Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jinbei RD-1200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jinbei RD-1200

    Ik verveelde mij vandaag wat en was wat rond aan het zien voor een mobiele flitsset voor op locatie.
    Bij fotokonijnenberg kwam ik deze tegen: De jinbei RD1200 voor 410 euro!

    Ik weet dat dit chinese flitsen zijn, maar voor dat geld kan je toch niets fout kopen, Veel reviews vind ik er niet over, en de enige die ik er zo meteen over vond, was vrij positief. Ik vermoed dat de kleurtemperatuur niet enorm consistent zal zijn, maar daar merk je bij een locatieshoot toch niet veel van. Er is dan nog de optie om een ringlits van jinbei erbij te kopen voor een lage prijs, en die op hetzelfde pack aan te sluiten. Lijkt me zeker wel interessant, wat denken jullie?

    Ik doe dus vooral modelfotografie, en heb een octabox en softbox ter beschikking!
    facesofecuador.com

  • #2
    Re: Jinbei RD-1200

    Zoek eens op calumet Genesis 300 b !
    Een volwaardig alternatief met snelle oplaadtijd (1a3sec), en een korte flitsduur.
    Een autonomie van plusminus 200 flitsen per powerport.

    Comment


    • #3
      Re: Jinbei RD-1200

      Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
      Zoek eens op calumet Genesis 300 b !
      Een volwaardig alternatief met snelle oplaadtijd (1a3sec), en een korte flitsduur.
      Een autonomie van plusminus 200 flitsen per powerport.
      Die vind ik nergens meteen terug om hier in de buurt te kopen. Verder is er een verschil tussen 1200w/s en 300. En maar de mogelijkheid om 1 flitskop aan te sluiten!
      facesofecuador.com

      Comment


      • #4
        Re: Jinbei RD-1200

        met de genesis hoef je geen 2 koppen op 1 batterij aan te sluiten , een batterijpack kost amper 150 euro ...en een extra batterij iets van 70 euro....
        ik snap nog steeds niet waarom mensen naar 1000 w of meer grijpen ....ma goed dat zal wel aan mij liggen ...

        die genesis 300b kan ik alles mee wat ik wil , zowel voor studio gebruik als op locatie
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Jinbei RD-1200

          Oorspronkelijk geplaatst door kevinneke Bekijk bericht
          Die vind ik nergens meteen terug om hier in de buurt te kopen. Verder is er een verschil tussen 1200w/s en 300. En maar de mogelijkheid om 1 flitskop aan te sluiten!
          ik zie dat je van wilrijk bent, in antwerpen koop je die dingen bij calumet
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: Jinbei RD-1200

            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            ik zie dat je van wilrijk bent, in antwerpen koop je die dingen bij calumet
            Wat kosten deze dingen dan? Stel dat ik 2 flitshoofden wil, ik vermoed dat ik dan ook 2 batterypacks nodig heb. Als je zegt dat 1 batterypack 150 euro kost, ben ik dus al 300 euro kwijt voor de batterijen alleen, dan heb ik 2 triggers nodig.

            Ik besef dat jullie er tevreden over zijn, maar ik denk dat ik toch net iets meer dan 300ws nodig heb, Ik ben eigenlijk naar iets opzoek dat te vergelijken is met de quadra, waar ik dus meerdere flitsen op kan aansluiten, en 1 trigger dus volstaat.
            Last edited by kevinneke; 1 januari 2012, 13:21.
            facesofecuador.com

            Comment


            • #7
              Re: Jinbei RD-1200

              Ik heb de discovery 600 van Jinbei. Een batterij gevoed set van 600W/s. Waarop 2 koppen kunnen worden aangesloten (asymetrisch). Dit is de opvolger van de RDxxxx, en verkrijgbaar in 600Ws of 1200Ws. Koppeling voor lichtvormers gebeurt met de Bowens S bajonet.

              Ik ben zeer tevreden van deze set. Hij doet wat hij belooft. Het is natuurlijk geen Profoto, of Elinchrome. Maar kost ook maar een fractie van de prijs van de A merken.

              Tijdens testen heb ik een derig flitsen na elkaar afgevuurd, met een tussenpauze van 10 à 20 sec. De flitsmeter gaf een verschil van max 2/10 stop tussen de flitsen. (gemeten op 3 à 4 m)

              Een minpunt kan de constructie van de flitskoppen vormen. Deze zijn gebouwd in kunststof. Weliswaar mooi afgewerkt. Maar het is twijfelachtig of een grote softbox niet teveel zal vragen van de koppeling van flitskop met statief. Zeker met windbelasting. Maar bij gebruik van paraplu of lichte softbox zal dit geen probleem vormen.

