Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Canon] Extra lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Canon] Extra lens

    Ik heb op dit moment een canon D60 met als lenzen de sigma DG 28-300mm f/3.5-6.3 en de canon 50mm 1.8 II

    Nu ben ik van plan om dit jaar mij een canon 60D aan te schaffen + een Canon Speedlite 430 EX II Flitser. Mijn D60 ga ik bij houden en mijn vader zal die waarschijnlijk geregeld gebruiken. Aangezien ik maar 2 lenzen heb is dit niet echt handig. Dus ik dacht er aan om een extra lens aan te schaffen. Maar ik weet niet goed welke te nemen (mijn budget is wa beperkt tot 400 euro).
    Aangezien mijn broer trouwt binnen een paar maand en ik foto’s ga trekken ’s morgens bij de bruid en ’s avonds op de avond feest (daarmee dat ik mij een nieuwe flits aanschaf ) zou ik een lens nodig hebben die op zo’n dag handig is.

    Welke lens raden jullie aan?

  • #2
    Re: [Canon] Extra lens

    De tamron 28-75 F2.8 is naar het schijnt niet slecht. Deze valt ook binnen uw budget. Ik dacht dat er geen stabilisatie op staat maar met die lengte gaat dat nog meevallen. Zeker als je flitst.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: [Canon] Extra lens

      ik denk dat je een iets breedhoekerige lens zou kunnen gebruiken voor de binnenfoto's war je het oevr hebt. Vermits je over een externe flitser beschikt kan die lens een beetje minder lichtsterk zijn. Bekijk de 15-85 van canon eens.

      Kom je in de buurt van Antwerpen mag je me contacteren en kan je mijn lenzen eens bekijken voor je een definitieve beslissing neemt.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: [Canon] Extra lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht
        Ik heb op dit moment een canon D60 met als lenzen de sigma DG 28-300mm f/3.5-6.3 en de canon 50mm 1.8 II

        Nu ben ik van plan om dit jaar mij een canon 60D aan te schaffen + een Canon Speedlite 430 EX II Flitser. Mijn D60 ga ik bij houden en mijn vader zal die waarschijnlijk geregeld gebruiken. Aangezien ik maar 2 lenzen heb is dit niet echt handig. Dus ik dacht er aan om een extra lens aan te schaffen. Maar ik weet niet goed welke te nemen (mijn budget is wa beperkt tot 400 euro).
        Aangezien mijn broer trouwt binnen een paar maand en ik foto’s ga trekken ’s morgens bij de bruid en ’s avonds op de avond feest (daarmee dat ik mij een nieuwe flits aanschaf ) zou ik een lens nodig hebben die op zo’n dag handig is.

        Welke lens raden jullie aan?
        Sigma 17-50 2.8
        Sigma 17-70 2.8/4
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: [Canon] Extra lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          ik denk dat je een iets breedhoekerige lens zou kunnen gebruiken voor de binnenfoto's war je het oevr hebt. Vermits je over een externe flitser beschikt kan die lens een beetje minder lichtsterk zijn. Bekijk de 15-85 van canon eens.

          Kom je in de buurt van Antwerpen mag je me contacteren en kan je mijn lenzen eens bekijken voor je een definitieve beslissing neemt.
          Dus ik zolang ik mijn flits gebruik moet ik niet zo hard letten op de lichtsterkte?

          Zijn er andere lenzen die je misschien kan aanraden de 15-85 is misschien toch iets te duur (aangezien ik mij nog een nieuwe canon 60D en flits ga aanschaffen)?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht
            Dus ik zolang ik mijn flits gebruik moet ik niet zo hard letten op de lichtsterkte?

            Zijn er andere lenzen die je misschien kan aanraden de 15-85 is misschien toch iets te duur (aangezien ik mij nog een nieuwe canon 60D en flits ga aanschaffen)?
            Ik heb ook een 60D met een speedlite 430 ex II en heb de sigma 17-70 gehad. Dit was zeker ok. Een sigma 17-70 heb je al voor 400€ en is lichtsterker dan een 15-85.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: [Canon] Extra lens

              Kwalitatief gezien heeft de Sigma 17-70 mm mijn voorkeur boven de Canon 15-85 mm.

              Mijn advies is tevens om goed te leren flitsen voodat je met de reportage begint.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: [Canon] Extra lens

                Ik zou een groothoeklens erbij kopen. Voor een trouwerij is een combinatie van snelle/accurate autofocus en lichtsterk diafragma noodzakelijk IMO (zelfs al gebruik je ook een flits).
                Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

                Comment


                • #9
                  Re: [Canon] Extra lens

                  Ik heb beslist, na even langs te gaan bij foto nelissen, om voor de Canon EF-S 18-200mm f3.5-5.6 te gaan. Ik kan hem daar in kit kopen en valt het goed mee. Als ik de prijs van de lens ( €469) er zou of halen betaal ik maar € 800 voor de body. En voor die prijs vindt ge hem niet meer.

                  Ik ben al even de prijzen in het oog aan het houden en zo te zien stijgen ze overal. Bij bol van € 797 naar € 899, bij digicamshop van € 809 naar € 829. Dus ik heb besloten om, ook op aanraden van mensen bij nelissen die vermoeden dat de prijzen nog gaan stijgen, hem een van de dagen te gaan kopen.

                  Al vast bedankt voor al jullie hulp.

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Canon] Extra lens

                    Ik ben maandag mijn nieuwe camera en lens gaan kopen. Nu probeerde ik mijn nieuwe lens Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS gisteren op mijn oude canon d60 te zetten en dit lukte niet, op mijn nieuwe canon 60d gaat het wel maar ook niet zo vlot als mijn andere lensen. Is dit normaal?

                    Alvast bedankt

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Canon] Extra lens

                      Zelf moet ik ook een bruiloft trekken achter een paar maanden. Weliswaar niet als hoofd-
                      fotograaf, maar voor de sfeerfoto's. En daar neem ik een 35 mm prime en een flitser mee.
                      Ze moeten maar wat dichter bij elkaar gaan staan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Canon] Extra lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht
                        Ik ben maandag mijn nieuwe camera en lens gaan kopen. Nu probeerde ik mijn nieuwe lens Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS gisteren op mijn oude canon d60 te zetten en dit lukte niet, op mijn nieuwe canon 60d gaat het wel maar ook niet zo vlot als mijn andere lensen. Is dit normaal?

                        Alvast bedankt
                        Dat klopt inderdaad. Dit is een EF-S lens, en deze kan je monteren op een 20D en later (wat betreft de XX-reeks van Canon).
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Canon] Extra lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                          Dat klopt inderdaad. Dit is een EF-S lens, en deze kan je monteren op een 20D en later (wat betreft de XX-reeks van Canon).
                          Dus deze gaat niet passen op de canon d60?

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Canon] Extra lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht
                            Dus deze gaat niet passen op de canon d60?
                            Op je nieuwe 60D passen zowel de EF als de EF-S lenzen perfect. Op je D60, daar kan ik niet op antwoorden, dat toestel ken ik niet.
                            Als je nieuwe lens Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS niet vlot op de 60D gaat, dan is er iets mis met ofwel body ofwel lens.
                            Ofwel heb je door het 'proberen' op je D60 één of ander geforceerd, zodat het nu ook niet meer goed gaat op de 60D ??

                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Canon] Extra lens

                              Ik heb hem eerst op mijn 60d geprobeerd en dan pas om mijn d60
                              Ik heb eens met de winkel gebeld waar ik hem gekocht heb en ze denken dat het wel moet lukken, ik ga straks eens langs gaan.

                              Comment

                              Working...
                              X