels zelfde grootte hebben als de 5dmii gaat betere resultaten leveren dan een 5dmkii. Typische video toestellen gebruiken meestal grotere pixels op grote sensor zodat er geen gaps onstaan en dit verbetert ook hoge ISO prestaties.

                      Ander probleem bij DSLR is dat je spiegel opklapt tijdens video. In DSLR's zijn er aparte sensosr voor autofocus en voor lichtmeting aanwezig, deze worden enkel belicht als de spiegel neergeklapt is, dus niet bij video, met als resultaat dat je basis belichting en AF systeem uitvalt tijdens video.
                      Uitzondering hierop zijn toestellen zonder opklappende spiegel (translucent), die bieden wel mogelijkheid tot zeer snelle AF en lichtmeting.

                      Zogenaamde systeemcamera (panasonic micro 4/3 en sony nex) hebben ook dit probleem niet, (gebruiken geen spiegel) AF is wel niet zo snel als van de sony translucent toestellen (a33, a55 ...) maar voldoende snel voor meeste toepassingen.

                      Dan is er nog het probleem van rolling shutter , beeld vervormt bij beweging, veel hangt af vd gebruikte technieken door camera fabrikant.
                      Recente toestellen hebben dit probleem minder.

                      DSLR's hebben meestal een beperkte continu opname tijd, zit meestal rond de 20 minuten, de reden hiervoor is dat anders de sensor oververhit.

                      Dan is er nog het probleem van stabilisatie, klassieke stabilisatie systemen ingebouwd in DSLR objectieven voldoen totaal niet voor video. Sommige bridge toestellen hebben een ingebouwd stabilisatie systeem geschikt voor video, er bestaan ook objectieven met zulk systeem ingebouwd.

                      als je manueel wil focussen/zoomen moet je lens daarvoor geschikt zijn om schokkerige beelden te vermijden.


                      Dus als je een toestel voor hoofdzakelijk video wenst te kopen is een klassieke DLSR zoals ze nu op de markt zijn ten stelligste af te raden door te veel gebreken en beperkingen. Die gaan je enkel maar teleurstellen.
                      Toestellen die al beter geschikt zijn, zijn de SLT's (translucent) zoals bvb sony a35, welke je voor een zeer schappelijke prijs kunt kopen.

                      Dan heb je ook nog de systeemcamera's van panasonic die heel sterk aan te raden zijn voor video (lumix g2, g3 ...)
                      Bij sony vindt je NEX c3 , nex5n ...
                      Sony heeft een speciaal systeem ingebouwd in hun toestellen (peaking genaamd) om het mogelijk te maken juist manueel te focussen tijdens video, heel apart en nuttig, ook voor fotografie.
                      Weet te weinig over samsung nx11 maar is waarschijnlijk ook zeer goed geschikt.

                      dan kom je tot de typische bridge camera's, zijn niet slecht, presteren iets minder op hoge ISO (weinig licht) maar in veel gevallen toch meer aan te raden voor video dan DSLR.

                      Persoonlijk zou ik voor systeemcamera of SLT gaan , en eerder kiezen voor bridge dan voor DSLR. Maar 300€ blijft weinig, tenminste als je geen teleurstelling wenst, zou eerder aan 4 a 500€ denken. Nog een beetje sparen misschien ! Maar als 300€ je grens is ga dan voor een bridge.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Videofunctie bij nieuwe camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

                        Persoonlijk zou ik voor systeemcamera of SLT gaan , en eerder kiezen voor bridge dan voor DSLR. Maar 300€ blijft weinig, tenminste als je geen teleurstelling wenst, zou eerder aan 4 a 500€ denken. Nog een beetje sparen misschien ! Maar als 300€ je grens is ga dan voor een bridge.

                        +1 hier
                        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                        hier vind je mijn foto's en hier ook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Videofunctie bij nieuwe camera

                          Om te filmen kan ik u het bridge toestel dsc-hx100v van Sony aanraden!
                          Ik ben een 3 tal maanden in het bezit van dit toestel en ik kan het zeker aanraden.
                          Je hebt héél veel zoom en een zéér goede stabilisatie (zelfde als in de videocamera's van Sony). En niet te vergeten : de foto's zijn zeker ook de moeite (al is een DSLR nog altijd beter natuurlijk).
                          Canon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Videofunctie bij nieuwe camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Videofunctie bij nieuwe camera

                              Hartelijk bedankt voor de info. De sony a35 ziet er inderdaad veel belovend uit.

                              nog een klein vraagje hierbij. is een Lens 18-200 mm voldoende om in zaal vanop 20 a 25 meter een show te filmen (dansende mensen)? of heb ik dan eerder een 70-300 mm nodig

                              mvg

                              Comment

                              Working...
                              X