Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

potret fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • potret fotografie

    hallo

    ik heb een nikkon d90 en ben op zoek naar een lens voor potret fotografie wat raden jullie mij aan. ik bedoel met portret het hele lichaam en ook portretten van dieren bijzonder honden, en heb nog geen extra flits momenteel.
    Last edited by cazan; 5 januari 2012, 18:19.
    nikon D90 nikon 18-105-3.5-5.6G,

  • #2
    Re: potret fotografie

    Relatief laag budget:
    50mm 1.8 of 1.4
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: potret fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door cazan Bekijk bericht
      hallo

      ik heb een nikkon d90 en ben op zoek naar een lens voor potret fotografie wat raden jullie mij aan.
      85mm f1.8 om te beginnen... zie click
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: potret fotografie

        ik ben onlangs op www.fotobeurs.com voor de prijs van de 85 f/1.8 nieuw de Nikkor 80-200 f/2.8 schuifzoom tegengekomen. Zelf gebruik ik voor portretten met relatief succes de draaizoom versie van die lens en kan me niet voorstellen dat de optisch identieke schuifzoom te traag zou focussen voor portretten.

        dan is de keuze of je voor flexibiliteit in branduntsafstand zou gaan of voor de luxe van f/1.8.

        50mm vind ik voor portretten toch ook net iets te kort. Voor een 'moeder en kind' is het ideaal, maar voor een kop en schouders toch net niet.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: potret fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          ik ben onlangs op www.fotobeurs.com voor de prijs van de 85 f/1.8 nieuw de Nikkor 80-200 f/2.8 schuifzoom tegengekomen.
          80-200mm schuifzoom is een fijne lens voor portretten... ligt goed in de hand!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: potret fotografie

            Elke lens is geschikt om portretten mee te schieten. Veel hangt af van de condities en de manier van fotograferen. Bijvoorbeeld, fotografeer je veel in weinig licht (zonder flits), dan kan een vaste snelle lens noodzakelijk zijn. Wil je graag hoofd/schouder portetten maken of juist het hele lichaam? Dit kan bepalend zijn voor de keuze tussen groothoek/normaal of tele. Je zal dus iets meer moeten prijsgeven van wat je van plan bent, wil je een gericht advies krijgen over welke portretlens geschikt voor je is.
            Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

            Comment


            • #7
              Re: potret fotografie

              Je zal een zekere afstand tot het portret moeten bewaren om geen vertekening te verkrijgen.

              Gebruik je een 50 mm als portretlens en je maakt een wat krap gekaderd portrt dat zit je zo dicht bij het model dat je vertekening krijgt. Te zien aan te grote neus in verhouding tot de oren.

              In het algemeen werkt dan 85 mm, bij een crop camera beter.

              Verta je onder een 'portret' echter 'hoofd en schouders' dan lukt dat wel met een 50 mm op een crop camera.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment

              Working...
              X