              Kevin, ik zie dat wij in mekaars buurt wonen. Als je wil kan je de set hier bij mij thuis komen bekijken.

              Ik heb ook de ringflits gekocht, maar nog niet echt getest.
              https://waltertalboom.be-
              Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

              Comment


              • #8
                Re: Jinbei RD-1200



                onderaan vind je de toebehoren zoals batterypack ed..

                waarom zou je 2 koppen op 1 accu willen aansluiten.....? dat werkt voor geen meter , veel te onhandig .....

                trouwens triggers kosten zo goed als niks , dus daar hoef je niet op te bezuinigen.....voor een paar euro heb je een setje ontvanger plus zender....de rf 602 dingen werken feilloos...
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Jinbei RD-1200

                  Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
                  Ik heb de discovery 600 van Jinbei. Een batterij gevoed set van 600W/s. Waarop 2 koppen kunnen worden aangesloten (asymetrisch). Dit is de opvolger van de RDxxxx, en verkrijgbaar in 600Ws of 1200Ws.

                  Ik ben zeer tevreden van deze set. Hij doet wat hij belooft. Het is natuurlijk geen Profoto, of Elinchrome. Maar kost ook maar een fractie van de prijs van de A merken.

                  Tijdens testen heb ik een derig flitsen na elkaar afgevuurd, met een tussenpauze van 10 à 20 sec. De flitsmeter gaf een verschil van max 2/10 stop tussen de flitsen. (gemeten op 3 à 4 m)

                  Een minpunt kan de constructie van de flitskoppen vormen. Deze zijn gebouwd in kunststof. Weliswaar mooi afgewerkt. Maar het is twijfelachtig of een grote softbox niet teveel zal vragen van de koppeling van flitskop met statief. Zeker met windbelasting. Maar bij gebruik van paraplu of lichte softbox zal dit geen probleem vormen.

                  Ik heb ook de ringflits gekocht, maar nog niet echt getest.
                  Van deze had ik inderdaad ook al reviews gevonden, het grote minpunt was hier ook dat er geen zware modifiers op kunnen ivm gewicht. Deze is toch nog net iets duurder. Voor de DC600 ben je 589 euro kwijt, een dikke 190 euro meer dan voor de oudere 1200 versie. Voordelen zijn; weatherproof, kleinere flitshoofden, led modelling light. Nadelen, zoals hierboven, kan minder gewicht aan dan zijn voorganger.


                  Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                  http://www.calumetphoto.nl/eng/produ...300b/calcf0510

                  onderaan vind je de toebehoren zoals batterypack ed..

                  waarom zou je 2 koppen op 1 accu willen aansluiten.....? dat werkt voor geen meter , veel te onhandig .....

                  trouwens triggers kosten zo goed als niks , dus daar hoef je niet op te bezuinigen.....voor een paar euro heb je een setje ontvanger plus zender....de rf 602 dingen werken feilloos...
                  ik heb 2 rf602's, dus daar moet ik mij geen zorgen om maken. Waarom ik 2 hoofden op 1 pack wil aansluiten is eenvoudig, draagbaarheid! Dat dit voor geen meter werkt is ook de grootste ********, alle pro merken werken met datzelfde systeem.
                  Het is me duidelijk dat hier grote fanboys zitten. Jinbei is misschien wel chinees, maar het is wel de grootste fabrikant in china, en aangezien de discovery's de 3e generatie zijn, kan ik er vanuit gaan dat ik waar voor het (weinige) geld krijg!
                  Last edited by kevinneke; 1 januari 2012, 13:48.
                  facesofecuador.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jinbei RD-1200

                    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                    ik snap nog steeds niet waarom mensen naar 1000 w of meer grijpen ....ma goed dat zal wel aan mij liggen ...
                    sommigen hebben nu eenmaal power nodig ( ikzelf zoek naar 600Ws of meer flitskoppen maar wel geen modelfotografie )
                    De jinbei RD-1200 sprong ook in mijn oog om op locatie te schieten maar ik twijfel zelf ook nog voor de Innovatronix Explorer XT-SE 2400WS. Is wel een hogere prijs categorie. Kan je van alles op aansluiten.
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jinbei RD-1200

