Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 24-120 f4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 24-120 f4

    Ik heb een D300 en daarop zit bijna altijd m'n 17-55 2.8.
    Ik heb al een beetje opzoekingswerk gedaan ivm de nikon 24-120 f4, die ik graag zou kopen om iets meer bereik te hebben
    Een nadeel is dat het nu op een DX gebruikt zou worden.
    (Een D700 staat op m'n verlanglijstje, maar het is nog niet voor direct.)
    Ik vind echter weinig terug van personen die deze lens effectief in hun bezit hebben en daar de voor- en nadelen van kunnen geven. Is er iemand van jullie die me een beetje op weg kan helpen?

  • #2
    Re: nikon 24-120 f4

    Ik gebruik de 24-120 zowel op FF als op Aps en voor beide
    is het een zeer bruikbare lens ( goede scherpte en contrast )

    Comment


    • #3
      Re: nikon 24-120 f4

      Ik gebruik de 24-120 F4 als standaardlens op mijn D90. Prima lens, lekker scherp, mooi contrast. Wat sommige mensen als nadeel kunnen ervaren is het gewicht: ca. 700 gram. Voor mij is het geen bezwaar..
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: nikon 24-120 f4

        24-120 F4 VR: zeer goeie lens. Op fullframe heb je wat last van vignetering op sommige brandpuntafstanden maar daar zal je geen hinder van ondervinden op een cropcamera.

        Comment


        • #5
          Re: nikon 24-120 f4

          Op mijn F90 vond ik het een prettige lens en op de D70 niet, zat altijd tegen de 24mm aan. Gaat wel over de oude, maar dat maakt voor de mm's niet uit.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: nikon 24-120 f4

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Op mijn F90 vond ik het een prettige lens en op de D70 niet, zat altijd tegen de 24mm aan. Gaat wel over de oude, maar dat maakt voor de mm's niet uit.
            Op een crop zou voor mij ook 24mm niet breed genoeg zijn voor een standaard zoom bereik. Je kan de 24-120 combineren met een breedhoek (bv. 12-24 DX of 10-24 DX) maar ik zou veel moeten wisselen. Is uiteraard persoonlijk.

            Comment


            • #7
              Re: nikon 24-120 f4

              Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
              Op een crop zou voor mij ook 24mm niet breed genoeg zijn voor een standaard zoom bereik. Je kan de 24-120 combineren met een breedhoek (bv. 12-24 DX of 10-24 DX) maar ik zou veel moeten wisselen. Is uiteraard persoonlijk.
              Ik heb er een 16-35 F4 bij. Flink wat overlap dus het wisselen valt dan erg mee. En de TS heeft een 17-55 F2.8 en dus ook flink overlap.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: nikon 24-120 f4

                Al aan 70-300 of 70-200 gedacht
                Mm's tussen 55 en 70 ga je niet missen en hiermee heb je echt groter bereik
                We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: nikon 24-120 f4

                  Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                  Al aan 70-300 of 70-200 gedacht
                  Mm's tussen 55 en 70 ga je niet missen en hiermee heb je echt groter bereik
                  Ja, ik heb het hele rijtje afgelopen, maar een 70-200 f2.8 vind ik te groot en te zwaar.
                  Ik heb een 12-24 f4 en een 17-55 f2.8 die me allebei heel goed liggen, maar soms heb ik een beetje te kort op de 55, daarom had ik gedacht aan die 24-120 f4. Ik twijfelde vooral ts 18-200 f3.5-5.6 en die 24-120 f4, maar naar lichtsterkte dacht ik dan dat die 2de toch iets beter is?

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon 24-120 f4

                    Als een 70-200 te zwaar is, kijk eens naar de Tamron 70-300 VC USD, weegt weinig en is kleiner en geeft zeer goede resultaten.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon 24-120 f4

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Als een 70-200 te zwaar is, kijk eens naar de Tamron 70-300 VC USD, weegt weinig en is kleiner en geeft zeer goede resultaten.
                      Hier staan toch een paar zaken die niet zo mooi zijn ?
                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                      Of waren dit echt uitzonderingen en zijn die 'mankementen' aangepast?

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon 24-120 f4

                        Oorspronkelijk geplaatst door kles Bekijk bericht
                        Hier staan toch een paar zaken die niet zo mooi zijn ?
                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                        Of waren dit echt uitzonderingen en zijn die 'mankementen' aangepast?
                        Ik heb daar totaal geen last van en hoe iemand dat voor elkaar krijgt? Misschien was de lens wel defect?
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment

                        Working...
                        X