Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera compact SLR of Bridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera compact SLR of Bridge

    Beste,

    Ik ben nieuw hier maar heb een vraagje over aankoop van een digitale camera

    momenteel beschik ik over een olympus mju though 6020. Dit is een leuk toestel voor onderwater en in het zwembad maar ik krijg geen scherpe fotos gemaakt binnenshuis.

    Ik zoek een camera die goed de `bewegende` kinderen kan fotograferen.

    Ik dacht eerder aan een bridge camera daar deze een grote lens hebben en volgens mij korte sluitertijd en goede reactie tijd.

    Of kan ik toch beter een goede compact camera kopen

    Of eerder een SLR, al lijkt me dit ingewikkelder en meer gesleur dan een bridge.

    Budget is ongeveer 300 euro (mag iets meer, liefst iets minder)

    Een FUJIFILM FinePix HS20EXR heb ik gezien voor 250 euro, dit leek me wel iets (alhoewel ik de zoom functie niet echt nodig heb, eerder goede snelle fotos maken)

    Alvast bedankt voor jullie reactie

    mvg

  • #2
    Re: nieuwe camera compact SLR of Bridge

    Ik weer de specificaties zo niet precies maar als ik het goed opmaak uit je uitleg.
    Wil jij in "donkere" omstandig heden mooie foto's.
    Je moet dan een toestel hebben wat erg licht gevoel is en lenzen met een klein diafragma getal (grote opening). Of/en met een flits werken.
    Natuurlijk zijn er uiteraard meer opties met een slr maar dit moet ook mogelijk zijn met een bridge...

    Tip doe binnen zoveel mogelijk lampen aan meer licht = snellere sluitertijd
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

    Comment


    • #3
      Ik heb deze zomer een bridge gekocht de fujifilm finepix s3200. Op zich een goede camera, maar als ik toen wist wat ik nu weet had in ff doorgespaard en ineens een dslr gekocht. Dit omwille dat ik vind dat de bridge wat mist qua aanpasbaarheid van diafragma en dergelijke.

      Dit is puur mijn ervaring.


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      drugstore-onlinecatalog.com

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera compact SLR of Bridge

        Oorspronkelijk geplaatst door kenny_geens Bekijk bericht
        Ik zoek een camera die goed de `bewegende` kinderen kan fotograferen.

        Ik dacht eerder aan een bridge camera daar deze een grote lens hebben en volgens mij korte sluitertijd en goede reactie tijd.


        mvg
        Helaas zit het probleem met bewegende kinderen niet zozeer in sluitertijd (dat zou voor geen enkele camera een probleem zijn) of reactietijd (kan je rekenng mee houden) , maar veel meer in bruikbare ISO waarden en lichtsterkte van de lens.
        Dat wijst in de richting van een camera met minimaal een grote sensor en zelf te kiezen lens.
        Het is helaas niet anders.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera compact SLR of Bridge

          Oke maar natuurlijk met goede hoge iso's en een licht sterk objectief maar de sluitertijd op 5 sec heb je natuurlijk nog niks.

          Ik denk dat we hetzelfde bedoelen maar ik zeg de reden jij de oplossingen
          Greetz Twan

          http://500px.com/TwanGroenen

          Comment

          Working...
          X