Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5DII Raster?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5DII Raster?

    Dit zie ik als ik inzoom op een foto.
    Het is niet het raster rond de pixels (die verschijnen pas vanaf 600% zoom).
    Iso 100.


  • #2
    Re: Canon 5DII Raster?

    Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
    Dit zie ik als ik inzoom op een foto.
    Het is niet het raster rond de pixels (die verschijnen pas vanaf 600% zoom).
    Iso 100.
    Dat is gek, heb net eens gekeken in mijn 5DII bestanden. Heb dit zeker niet, enkel zoals
    jij zegt vanaf ergens een 600%. Anders krijg ik dit helemaal niet... Ga dit zeker volgen,
    ben zeker ook benieuwd!

    Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
    Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5DII Raster?

      Hier ook eens geprobeerd en inderdaad pas bij ongeveer 600% vergroting komt
      dit raster niet eerder.
      Hoop niet dat er wat met je camera is.

      gr.ron.
      http://exhi-fotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5DII Raster?

        Volgens mij is het eerder een bewerkingsfout.
        Is het een RAW die omgezet is met PS?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5DII Raster?

          Oei! Het advies in geval van 'weird grid lines" lijkt dikwijls te zijn: "Get a new camera".
          Om uit te sluiten dat het de geheugenkaart is kan je proberen rechtstreeks te laden met eos utility.
          Hier zijn een paar geraporteerde gevallen: http://www.canonrumors.com/forum/ind...ic,2566.0.html
          Er staat ondermeer tussen dat de eerste vesies van de 5d2 een dergelijke afwijking zouden hebben gehad. En men adviseert ook een update van de software te proberen en een reset te doen naar default.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5DII Raster?

            Da's vervelend nieuws.. Hier is het niet zo duidelijk: http://lennert-g.com/test/IMG_3361.CR2
            Morgen eens met daglicht eentje maken, en dan naar Canon nest!

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5DII Raster?

              Heb het ook eens geprobeerd. Niks, geen problemen. Toch maar best eens naar Canon gaan denk ik.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5DII Raster?

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Heb het ook eens geprobeerd. Niks, geen problemen. Toch maar best eens naar Canon gaan denk ik.
                Bingo bij ene van 2j oud :

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5DII Raster?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
                  Bingo bij ene van 2j oud :

                  http://i39.tinypic.com/b962ba.jpg
                  Ik dacht toch dat dit normaal was bij 600% vergroten

                  gr.ron.
                  Last edited by LesC; 5 januari 2012, 09:37. Reden: Afbeelding uit quote gehaald, geen herhaling.
                  http://exhi-fotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5DII Raster?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
                    Bingo bij ene van 2j oud :

                    http://i39.tinypic.com/b962ba.jpg
                    Dat raster wat je hier ziet is van Photoshop zelf.
                    Ondertussen mailtje van canon Benelux gehad zeggende dat het een normaal patroon was.
                    Ik werk al een paar jaar met dit toestel, en vind het niet normaal. Morgen contact opnemen met Canon Duitsland (waar ik em ook gekocht heb).
                    Last edited by LesC; 5 januari 2012, 09:37. Reden: Afbeelding uit quote gehaald, geen herhaling.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5DII Raster?

                      Inderdaad: op 600% in Photoshop zie ik het op mijn 7D foto's ook, maar niet op lagere vergrotingen. Dus ofwel specifiek voor 5DII, ofwel...
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5DII Raster?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Dat raster wat je hier ziet is van Photoshop zelf.
                        Ondertussen mailtje van canon Benelux gehad zeggende dat het een normaal patroon was.
                        Ik werk al een paar jaar met dit toestel, en vind het niet normaal. Morgen contact opnemen met Canon Duitsland (waar ik em ook gekocht heb).
                        inderdaad, op 300% mag je dit niet zien! Stuur de RAW file eens door naar iemand anders? als die het ook zien? dan ben je zeker dat het de camera is...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5DII Raster?

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          inderdaad, op 300% mag je dit niet zien! Stuur de RAW file eens door naar iemand anders? als die het ook zien? dan ben je zeker dat het de camera is...
                          Lennert heeft in post #6 een link geplaatst naar een CR2 van zijn 5DII. Ik ben het nu aan het downloaden!

                          PS: het zou ook wel eens aan zijn scherm of PC kunnen liggen. Hier op Mac, 10.6.8 en Photoshop CS5 zie ik dat raster enkel op 600%, op 300% (zoals Lennert aangeeft) zie ik enkel wat verstrooide pixels en artefacten, hoewel, in de overgang tussen licht en donker... Ik post een screenshot.



                          Een andere screenshot op 300% vergroting:

                          Last edited by LesC; 5 januari 2012, 10:05.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5DII Raster?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            Da's vervelend nieuws.. Hier is het niet zo duidelijk: http://lennert-g.com/test/IMG_3361.CR2
                            Morgen eens met daglicht eentje maken, en dan naar Canon nest!
                            ik zie het niet op deze... ben zowel in lightroom als in photoshop aan't kijken...

                            op 300 %



                            op 800%

                            Last edited by d_oracle; 5 januari 2012, 10:10.
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5DII Raster?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Ondertussen mailtje van canon Benelux gehad zeggende dat het een normaal patroon was.
                              Ik werk al een paar jaar met dit toestel, en vind het niet normaal. Morgen contact opnemen met Canon Duitsland (waar ik em ook gekocht heb).
                              In de door mij aangehaalde link vond Canon ook eerst dat deze afwijking binnen het aanvaardbare was, maar herstelde het toestel na aandringen blijkbaar toch.
                              Ik zou het hier ook niet bij laten. Er is volgens mij een duidelijk kwaliteitsverlies.
                              Een paar relevante voorbeelden bijvoegen lijkt me wel nodig.
                              Last edited by Poza; 5 januari 2012, 10:31.

                              Comment

                              Working...
                              X