Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar op letten bij 2de hands.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar op letten bij 2de hands.

    Hey iedereen ik ben nieuw hier en ga komende week een 2de hands dslr kopen.

    Nu was mijn vraag waar ik op moet letten bij de body en de lens?

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    drugstore-onlinecatalog.com

  • #2
    Re: Waar op letten bij 2de hands.

    Is dat je eertse DSLR ? zo ja tracht iemand mee te nemen met kennis, wat blijkt uit uw vraag ( welk merk, body type, lens enz )
    Is het van iemand die je kent, anders verwittig de verkoper dat je iemand mee zal brengen, is er dan toch wat mis zal hij waarschijnlijk van de verkoop afzien en of vraag een test periode mvg.
    Last edited by guido.g; 1 januari 2012, 13:48.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: Waar op letten bij 2de hands.

      kijk naar de staat ervan, zijn er veel krasjes op de body, veel stof, etc ... Zo weet je ook meteen hoe hij ermee is omgegaan. Meesten kuisen hun body's wel denk ik vooraleer ze verkopen. Test alles uitbundig uit en wees niet bang vragen te stellen over de body, factuur vragen, reden van verkoop. Neem ook nooit cash mee als het om een grote som gaat. Beslis ginder zelf of je het koopt of niet en vraag dan naar een bank waar je geld kunt afhalen. Maar veel foto's en kijk of je alle knopjes gemakkelijk kunt indrukken/draaien. Indien je echt niets kent van DSLR's vraag dan best iemand mee die kan nachecken of het ok is.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Het gaat om de 550D met accessoires die hier bij aangeboden staat met een sigma 18-50mm lens. Ja er is de directe omgeving niemand die ik kan meenemen. Mijn schoonvader kent er wel wat van maar moet werken.

        Best kan ik dus alle functies eens proberen en alle knoppen eens testen en een paar foto's trekken om te testen. Ook kijken of er nergens krasse zijn op de body of de lens.


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        drugstore-onlinecatalog.com

        Comment


        • #5
          Re: Waar op letten bij 2de hands.

          Oorspronkelijk geplaatst door topo Bekijk bericht
          Het gaat om de 550D met accessoires die hier bij aangeboden staat met een sigma 18-50mm lens. Ja er is de directe omgeving niemand die ik kan meenemen. Mijn schoonvader kent er wel wat van maar moet werken.

          Best kan ik dus alle functies eens proberen en alle knoppen eens testen en een paar foto's trekken om te testen. Ook kijken of er nergens krasse zijn op de body of de lens.


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          krassen op de body kan op zich geen kwaad hoor. De toestellen zijn tegenwoordig echt wel stevig ( ik verwijs nar DigitalRev Kai zijn tests ) Maar het zegt gewoon iets over de eigenaar hoe hij omgaat met zijn materiaal en hoe het toestel gebruikt is. Als iemand je zegt dat hij zijn toestel amper gebruikt heeft en de verf puilt er bijna af door schade enzo dan weet je ook wel dat er iets achter zit.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Waar op letten bij 2de hands.

            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            Neem ook nooit cash mee als het om een grote som gaat.

            Waarom niet ? t Risico om bij die mens thuis overvallen te worden ?

            Zou nogal maf zijn.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Waar op letten bij 2de hands.

              Oorspronkelijk geplaatst door topo Bekijk bericht
              Het gaat om de 550D met accessoires die hier bij aangeboden staat met een sigma 18-50mm lens.
              Kijk eens naar geplaatste foto's in zijn berichten van dit toestel,dit doe je met al zijn berichten op te vragen,bv op de naam klikken en dan op zoek alle berichten van.........
              succes.
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Waar op letten bij 2de hands.

                Blijkbaar heeft hij hier alleen maar berichten van het aangeboden gedeelte.
                drugstore-onlinecatalog.com

                Comment


                • #9
                  Re: Waar op letten bij 2de hands.

                  Canon EOS 550D Body
                  Sigma (lens) 18-50mm F2.8-4.5 DC OS HSM Canon
                  Kenko UV lens filter
                  Canon BG-E8 Batterygrip + 2 batterijen
                  Sigma zonnekap voor lens
                  Yongnuo Flitser YN-565EX (externe flitser)
                  Hama Traveller Compact Pro (Statief)
                  Canon RC-6 AB tbv EOS 550D (afstandsbediening)
                  Tumax OD-T1 Diffuser
                  Sandisk SDHC Ultra 8GB 15MB/s (SD geheugen kaart)
                  Lowepro Fastpack 350 Zwart (camera rugzak)
                  Sunbounce 4 in 1 reflectiescherm
                  "Sunbounce 4 in 1 reflectiescherm" dat bestaat volgens mij niet... ik vermoed dat dit een goedkoop 4 in 1 reflectieschermpje is van pakweg 25€

                  het statief lijkt me ook maar rommel...

                  'k zou zeggen... betaal niet te veel!
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar op letten bij 2de hands.

                    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Waarom niet ? t Risico om bij die mens thuis overvallen te worden ?

                    Zou nogal maf zijn.
                    ken je 'Brussel' en de goeie koopjes? Blijkbaar niet trust me ik weet waar ik het over heb, en logisch dat ik het dan niet heb over bij iemand thuis kopen ofzo maar meestal afspreken en dergelijke...
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar op letten bij 2de hands.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                      ken je 'Brussel' en de goeie koopjes? Blijkbaar niet trust me ik weet waar ik het over heb, en logisch dat ik het dan niet heb over bij iemand thuis kopen ofzo maar meestal afspreken en dergelijke...
                      Ik heb 1 x bij iemand thuis iets gekocht, na t checken van het adres via 1207.

                      Andere keer was in een cafe in Leuven omdat dat halfweg was voor ons beiden, maar dat was ook een deftige kerel en een echte fotograaf, kon je zien aan zijn foto's.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar op letten bij 2de hands.

                        Ook kijken of er nergens krasse zijn op de body of de lens
                        Ik heb - buiten bijna al m'n lenzen - al wel eens een flink gebruikt body gekocht, die dingen gaan zomaar niet kapot.
                        Als de rest snor zit en de prijs is ernaar waarom niet.
                        Tweedehands is niet nieuw.

                        Liefst (eigenlijk uitsluitend) van mensen die gericht één of enkele stukken verkopen, niet hun hele zooi.
                        Al die grips, filters enz hadden zij niet echt nodig en jij dus zeker niet.

                        Of wou je zelf een winkeltje beginnen, verkopen is veeeeeel moeilijker dan kopen .

                        Comment


                        • #13
                          Iedereen bedankt voor de tips. De aankoop is niet door gegaan ben me vandaag dan maar bij digicamshop een 600d met standaard kitlens gaan halen ook
                          Nog de 50mm 1.8 II gekocht zalig lensje. De 18-55 was wel niet de juiste. Had de IS II besteld maar was blijkbaar de II zonder IS.


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          drugstore-onlinecatalog.com

                          Comment


                          • #14
                            Heb nog speciaal tot morgen gewacht om de macro 100 mm te bestellen of is de tokina 100 mm beter?


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            drugstore-onlinecatalog.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar op letten bij 2de hands.

                              Nog niet vermeld denk ik: de staat van de lensvatting(en).

                              Comment

                              Working...
                              X