Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

    Ik zou graag willen overgaan tot de aankoop van een Elichrom d-lite IT 4 studio set.
    Iemand ervaring met deze kit ?
    Ik ben al in het bezit van een Sekonic L-358 lichtmeter .
    Nu zou ik een module willen plaatsen in deze lichtmeter namelijk de phottix rt-32 .
    Dus mijn vraag is , kan ik met deze module deze studioset aansturen , want er zitten ontvangers ingebouwd in deze lampen.
    Ik heb al zitten zoeken , maar niks gevonden.
    Mischien een goei vraag voor onze Jeff
    Groeten , VDSDigit@l

  • #2
    Re: Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

    dat zal niet lukken denk ik... phottix werkt op 433mhz... compatibel met phottix atlas en pocketwizard en elinchrome heeft skyport die werken op 2,4Ghz
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      dat zal niet lukken denk ik... phottix werkt op 433mhz... compatibel met phottix atlas en pocketwizard en elinchrome heeft skyport die werken op 2,4Ghz
      Dus zal dit met kabel moeten gebeuren , wat op zich niet zo erg zou zijn , of is er toch een mogelijkheid om dit draadloos te doen
      Groeten , VDSDigit@l

      Comment


      • #4
        Re: Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

        Oorspronkelijk geplaatst door VDSDigit@l Bekijk bericht
        Dus zal dit met kabel moeten gebeuren , wat op zich niet zo erg zou zijn , of is er toch een mogelijkheid om dit draadloos te doen
        jawel, ik sluit mij sekonic gewoon aan met een PC sync kabeltje aan m'n RF602 trigger (maar dat kan ook met een skyport)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

          Je kan een lichtmeter ook cordless gebruiken.
          Meter blijft wachten op de flits.

          Je zet je meter gewoon op het bliksempje (zonder C) en trigger de flits gewoon met de hand (trigger test knop indrukken).
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Voor deze Sekonic is een aparte trigger te koop. Deze is ook van Sekonic zelf. Dus hoeft niet van een ander merk. Hiermee zou het draadloos meten mogelijk zijn.

            Bij toeval is mijn situatie andersom. Ik heb de lampen en ben op zoek naar deze lichtmeter. En het is mijn bedoeling deze optie ook aan te schaffen om zonder wirwar aan draden te kunnen werken.

            'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

            Comment


            • #7
              Re: Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

              Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
              Voor deze Sekonic is een aparte trigger te koop. Deze is ook van Sekonic zelf. Dus hoeft niet van een ander merk. Hiermee zou het draadloos meten mogelijk zijn.

              Bij toeval is mijn situatie andersom. Ik heb de lampen en ben op zoek naar deze lichtmeter. En het is mijn bedoeling deze optie ook aan te schaffen om zonder wirwar aan draden te kunnen werken.
              dat kan je toch met elke licht meter? gewoon ren RF602 aan koppelen...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

                Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                Voor deze Sekonic is een aparte trigger te koop. Deze is ook van Sekonic zelf. Dus hoeft niet van een ander merk. Hiermee zou het draadloos meten mogelijk zijn.

                Bij toeval is mijn situatie andersom. Ik heb de lampen en ben op zoek naar deze lichtmeter. En het is mijn bedoeling deze optie ook aan te schaffen om zonder wirwar aan draden te kunnen werken.
                Inderdaad, de Sekonic RT-32 Radio Transmitter Module, voor het triggeren van Pocketwizard triggers

                http://www.sekonic.com/Products/All/...and-L-758.aspx


                En lees mijn voorgaande post eens: bijna elke flitsmeter kan draadloos werken je moet gewoon de flitsen met de hand triggeren (via de trigger op je toestel bvb)
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

                  Oorspronkelijk geplaatst door VDSDigit@l Bekijk bericht
                  Ik zou graag willen overgaan tot de aankoop van een Elichrom d-lite IT 4 studio set.
                  Iemand ervaring met deze kit ?
                  Ik ben al in het bezit van een Sekonic L-358 lichtmeter .
                  Nu zou ik een module willen plaatsen in deze lichtmeter namelijk de phottix rt-32 .
                  Dus mijn vraag is , kan ik met deze module deze studioset aansturen , want er zitten ontvangers ingebouwd in deze lampen.
                  Ik heb al zitten zoeken , maar niks gevonden.
                  Mischien een goei vraag voor onze Jeff

                  Het meest logische voor mij is gebruik maken van skyports, de ontvanger zit reeds in je lampen, dus koop je nog een zender bij en je bent vertrokken, wil je licht meten gebruik je de non cord optie op de lichtmeter en met de zender in de hand laat je de flits afgaan en lees het diafragma af van je meter. Daarna plaats je de zender weer op de camera en je kan starten met fotograferen. Wil je nog meer comfort dan werk je met twee zenders, één op de camera en een in je broekzak zodat je die van de camera der niet hoeft af te halen.