                      Oorspronkelijk geplaatst door kevinneke Bekijk bericht
                      Van deze had ik inderdaad ook al reviews gevonden, het grote minpunt was hier ook dat er geen zware modifiers op kunnen ivm gewicht. Deze is toch nog net iets duurder. Voor de DC600 ben je 589 euro kwijt, een dikke 190 euro meer dan voor de oudere 1200 versie. Voordelen zijn; weatherproof, kleinere flitshoofden, led modelling light. Nadelen, zoals hierboven, kan minder gewicht aan dan zijn voorganger.




                      ik heb 2 rf602's, dus daar moet ik mij geen zorgen om maken. Waarom ik 2 hoofden op 1 pack wil aansluiten is eenvoudig, draagbaarheid! Dat dit voor geen meter werkt is ook de grootste ********, alle pro merken werken met datzelfde systeem.
                      Het is me duidelijk dat hier grote fanboys zitten. Jinbei is misschien wel chinees, maar het is wel de grootste fabrikant in china, en aangezien de discovery's de 3e generatie zijn, kan ik er vanuit gaan dat ik waar voor het (weinige) geld krijg!
                      dat je het de grootste ********vind is je goed recht , helaas zal de praktijk je snel anders leren , oja, en ik ben geen fanboy hoor van geen enkel systeem of merk, ze doen allemaal hun ding volgens "prijs-kwaliteit" ....en jinbei is zeker niet slecht , integendeel, prijs kwaliteit kunnen er weinigen aan tippen, maar van 1 ding ben ik wel zeker , 2 koppen op 1 pack aansluiten is niet handig , je gaat je al snel ergeren aan de korte kabels, zelf heb ik verder nog geen enkele pro of serieuze fotograaf zien werken met 2 koppen op 1 pack, met reden natuurlijk, eerlijk gezegd heb ik dat zelf ook gedaan maar al snel gezien dat er een batterypack moest bijkomen.....
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jinbei RD-1200

                        Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                        dat je het de grootste ********vind is je goed recht , helaas zal de praktijk je snel anders leren , oja, en ik ben geen fanboy hoor van geen enkel systeem of merk, ze doen allemaal hun ding volgens "prijs-kwaliteit" ....en jinbei is zeker niet slecht , integendeel, prijs kwaliteit kunnen er weinigen aan tippen, maar van 1 ding ben ik wel zeker , 2 koppen op 1 pack aansluiten is niet handig , je gaat je al snel ergeren aan de korte kabels, zelf heb ik verder nog geen enkele pro of serieuze fotograaf zien werken met 2 koppen op 1 pack, met reden natuurlijk, eerlijk gezegd heb ik dat zelf ook gedaan maar al snel gezien dat er een batterypack moest bijkomen.....
                        Snap ik, ik heb net de discovery serie van 600ws aangeschaft, en zal deze uitgebreid testen, voorlopig met 1 hoofd per pack. Bevalt deze me zal de ringflits er ook snel bijkomen!
                        facesofecuador.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jinbei RD-1200

                          En een review van mij, wel in het engels, maar mijn eerste bevindingen over de Jinbei DC-600

                          facesofecuador.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jinbei RD-1200

                            ziet er ok uit qua look, maar nu ben ik echt wel benieuwd naar effectieve bouwkwaliteit en herlaadtijd enzo... dat mis ik in je review

                            en ook nog iets, die triggers, zitten die bij de kit zelf? En wel handig dat ze er koffers bij geven, dan moet je al zo geen tas aanschaffen om ze te vervoeren op locatie
                            Last edited by Oli; 4 januari 2012, 23:03.
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jinbei RD-1200

                              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                              ziet er ok uit qua look, maar nu ben ik echt wel benieuwd naar effectieve bouwkwaliteit en herlaadtijd enzo... dat mis ik in je review

                              en ook nog iets, die triggers, zitten die bij de kit zelf? En wel handig dat ze er koffers bij geven, dan moet je al zo geen tas aanschaffen om ze te vervoeren op locatie
                              Zoals in de review staat heb ik hem maar net, en zal ik volgende week uitgebreid testen. De triggers zitten er idd bij, maar zijn van een goedkoop plastiek en voelen alles behalve goed aan, er moeten in de ontvanger nog 2xAAA, en aangezien ik RF-602's heb, heb ik de triggers gewoon terug weggestoken.

                              Herlaadtijd zit naar mijn gevoel een beetje traag, ik zal morgen wat metingen doen, jullie kunnen volgende week een uitgebreide review verwachten.

                              Zijn er nog dingen die jullie er graag in willen zien?
                              facesofecuador.com

                              Comment

                              Working...
                              X