                  MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Het meest logische voor mij is gebruik maken van skyports, de ontvanger zit reeds in je lampen, dus koop je nog een zender bij en je bent vertrokken, wil je licht meten gebruik je de non cord optie op de lichtmeter en met de zender in de hand laat je de flits afgaan en lees het diafragma af van je meter. Daarna plaats je de zender weer op de camera en je kan starten met fotograferen. Wil je nog meer comfort dan werk je met twee zenders, één op de camera en een in je broekzak zodat je die van de camera der niet hoeft af te halen.

                    MVG, Jeff C.
                    Zo doe ik het ook en dat werkt perfect
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Dit is het antwoord van fotoflits, dealer in NL voor Elinchrome:

                      "De Sekonic licht meters werken in combinatie met de RT-32 samen met de Pocket Wizard flash triggers. Het is niet mogelijk om met een zender van Sekonic te communiceren met Elinchrom flitsers.
                      Om op afstand te triggeren kunt u ook de Skyport van de camera afnemen en de flitsers handmatig triggeren doormiddel van de “Test” knop.

                      U kunt ook gebruik maken van de Skyport transmitter Speed, het voordeel van deze Skyport is dat u de flitsers apart per groep kunt triggeren waardoor u per flitser apart het licht kan meten. Deze Skyport kunt u ook aan de Sekonic lichtmeter koppelen zodat deze de flitsers laat triggeren zodra u de “meet” knop indrukt.

                      De Gossen Digisky lichtmeter heeft een ingebouwde Skyport transmitter zodat u niet meer met een losse transmitter hoeft te werken.

                      Dit heeft als voordeel dat u een stuk sneller kan werken. De Digisky heeft zelfs een reflectie meter ingebouwd! Hierdoor kunt u op afstand het licht meten dat van het onderwerp reflecteert. Hieronder wat internetlinks naar onze website over de genoemde producten:

                      Skyport Transmitter Speed
                      Gossen Digisky"


                      Succes ermee! De links zijn niet meegekopieerd, maar via fotoflits wel te vinden. Ik neem aan dat dat nog wel gaat lukken.

                      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                      Comment


                      • #12
                        Re: Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

                        Toch nog eventjes iedereen bedanken voor de reacties .
                        Zo kunnen we weer verder .
                        Flitsset wordt zaterdag aangekocht
                        Groeten , VDSDigit@l

                        Comment


                        • #13
                          We kijken uit naar de resultaten.

                          'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                          Comment


                          • #14
                            Re: Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            jawel, ik sluit mij sekonic gewoon aan met een PC sync kabeltje aan m'n RF602 trigger (maar dat kan ook met een skyport)
                            Ik dacht dat dit voor mij ook een oplossing zou kunnen zijn, maar helaas...

                            Probleem hier is dat men hiervoor een trigger RF602TX nodig heeft, en de meest recente sets worden verstuurt met de RF600TX , en die heeft geen sync poort meer.

                            Maar er is wel een mogelijkheid om die in te bouwen, want de connector is gewoon weggelaten (zie http://www.pentaxforums.com/forums/p...-602-kits.html )

                            Gezien ik twee triggers heb, kan ik er eentje op de camera laten zitten en met de andere laat ik gewoon mijn flitsen afgaan terwijl ik een meting uitvoer (wel met een 308DC maar het principe is hetzelfde met de 358)

                            Het is wel een beetje omslachtig, maar het werkt wel...
                            Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Studiokit i.c.m. sekonic lichtmeter

                              Ondertussen is er een module beschikbaar welke kan worden geleverd vanuit Duitsland. Het is geen commercieel ingebracht artikel, maar werkt voortreffelijk. Voor geïnteresseerden, via PM zal ik verdere info doorgeven.

                              De module is te plaatsen in de ruimte van de Sekonic L358 en L758, waar oorspronkelijk de RT-module geplaatst wordt. Deze triggert echter niet de Elinchrome lampen en daar is nu dus iets op gevonden.

                              'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                              Comment

                              Working...
                              X